بیوگرافی شهاب الدین عزیزی خادم : سوابق و رزومه رئیس جدید فدراسیون فوتبال

بیوگرافی شهاب الدین عزیزی خادم : سوابق و رزومه رئیس جدید فدراسیون فوتبال


منبع: دلگرم

123

1399/12/10

15:59


بیوگرافی شهاب الدین عزیزی خادم : سوابق و رزومه رئیس جدید فدراسیون فوتبال

بیوگرافی شهاب الدین عزیزی خادم

شهاب الدین عزیزی خادم کیست ؟

در این مطلب بیوگرافی و عکس های شهاب الدین عزیزی خادم را با شما به اشتراک گذاشته ایم . با ما در دلگرم همراه باشید.

نام و نام خانوادگی شهاب الدین عزیزی خادم
تاریخ تولداول بهمن ماه سال 56
محل تولداستان لرستان
حرفهرئیس فدراسیون فوتبال
سوابق کاریسوابق اجرایی از سال 90 تا کنون
وضعیت تاهل-

بیوگرافی عزیزی خادم فدراسیون فوتبال

زندگینامه شهاب الدین عزیزی خادم

شهاب الدین عزیزی متولد اول بهمن ماه سال 56 در شهرستان پلدختر از توابع استان لرستان است . او امروز در انتخابات مجمع ریاست فوتبال کشور ، پیروز شد .


تحصیلات

عزیزی خادم مدرک دکترای رشته روابط بین الملل - مطالعات منطقه ای داشته و او عضو سابق هیات رییسه فدراسیون است.

بیوگرافی عزیزی خادم فدراسیون فوتبال

سوابق شهاب الدین عزیزی خادم

برخی سوابق اجرایی و مدیریتی شهاب الدین عزیزی خادم

  • مدیر عامل و عضو هیئت مدیره در شرکت پتروشیمی امیرکبیر
  • مدیر عامل و عضو هیئت مدیره در شرکت پتروشیمی شازند
  • عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال بین سال های 90 تا 2
  • رئیس هیئت مدیره باشگاه فوتبال سایپا
  • رئیس هیئت مدیره باشگاه فوتبال پیکان
  • عضو هیئت مدیره در شرکت ورزشی ایران خودرو
  • عضو هیئت مدیره در شرکت بین الملی ساختمان و صنعت ملی

سوابق فوتبالی عزیزی خادم

  • عضویت در تیم ملی فوتبال دانشجویان
  • عضویت در تیم فوتبال نیروی زمینی

ازدواج و همسر

از زندگی شخصی و همسر عزیزی خرم اطلاعاتی در درست نیست .


اینستاگرام

اینستاگرام عزیزی خادم : shahabedinazizikhadem

بیوگرافی شهاب الدین عزیزی خادم : سوابق و رزومه رئیس جدید فدراسیون فوتبال

رزومه عزیزی خادم

شهاب الدین عزیزی خادم در سال 95 یکی از رقبای اصلی مهدی تاج برای پیروزی در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال کشور بود که به خاطر بندهای اساسنامه قبلی فدراسیون فوتبال در قسمت سوابق مدیریتی در لحظه آخر صلاحیت او برای شرکت در انتخابات تایید نشد .

امیر عابدینی یکی از اعضای وقت این کمیته، در مصاحبه با روزنامه قانون، دلیل رد صلاحیت عزیزی خادم را "نداشتن ۱۰ سال سابقه مدیریت دولتی" عنوان کرد. این بند مورد نظر، در اصلاحیه جدید از اساسنامه فدراسیون ایران حذف شد تا او بار دیگر برای انتخابات فدراسیون فوتبال نام‌نویسی کند.

زمانی که باشگاه استقلال زیر نظر وزارت رفاه زمان وزارت آقای کاظمی بود، عزیزی خادم معاون پارلمانی، حقوقی وزارتخانه بود و برنامه ریزی برای باشگاه بزرگی مانند استقلال زیر نظر او قرار داشت که در همان سال استقلال قهرمان لیگ برتر شد.

بیوگرافی شهاب الدین عزیزی خادم

پیروزی در انتخابات فدراسیون فوتبال

اسفندماه سال 99 انتخابات فدراسیون فوتبال انجام شد و علاو بر عزیزی خادم ، علی کریمی هم کاندید شد . اما در نهایت عزیزی خادم با کسب 49 رای به مدت 4 سال به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال انتخاب شد .

عزیزی خرم پس از پیروزی در انتخابات پیجی در اینستاگرام باز کرد و با انتشار اولین پست نوشت :
بسمه تعالی...داوند را شاکرم که توفیق خدمت را به بنده داد تا بتوانم این بار در لباسی نو و مسندی جدید توانم را در سمت شکوفایی استعداد های این مرز و بوم در حوزه ورزش فوتبال به کار گیرم....امید است که بتوانم با سعی و کوشش فراوان نقصان ها و کمبود ها را برطرف کنم و نگاه حزبی و رنگی موجود در بدنه فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران را کی طی سالهای اخیر موجب آزردگی خاطر فوتبال دوستان شده است را از بین ببرم....بار دیگر از تمام عزیزانی که با شرکت خود در این انتخابات به گرم شدن بازار رقابت آن کمک کردند تشکر می کنم و صمیمانه از یاری آنها بهره خواهم گرفت....عزیزی خادم...ومن الله توفیق

بیوگرافی عزیزی خادم فدراسیون فوتبال

برنامه های عزیزی خادم

شهاب الدین عزیزی خادم در زمان شرکت در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال، اعلام کرده بود که اولویت اول او، حضور تیم ملی فوتبال ایران در رقابت های جام جهانی است. او مدعی شده بود برنامه پیشنهادی اش در افق 4 ساله با رویکرد دانش بنیان است و پس از عبور از بحران، با هدف مدرن ‌سازی فوتبال ملی و ساختارهای مدیریتی فوتبال تنظیم شده است.

عزیزی خادم پیش از این ادعاهایی مبنی بر راه‌اندازی "شورای عالی راهبردی فدراسیون"، تصویب بازگشت دروازه‌بان‌های خارجی به لیگ برتر، تدوین و قانونمند کردن فعالیت مدیران برنامه (ایجنت‌ها) در فوتبال ایران و قراردادی ۱۰ ساله برای اجاره هواپیمای چارتر و اختصاصی برای تیم ملی فوتبال ایران، در زمان حضورش در هیات رییسه فدراسیون فوتبال را داشت.

فدراسیون فوتبال ایران در سال ۱۳۲۵ خورشیدی تأسیس شده‌است. این فدراسیون، از سال ۱۹۴۸ عضو فیفا و از سال ۱۹۵۴ عضو ای‌اف‌سی شد. علی کنی در اسفند 1325 به مدت 4 سال نخستین رئیس فدراسیون فوتبال ایران بود. هدایت الله گیلانشاه دومین فردی است که در آبان 1329 به ریاست فدراسیون فوتبال ایران رسید. او یک نظامی و سپهبد خلبان نیروی هوایی بود.

محسن حداد و حسین سیاسی به مدت 4 سال و هر کدام در دو مقطع ریاست فدراسیون را طی سال های 1331 تا 1334 به دست گرفتند. مصطفی سلیمانی، حسینعلی مبشر، مصطفی مکری، ذبیح الله خبیری، حسین سرودی، کامبیز آتابای دیگر روسای فدراسیون فوتبال قبل از سال 57 هستند.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ناصر نوآموز نخستین فردی بود که به ریاست فدراسیون فوتبال رسید. پس از او، هادی طاووسی، حسین آبشناسان، حسین راغفر، بهروز صحابه تبریزی، نصرالله سجادی، علی محمد مرتضوی، محمدرضا پهلوان، محمد صفی زاده، امیر عابدینی، داریوش مصطفوی، محمد دادکان، محسن صفایی فراهانی، علی کفاشیان، مهدی تاج و حیدر بهاروند بر صندلی ریاست فدراسیون فوتبال نشستند.

عزیزی خادم همان سال سبد رای خود را به مهدی تاج داد. قرار بود پس از رییس شدن تاج، عزیزی خادم دبیرکل فدراسیون فوتبال شود که چون این اتفاق نیفتاد عزیزی خادم و تاج وارد یک تقابل شدند که اوج این تقابل در انتخابات هیات رییسه در سال 95 بود که عزیزی خادم و اسلامیان در یک انتخابات جنجالی به مصاف هم رفتند و چون آرای انتخابات روی وایت برد شمارش نشد، عزیزی خادم صحت انتخابات را زیر سوال برد اما در نهایت این محمود اسلامیان بود که به هیات رییسه راه یافت.

در هر حال و با این وجود عزیزی خادم چهار سال و 10 ماه صبر کرد و حالا دوباره می خواهد شانس خود را برای رسیدن به صندلی ریاست فدراسیون فوتبال امتحان کند.

عزیزی خادم در انتخابات هیات رییسه سال ۱۳۹۰ در مبارزه انتخاباتی علی فتح‌الله‌زاده، مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال را شکست داد و به هیات رییسه فدراسیون فوتبال رسید.

بیوگرافی عزیزی خادم فدراسیون فوتبال

تهیه در بخش چهره ها مجله دلگرم


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو