آشنایی با ترمیم مو به عنوان روش جایگزین کاشت مو

آشنایی با ترمیم مو به عنوان روش جایگزین کاشت مو


منبع: دلگرم

85

1399/12/10

12:51


آشنایی با ترمیم مو به عنوان روش جایگزین کاشت مو

مهم‌ترین علت استفاده از روش‌های ترمیم مو به عنوان روشی جایگزین برای کاشت مو، برطرف‌کردن محدودیت‌ها و کاستی‌های روش کاشت مو است. کاربرد ترمیم مو غالباً برای افرادی مورد استفاده قرار می‌گیرد که به علت بیماری‌های پوستی یا شیمی‌درمانی بانک موی خود را ازدست‌داده باشند.

ترمیم مو روش های مختلفی دارد همچون ترمیم مو به روش مایکروپوینت، ترمیم مو به روش hrt، پروتز مو و… که بنا به معیارهای خود میتوانید بهترین روش جایگزین کاشت مو را انتخاب کنید.

آشنایی با ترمیم مو به عنوان روش جایگزین کاشت مو

همه چیز در خصوص کاشت مو و ترمیم مو

مهم‌ترین ویژگی کاشت مو، رویش مجدد موی سر شما به‌صورت طبیعی پس از سال‌هاست که این مورد یک حس اعتمادبه‌نفس و آرامش را به شما منتقل می‌کند. اما نکته حائز اهمیت در خصوص ترمیم مو و کاشت مو این است که هر دو روش شبیه یکدیگر هستند، با این تفاوت که در روش ترمیم به‌جای اینکه تارهای مو مستقیماً روی پوست سر افراد کاشت شود، از طریق یک پروتز روی سر نصب می‌شود. کیفیت و استفاده از تار موی طبیعی در پروتز مو مهم‌ترین فاکتور در به‌دست‌آمدن نتیجه رضایت‌بخش برای افراد است. در این روش هیچ‌گونه از معایب کاشت مو مانند عمل جراحی، بیهوشی و حتی جراحت وجود ندارد و انتخاب میزان تراکم مو و رنگ مو می‌تواند باتوجه‌به سلیقه و فرم صورت فرد مورد درمان انجام گیرد. در ادامه می‌توانیم در خصوص پروتز مو این نکته را اضافه کنیم که این روش، شیوه‌ای بین کلاه‌گیس و کاشت است که مزایای زیادی برای آن قائل هستند. این روش نو و جذاب، نه دائمی است و نه موقتی، پس بهتر است در ادامه روش پروتز مو را با کاشت مو و کلاه‌گیس مقایسه کنیم تا شما در آینده انتخاب راحت‌تری داشته باشید.

کلاه‌گیس با پروتز مو چه تفاوتی دارد؟

در پروتز مو، پوست سر افراد به‌صورت شبکه‌ای شبیه‌سازی می‌شود و تارهای مو طبیعی روی این توری مشبک کاشت شده و نصب آن در عرض چند ساعت صورت می‌پذیرد. جنس تور ضدحساسیت در ساخت بیس پروتز مو به‌گونه‌ای است که به‌راحتی و بدون ایجاد احساس ناخوشایند بر روی سر قرار می‌گیرد و بیماران تحت شیمی‌درمانی و افراد مستعد به انواع حساسیت پوستی به‌راحتی می‌توانند از این روش بهره‌مند شوند. بافت طراحی شده برای زیرساخت ابتدایی امکان اکسیژن‌رسانی به پوست کف سر را فراهم کرده و به موهای جدید اجازه می‌دهد به‌سادگی از منافذ موجود بر روی زیرساخت انجام شده روی پوست سر عبور کرده و به رشد خود ادامه دهند. در کنار تمامی این مزایا، کوتیکول به‌کاررفته در روش پروتز مو، ظاهری طبیعی به آن بخشیده و به شما اجازه می‌دهد بدون محدودیت و نگرانی به تمام امور روزانه خود و حتی ورزش‌هایی مثل شنا بپردازید.

آشنایی با ترمیم مو به عنوان روش جایگزین کاشت مو

در پروتز میزان تراکم مو، مدل و رنگ مو باتوجه‌به موی طبیعی افراد و سلیقه مشتری انتخاب می‌شود و در استفاده از سشوار، اتوی مو و سایز ابزارهای حالت‌دهی به موها هیچ محدودیتی وجود ندارد. استفاده از پروتز مو نیاز به هیچ‌گونه شرایط خاصی ندارد و برای همه افراد در همه سنین و در هر شرایطی قابل انجام است. علاوه بر این پروتز مو یک روش نیمه دائمی محسوب می‌شود و شما با یک‌بار نصب می‌توانید برای ۲ الی ۳ هفته بدون نیاز به تعویض چسب پروتز با خیال راحت به فعالیت‌های روزانه خود بپردازید. اما در روش کلاه‌گیس، معمولاً از موهای مصنوعی و با کیفیت پایین‌تری نسبت به پروتز استفاده می‌شود. این موها توسط ماشین به‌صورت دایره سطح پوستیژ را می‌پوشانند بنابراین برای همه افراد به‌صورت یکسان تولید شده و دقت و ظرافت لازم در تولید آن وجود ندارد.

کلاه گیس‌ها بعد از نصب تنها برای چند ساعت استحکام دارند و به‌هیچ‌وجه قابلیت رنگ کردن یا سشوار کشیدن را ندارند. همین موضوع باعث می‌شود کسانی که از این روش استفاده می‌کنند به‌راحتی نتوانند به ورزش و زندگی عادی خود ادامه دهند. کلاه‌گیس بعد از چند بار استفاده به‌مرور حالت خود را ازدست‌داده و از بین می‌رود. علاوه بر این با هر بار شانه کردن یا برس کشیدن، موهای کلاه‌گیس شروع به ریزش کرده و از بیس آن جدا می‌شوند. در اکثر موارد نصب کلاه گیس‌ها روی سر احساس ناخوشایندی برای فرد ایجاد می‌کند و امکان اکسیژن‌رسانی به پوست سر وجود ندارد و همین موضوع زمینه را برای بروز آلرژی و رشد میکروب‌ها در پوست سر فراهم می‌کند. تمام این موارد به‌اضافه غیرطبیعی بودن نتیجه کار و نیاز به نصب روزانه باعث می‌شود افراد از انتخاب خود پشیمان شوند و به دنبال راه‌های جایگزین بهتری باشند. یکی از بهترین راه‌های جایگزین استفاده از پروتز مو است.

کاشت مو و پروتز مو چه تفاوت‌هایی با هم دارند؟

جدیدترین و پرطرف‌دارترین شیوه ایجاد مجدد مو بر روی سر در جهان شیوه پروتز مو است که سریع‌ترین و به‌صرفه‌ترین روش برای حل مشکل ریزش مو است. در این روش شبکه‌ای شبیه‌سازی شده از پوست سر انسان ساخته و تارهای مو طبیعی روی این توری مشبک کاشته می‌شود؛ بنابراین روش ترمیم برخلاف کاشت نیازی به جراحی نداشته و کاملاً غیرتهاجمی است و نصب آن در کوتاه‌ترین زمان صورت می‌پذیرد. در این شیوه هیچ درد، خونریزی یا دوره نقاهتی وجود ندارد و هر فرد می‌تواند میزان تراکم مو، مدل و رنگ موی دلخواه خود را انتخاب کند. این نکته در روش‌های ترمیمی قابل‌ذکر است که به‌هیچ‌وجه امکان ریزش مو در این روش وجود ندارد. استفاده از پروتز مو هوپو برخلاف روش کاشت مو نیاز به هیچ‌گونه شرایط خاصی نداشته و برای همه افراد در همه سنین و در هر شرایطی قابل اجراست. این درحالیست که در روش کاشت مو شما با روشی تهاجمی و عوارض روبرو هستید و امکان ریزش مجدد موهای شما وجود دارد.

آشنایی با ترمیم مو به عنوان روش جایگزین کاشت مو

البته قیمت پروتز مو هوپو نسبت به کاشت مو در بلند مدت هزینه بالاتری می‌باشد چرا که شما در کاشت مو یک هزینه ای را پرداخت میکنید و نیازی به سرویس مجدد نیست (البته اگر عمل موفقی داشته باشید!) اما بعد از خرید پروتز موی مردانه باید هزینه هایی بابت سرویس آن بپردازید که این موضوع در بلند مدت باعث افزایش قیمت می‌شود.

اگر برای شما سوال پیش آمده است که روش جایگزین کاشت مو یا همان پروتز مو بهتر میباشد یا کاشت مو میتوانید به وبسایت hoopoe سر بزنید. در پایان این مقاله امیدواریم بتوانید بهترین انتخاب را برای داشتن یک چهره زیبا و جذاب‌تر با حس خوشایند داشتن مو داشته باشید.


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو