کاهش مراجعات خانواده‌ها برای غربالگری تنبلی چشم کودکان

66

1399/12/10

13:56


کاهش مراجعات خانواده‌ها برای غربالگری تنبلی چشم کودکان

سلامت نیوز:معاون توسعه و امور پیشگیری بهزیستی استان تهران گفت: تاکنون ۶۰ درصد کودکان برای غربالگری تنبلی چشم مراجعه کرده‌اند و با کاهش مراجعات در این خصوص مواجه بوده ایم.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، محسن فتاپور معاون توسعه و امور پیشگیری بهزیستی استان تهران در نشست خبری خود درباره برنامه کشوری پیشگیری از تنبلی چشم و سایر اختلالات بینایی گفت: تنبلی چشم اگر در زمان مناسب تشخیص داده شود قابل درمان است، اما اگر بعد از ۷ سالگی یا نهایتا ۱۰ سالگی تشخیص داده شود نمی‌توان اقدامی برای آن کودک انجام شود.


وی ادامه داد: ۶۱۶ هزار و ۱۹۰ کودک در سال ۹۸ غربالگری چشم شدند و ۱۸ هزار و ۴۲۹ کودک بیمار و ۲۵۷۳ کودک دچار تنبلی چشم بودند.
وی ادامه داد: با دخالت‌های انجام شده هرساله ۱۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان از بار مالی اضافه شده به جامعه برای نگهداری یک کودک مبتلا به تنبلی چشم جلوگیری می‌شود.


معاون توسعه و امور پیشگیری بهزیستی استان تهران خاطرنشان کرد: در سال ۹۹ به دلیل مسایل کرونا در حدود ۶۰ درصد کودکان غربال شده‌اند که شامل ۳۷۴ هزار و ۷۹۰ کودک بوده‌اند و ۱۶۰۰ کودک مبتلابه تنبلی چشم تاکنون شناسایی شده اند.


وی با اشاره به لزوم مراجعه خانواده‌ها برای غربالگری تنبلی چشم گفت: لازم است هر سه سال کودکان برای غربالگری چشم مراجعه کنند اما متاسفانه باعدم مراجعه خانواده‌ها برای غربالگری مواجه هستیم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو