بخارا چشم به راه علی دهباشی است

منبع: برترین ها

84

1399/12/10

17:29


علی دهباشی، پیشکسوت ادبی و سردبیر مجموعه فرهنگی هنری بخارا، در مراقبت‌های ویژه بستری است اما در هوشیاری به سر می‌برد.

خبرگزاری ایرنا: علی دهباشی، پیشکسوت ادبی و سردبیر مجموعه فرهنگی هنری بخارا، در مراقبت‌های ویژه بستری است اما در هوشیاری به سر می‌برد.
 

بخارا چشم به راه علی دهباشی است

 
علی دهباشی، پیشکسوت ادبی و سردبیر مجموعه فرهنگی هنری بخارا، پس از ابتلا به کرونا اکنون در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده است و در حال مداواست. ریه این پژوهشگر که پیش از این بیماری تنفسی داشت با وجود تلاش پزشکان درگیر بیماری شده است. دهباشی اکنون در هوشیاری به سر می برد اما به دستگاه اکسیژن متصل شده است.
 
شهاب دهباشی، فرزند او با انتقاد از رفتار غیرحرفه‌ای برخی رسانه‌ها و انعکاس نادرست حرف‌هایش، گفت: با توجه به اتفاقاتی که در روزهای اخیر روی داده و برخی رسانه حرف های من را به گونه نادرستی پوشش داده‌اند، ترجیح می‌دهیم که اخبار را از طریق سایت رسمی بخارا منتشر کنیم.
 

بخارا چشم به راه علی دهباشی است

 
وی با بیان این که شایعه ها دردسرهای زیادی را به بار آورده است، ادامه داد: همه حرف های چند روز گذشته من در قالب یک صحبت به گونه ای منتشر شده که سوتفاهم ایجاد می کند، ما ترجیح می دهیم برای حفظ آرامش خاطر پدر، تماس با رسانه ها را محدود کنیم.
 
علی دهباشی یکم فروردین سال ۱۳۳۷، در تهران به دنیا آمد.
 
دوران ابتدایی را در دبستان بامشاد و دوره دبیرستان را تا چهارم ریاضی در دبیرستان‌های دکتر خانعلی و فردوسی گذراند. از سال آخر دبستان کار در چاپخانه را آغاز کرد و به‌عنوان مصحح نمونه‌های چاپی چندین انتشاراتی در چاپخانه مسعود سعد کار می‌کرد.
 
وی زیر نظر استادانی چون سیدابوالقاسم انجوی شیرازی (۱۳۳۰-۱۳۷۲)، سیدمحمدعلی شهرستانی (۱۲۶۳-۱۳۴۵)، قمر آریان (۱۳۰۱-۱۳۹۱)، مهرداد بهار(۱۳۰۸-۱۳۷۳)، غلامحسین یوسفی (۱۳۰۶-۱۳۶۹) و عبدالحسین زرین‌کوب (۱۳۰۱-۱۳۷۸) با مبانی فرهنگ، تاریخ و ادبیات ایران آشنا شد.
 
در دوران نوجوانی از اعضای فعال کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به‌شمار می‌رفت.
 
علی دهباشی با ماهنامه‌ها و نشریات ادبی، فرهنگی و هنری همچون آرش، برج، چراغ، دنیای سخن و آدینه و دفتر هنر همکاری مستمر داشته است.
 
از سال ۱۳۶۹ به مدت ۷ سال سردبیر ماهنامه کِلک بود و از شهریور ۱۳۷۷ سردبیری مجله بخارا را برعهده گرفت.
 
وی بنیانگذار نشست‌های فرهنگی-هنری-اجتماعی با عنوان شب‌های بخارا است که یکی از بهترین مجموعه نشست‌های ادبی در دوران معاصر به شمار می‌روند.
 
دهباشی ۳ سال ویراستار فصلنامه فرهنگستان علوم بود و به عنوان ویراستار انتخاب شده هیأت امناء چاپ آثار سیدمحمدعلی جمالزاده نیز برگزیده شد.
 
وی با مجله نقد و بررسی کتاب تهران نیز همکاری داشت. از فروردین ۱۳۸۲ تا مهر ماه ۱۳۸۴ سردبیر فصلنامه سمرقند بود که ۱۰ شمارة از این مجله را منتشر کرد. علاوه بر بخارا سردبیری فصلنامه سیمیا بر عهده گرفته است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو