آموزش مرحله به مرحله تغییر زبان ویندوز ۱۰ برای افراد مبتدی

آموزش مرحله به مرحله تغییر زبان ویندوز ۱۰ برای افراد مبتدی


منبع: آرگا

90

1399/12/10

15:03


با توجه به تغییراتی که در ویندوز ۱۰ ایجاد شده است شما می توانید برای راحتی کار با ویندوز ۱۰ زبان آن را به فارسی تغییر دهید. جهت آشنایی با نحوه اجرای کار همراه این مطلب از آرگا باشید.

اگر شما جزو کاربرانی هستید که ویندوز خود را به نسخه ۱۰ ارتقا داده اید، ممکن است با تغییراتی که در این ویندوز ایجاد شده است بهره گیری از آن برای شما سخت باشد از این رو می توانید با تغییر زبان ویندوز ۱۰ به فارسی تا حد زیادی این امر را آسان سازید.

آشنایی با نحوه تغییر زبان ویندزو ۱۰ به فارسی

 

در هنگام نصب ویندوز  این امکان وجود دارد در مراحل نصب، زبان سیستم عامل یا زبان های تایپ کردن را مشخص کنید ولی درصورتی که در فرآیند نصب این مورد را انجام ندادید می توانید زبان های جدید را اضافه کنید یا زبان سیستم را به آسانی تغییر دهید. به ویژه در ویندوز ۱۰ که به دیسک نصب ویندوز نیاز نبوده و به طور معمول همه فایل های زبان از قبل به این ویندوز اضافه شده است.  ویندوز ۱۰ اخیرا طرفداران زیادی پیدا کرده و بسیاری از کاربران علاقمند هستند ویندوز خود را به نسخه ۱۰ ارتقا دهند ولی از آنجا که این نسخه با تغییراتی همراه شده ممکن است کار با آن برای شما مشکل باشد از این رو با تغییر زبان ویندوز ۱۰ به فارسی بهره گیری از آن راحتتر می شود. برای آشنایی با نحوه اجرای این کار با ادامه مطلب همراه ما باشید. ناگفته نماند در صورت انتخاب زبان فارسی به عنوان زبان اصلی ویندوز همه بخش ها کاملا فارسی نخواهد شد.

۱. ابتدا در دسکتاپ روی منوی استارت کلیک کنید و بعد در سمت چپ این منو آیکون چرخ دنده Settings را انتخاب نمایید.

۲. سپس در صفحه باز شده روی گزینه Time & Language کلیک کرده

و در ادامه گزینه Region & Language را انتخاب نمایید. سپس همانند تصویر زیر تیک Add a Language  را بزنید

و از بین فهرست زبان های مختلف فارسی را پیدا و انتخاب کنید و در ادامه روی Next کلیک کنید.

۳. در پنجره ظاهر شده تیک گزینه set as my windows display language را بزنید و در صورت تمایل می توانید گزینه های دیگر را نیز تیک زده و فعال نمایید. در پایان روی گزینه Install کلیک کنید.

۴. در قسمت country or region موقعیت مکانی خودتان را مشخص کرده و در بخش windows display language زبان فارسی را برگزنید. در ادامه از ستون سمت راست صفحه روی گزینه Administrative language settings کلیک نمایید.

۵. با انتخاب این گزینه پنجره ای شبیه تصویر زیر نمایش داده می شود. به تب Administrative رفته و کلید copy settings را بزنید.

۶. در پنجره باز شده دو گزینه پایین صفحه را فعال نموده و در پایان روی ok کلیک کنید تا تنظیمات ذخیره شود و جهت اعمال تغییرات صورت گرفته سیستم را ریستارت نمایید.

نحوه تغییر زبان کیبورد

اگر تنظیمات بخش قبلی را صحیح انجام داده باشید زبان فارسی برای کیبورد نیز فعال می شود ولی با اجرای مراحل زیر نیز این امر امکان پذیر است.

۱. ابتدا به قسمت کنترل پنل رفته و از بخش clock, language, and Regionگزینه Add a Language را برگزینید.

۲. در ادامه در صفحه ای که مشاهده می کنید زبان فارسی را پیدا و روی آن دبل کلیک کنید. با این کار زبان فارسی به کیبورد اضافه می شود.

نحوه دانلود بسته های زبان

۱. چنانچه به دانلود بسته های زبان احتیاج داشتید می توانید language pack available را در زیر نام زبان مدنظر مشاهده نمایید. جهت دانلود بسته زبان روی گزینه language  کلیک کرده و در ادامه تب options را انتخاب نمایید.

۲. هنگامی که برای نخستین بار به گزینه های زبان انتخاب شده دسترسی می یابید شما صفحه ای حاوی ویژگی های زبان را خواهید دید. گزینه های basic typing، speech و Handwriting را مشاهده خواهید کرد که در زیر هر یک از این گزینه ها تب دانلود وجود داشته و برای دانلود گزینه مدنظر روی تب Download کلیک نمایید.

۳. وقتی بسته زبان در windows update پیدا شد تب Download را در زیر Download language pack خواهید دید که برای دانلود و نصب زبان مدنظر روی این تب کلیک نمایید و توجه داشته باشید که نمی توان زبان را بدون دانلود بسته زبان نصب کرد.

۴. وقتی basic typing دانلود شد منوی spell checking را با گزینه های new spelling, traditional and new spellings, traditional spellingمی بینید. گزینه مدنظر را انتخاب نمایید.

۵. بعد از نصب، پیغام language pack installed نشان داده می شود و جهت تنظیم گزینه های speech و Handwriting روی settings کلیک نمایید. البته این امکان وجود دارد برای زبان انتخاب شده این دو گزینه در دسترس نباشند.

۶. جهت بازگست به صفحه Region & Language روی فلش سمت چپ بالای پنجره کلیک نمایید.

همچنین می توانید برای مشاهده آموزش تنظیم رزولیشین ویندوز و آموزش افزایش سرعت ویندوز ۱۰ کلیک کنید

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو