در و پنجره‌ی باکیفیت، راه رسیدن به آرامش !

منبع: دلگرم

88

1399/12/10

12:51


در و پنجره‌ی باکیفیت، راه رسیدن به آرامش !

در روزگاری که انسان امروز، هم باید مراقب مصرف درست انرژی باشد و هم می‌خواهد تجربه‌ای آرامش بخش از گذران روز و روزگار داشته باشد، باید ابزار و تجهیزات مختلف برای محقق شدن این مهم داشته و از آن‌به درستی استفاده کرد. یکی از تجهیزاتی که در ساختمان‌های مختلف، درجه اهمیت بالا و تاثیرگذاری ویژه‌ای دارد در و پنجره است. در و پنجره ها هستند که می‌توانند از هدر رفتن انرژی جلوگیری کرده و یا برعکس، باعث آن شوند. از طرفی دیگر همین بخش می‌تواند از ورود و خروج انواع آلودگی‌ها از جمله آلودگی صوتی، آلودگی‌های محیطی و ... جلوگیری کند.

فرض کنید هنگام استراحت در خانه و یا انجام کار در محل کارتان مجبور نیستید سروصداهای ناهنجار محیط را تحمل کنید. راهی که به کمک آن ورود و خروج سرما و گرما و یا حتی آلودگی‌ها آرامشتان را به هم نمی‌زند و همچنین راه حلی وجود داشته باشد که به شما کمک کند در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنید و از هدر رفتن پولتان هم جلوگیری کند. اگر فکر کردن به این موارد لبخندی روی لبتان نشانده باید بدانید راه رسیدن به این نتیجه را می‌توانید در ادامه‌ی متن ببینید.

در و پنجره‌ی دوجداره چگونه از هدر رفتن انرژی جلوگیری می‌کند؟

یکی از کارایی‌های در و پنجره دوجداره ایجاد موانع مختلف در مقابل هدر رفتن انرژی است. این اتفاق به کمک بخش‌های مختلف در و پنجره رخ می‌دهد. در و پنجره‌های دوجداره که در ساختارشان از پروفیل با کیفیت استفاده شده باشد و لاستیک درزگیری مرغوب، یراق‌آلات با کیفیت و ... داشته باشند، یکی از گزینه‌های بسیار عالی به شمار می‌آیند.

موارد مختلفی در قیمت در و پنجره دوجداره تاثیر دارند. بخش‌هایی که کیفیت آ‌ن‌ها می‌تواند بر کیفیت و قیمت در و پنجره دو جداره تغییر ایجاد کند. برای مثال استفاده از یراق‌آلات باکیفیت که هم می‌توانند خاصیت عایق در و پنجره را بهبود بخشیده و هم بر طول عمر محصول بیفزایند دارای اهمیت بسیاری است. همین قطعه در قیمت‌های متفاوت و با کیفیت‌های مختلفی در بازار موجود است و همین تفاوت قیمت قطعات و تجهیزات باعث متفاوت بودن قیمت در و پنجره‌های دو جداره‌ی مختلف خواهد شد.

استفاده از شیشه، لاستیک درزگیر، پروفیل و حتی تکنولوژی‌های ساخت مختلف که سطوح استاندارد و کیفیت‌های متنوعی دارند و در نهایت دارای قیمت‌های مختلفی نیز هستند، بر قیمت نهایی در و پنجره دو جداره یا سه جداره تاثیر مستقیم و غیرمستقیم خواهند داشت و باید به آن‌ها توجه ویژه‌ای شود.

کارایی‌های پروفیل یو پی وی سی

پروفیل یو پی وی سی کمک می‌کند تا در و پنجره‌ی دو یا سه جداره ساختاری یکپارچه و استوار داشته باشد. البته لازم است بدانید پروفیل یو پی وی سی به تنهایی، توانایی وزن کل ساختار در و پنجره را ندارد و با استفاده از گالوانیزه‌های یو شکلی که در داخل پروفیل یو پی وی سی قرار می‌گیرند پروفیل تقویت شده و از پس مهار وزن این ساختار برمی‌آید.

پروفیل یو پی وی سی رسانا نیست و گرما و سرما را از خود عبور نمی دهد و از طرفی دیگر طول عمر بسیار بالایی دارد. این طول عمر بالا ناشی از مقاومت ویژه‌ی پروفیل یو پی وی سی در مقابل باران و رطوبت، تابش نور خورشید، آلودگی هوا و ... است.

این محصول در مقابل عوامل محیطی تغییر رنگ و شکل نمی‌دهد و دچار خوردگی نخواهد شد بنابراین تا سال‌ها کارایی خوبی خواهد داشت.

یکی از انواع پروفیل‌های مطرح و مرغوب بازار که از کیفیت و طول عمر مطلوب بهره‌مند است پروفیل هافمن است. این محصول دارای مواد اولیه‌ی استاندارد و ساخت حرفه‌ای است و می‌تواند به خوبی نیاز بازار هدف را برطرف سازد.

در و پنجره‌ی باکیفیت، راه رسیدن به آرامش !

در و پنجره دو جداره یا سه جداره ؟

اینکه بهتر است در و پنجره‌ی دوجداره‌ای انتخاب کنید یا سه جداره به نیاز و شرایط محیطی شما بستگی دارد. اگر برای محیط‌های پرسروصدا، محیط‌های کارگاهی و مواردی از این دست به دنبال انتخاب در و پنجره هستید بهتر است به سراغ در و پنجره‌های سه جداره بروید.

در ساختار در و پنجره های دو جداره یا سه جداره از دو یا سه لایه شیشه که ضخامت‌های متفاوتی دارند استفاده می‌شود. این شیشه‌ها با فاصله‌ی مشخصی از یکدیگر قرار می‌گیرند. در فضای بین شیشه‌ها ابتدا شرایط خلاء ایجاد می‌شود و سپس این فضا با گاز آرگون پر می‌گردد. نتیجه‌ی این فرآیند به ساخت در و پنجره‌ای عایق و مناسب منتهی می‌شود.

از جمله دیگر مواردی که در افزایش کارایی در و پنجره دوجداره و سه جداره تاثیر دارد، ضخامت شیشه‌ها است. هرچه شیشه‌ی به کار رفته ضخیم‌تر و باکیفیت بیشتری باشد کارایی در و پنجره افزایش می‌یابد. البته نکته‌ی مهم دیگر که باید به آن توجه شود این است که پروفیل باید بتواند وزن این شیشه‌های ضخیم و سنگین را تحمل کند. در حال حاضر این امکان برای پروفیل هافمن فراهم است و امکان نصب شیشه 24 میلی‌متری برای این محصول وجود دارد.

در انتخاب و ساخت در و پنجره دو یا سه جداره به یراق‌آلات نیز توجه کنید. یراق‌آلات به کار رفته در محصول باید توانایی تحمل وزن در و پنجره ‌را داشته باشد، به باز و بسته شدن راحت درها کمک کند، بعد از بسته شدن درها شرایط چفت شدن کامل آن‌ها را فراهم سازد و به داشتن نتیجه‌ای مطلوب کمک کند.

بعضی از بخش هایی که پیش از این گفته شد توسط مصرف کننده قابل تشخیص و ارزیابی هستند اما بعضی از موارد نیاز به دانش و تجربه دارند و در این مسیر باید به تولید کننده‌های خوش نامی همچون هافمن (https://hofmannprofile.com) اعتماد کنید و کار را به کاردانی حرفه‌ای بسپارید.


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو