هشدار رسانه پایداری درباره تصویب FATF

منبع: برترین ها

51

1399/12/10

15:11


بار دیگر جریان غرب‌گرا توانسته موضوع پذیرفتن خواسته‌های گروه اقدام مالی را به عنوان یکی از مباحث اصلی کشور مطرح کند.

سایت رجا نیوز نزدیک به جبهه پایداری با انتشار گزارشی درباره بررسی لوایح اف آی تی اف در مجمع تشخیص مصلحت نظام نوشت: بار دیگر جریان غرب‌گرا توانسته موضوع پذیرفتن خواسته‌های گروه اقدام مالی را به عنوان یکی از مباحث اصلی کشور مطرح کند. اتفاقی که خواص جامعه و برخی از اعضای مجمع را به سمت تردید، مصلحت سنجی‌های ساختگی و بازی در پازل دولتمردان کشانده است.

برخی شنیده‌ها و اخبار حکایت از آن دارد که بعضی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام که بارها نظرات خود را در خصوص FATF تغییر داده و در موقعیت‌های حساس نتوانسته‌اند تصمیمی کارشناسی و انقلابی بگیرند، این بار پیشنهادی را در دست بررسی دارند که به‌عنوان «تصویب مشروط بدون اجرا» شناخته می‌شود.

احتمالاً نزدیک بودن به فضای انتخابات 1400 و دور کردن اتهام دولتی‌ها در مقصر نشان دادن منتقدان یکی از دلایلی باشد که برخی اعضای مجمع علی رغم مشخص بودن تبعات زیان‌آور FATF دست به اعلام نظر قاطعانه نمی‌زنند. این در حالی است که نه تنها بازی سیاسی و رسانه‌ای دولتی‌ها در گره زدن مسائل مردم به مقاومت در برابر خواست دشمن با شکست برجام دچار ضربه اساسی شده که اتفاقاً این روزها پایان دولت روحانی و تصمیمات خطرناک آن به چشم‌انتظاری‌های جامعه مبدل گشته است.

طبق این پیشنهاد احتمالی ایران باید الحاق مشروط به کنوانسیون پالرمو و CFT را به شرط داخلی لغو تحریم‌ها گره بزند و در صورتی که تحریم‌ها لغو گردد ایران نیز به اجرای خواسته‌ها و محدودیت‌های FATF تن دهد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو