توجه به فعالیت های بدنی کودکان در دوران کرونا فراموش نشود

43

1399/12/10

11:56


با توجه به پاندمی COVID ۱۹ در جهان ، توجه به حفظ و ارتقای سلامت جسمی و روانی در شرایط قرنطینه به ویژه در کودکان بسیارحائز اهمیت است.

توجه به  فعالیت های بدنی کودکان در دوران کرونا فراموش نشود

به گزارش بهداشت نیوز، مدیر بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: لزوم قرنطینه خانگی کودکان برای جلوگیری از شیوع بیشتر این بیماری، باعث خانه‌نشین شدن آن‌ها و متعاقبا کم‌تحرکی، افزایش دریافت مواد غذایی و نهایتا چاقی خواهد شد.

دکتر حسین محسن زاده خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه پیش از شیوع این بیماری کودکان در مدارس، مهد کودک ها و پارک ها فعالیت لازم را داشته اند، ضروری است در این ایام والدین با کمی خلاقیت و صبر و حوصله برای متوقف نشدن فعالیت‌های بدنی کودکشان تلاش ‌کنند.

وی تصریح کرد: فعالیت بدنی و ورزش برای فرد مبتلا به کرونا باید با نظر پزشک معالج انجام شود و توصیه شده است که در افراد با درگیری سیستم تنفسی تا درمان فرد به تعویق افتد. اما در کودکان سالمی که تنها برای قطع زنجیره انتقال در منزل می‌مانند، باید برنامه‌ریزی برای انجام فعالیت‌های ورزشی و تفریحی در منزل صورت گیرد.

مدیر بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر افزود: پدر و مادر برای اینکه بتوانند کودکان خود را به تحرک وادار کنند، باید حرکات و فعالیت های بدنی که می‌خواهند اجرا کنند را در قالب بازی و همراه سرگرمی انجام دهند تا برای کودکشان جذابیت داشته باشد.انتظار می رود در چنین شرایطی والدین هم فرزندانشان را در انجام فعالیت‌های بدنی همراهی کنند و مانند آنها کودک شوند.

دکتر محسن زاده خاطر نشان کرد: فعالیت بدنی باعث کاهش التهاب، استرس و اضطراب و همچنین بهبود بیماری‌ها شده و در نهایت می‌تواند در پیشگیری یا بهبود این بیماری ها نقش داشته باشد.

 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو