طرز تهیه کاسه شکلاتی شیک و جالب برای پذیرایی از مهمان ها

طرز تهیه کاسه شکلاتی شیک و جالب برای پذیرایی از مهمان ها


منبع: آرگا

103

1399/12/10

18:02


این مطلب از آرگا را به طرز تهیه کاسه شکلاتی اختصاص داده ایم، امیدواریم آن را به راحتی در منزل تهیه کنید و انواع دسرها را در این ظرف خوراکی شیک سرو نمایید.

کاسه شکلاتی ایده ای بسیار زیبا و مجلسی برای سرو انواع دسرها نظیر دسر توت فرنگی، موس موز و … می باشد. که با استفاده از انواع قالب ها می توان کاسه شکلاتی را به شکل های مختلف تهیه کرد. به همین منظور در ادامه این بخش می توانید، با طرز تهیه کاسه شکلاتی آشنا شوید.

روش تهیه کاسه شکلاتی

طرز تهیه کاسه شکلاتی

مواد و وسایل مورد نیاز برای تهیه کاسه شکلاتی عبارت است از:

  • شکلات تخته ای/ به میزان دلخواه
  • بادکنک/ به مقدار کافی
  • بستنی/ به مقدار نیاز

مراحل تهیه کاسه شکلاتی:

در ابتدا باید شکلات تخته ای را ذوب کنید. برای این کار می توانید، شکلات را داخل کاسه ای بریزد و درون دستگاه ماکروویو قرار دهید و یا روی بخاری بگذارید، همچنین می توانید آن را با روش بن ماری(بخار آب) ذوب کنید. در صورت تمایل می توانید، از شکلات شیری نیز در تهیه کاسه شکلاتی استفاده کنید.

پس از ذوب شدن کامل شکلات باید، تعدادی از بادکنک ها را باد نمایید و ته هر یک از بادکنک ها را داخل ظرف شکلات ذوب شده بگذارید و آن را خارج کنید.

نکته: به هنگام خارج کردن بادکنک از داخل شکلات بهتر است، چند ثانیه آن را در بالای ظرف نگه دارید، تا مقداری از حجم شکلات اطراف بادکنک کم شود.

تهیه کاسه شکلاتی

در مرحله بعدی طرز تهیه کاسه شکلاتی باید درون یک سینی را با کاغذ روغنی مخصوص شیرینی پزی بپوشانید.

آنگاه برای ساخت پایه کاسه شکلاتی، باید به وسیله قاشق مقداری شکلات ذوب شده را داخل سینی قرار دهید و بعد بادکنکی که به شکلات آغشته کرده بودید را روی پایه شکلاتی قرار دهید. به همین ترتیب مابقی بادکنک ها را نیز روی پایه های شکلاتی قرار دهید.

آموزش تهیه کاسه شکلاتی

در مرحله آخر برای بستن شکلات باید سینی را داخل یخچال بگذارید و پس از گذشت ۴ تا ۵ ساعت سینی را از یخچال خارج کنید و بادکنک ها را با کمک سوزن بترکانید و کاسه های شکلاتی آماده شده را با بستنی و یا دیگر میوه ها و دسرها پر کنید.

کاسه شکلاتی

طرز تهیه کاسه شکلاتی

ضمن سپاس از همراهیتان با طرز تهیه کاسه شکلاتی ، پیشنهاد می کنیم برای مشاهده دستور تهیه انواع شیرینی و کیک به مطالب قبلی آرگا مراجعه نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو