نحوه فریز کردن قارچ برای ماندگاری بالای آن با سه روش محبوب

نحوه فریز کردن قارچ برای ماندگاری بالای آن با سه روش محبوب


منبع: آرگا

48

1399/12/10

19:02


ما در این مقاله نحوه نگهداری طولانی مدت و سالم مانده بدون هیچ سیاهی قارچ ها را برای شما عزیزان به اشتراک می گذاریم که بهترین روش فریز کردن قارچ می باشد.

قارچ ها یکی از مواد خوراکی می باشند که نگهداری شان بسیار سخت بوده چون خیلی زود به خودشان رطوبت زیادی را جذب و شروع به خراب شدن می کنند. این نوع سبزیجات تا حدی که لازم است در بسته بندی اش نگه دارید و قارچ ها منجمد یا در کیسه کاغذی و یا دستمال کاغذی قرار دهید تا تر و تازه بماند. اگر که دوست دارید قارچ های تازه ای داشته باشید و برای مدت طولانی آن را نگهداری کنید و هر زمان که خواستید او را استفاده کنید می توان از روش منجمد کردن استفاده کرد که ما در این مقاله از مجله آرگا به شما عزیزان آموزش خواهیم داد.

چگونه قارچ را در فریزر نگهداری کنیم؟

نحوه فریز کردن قارچ

راه و روش های متفاوتی برای نگهداری قارچ، می شود استفاده کرد که بافت قارچ و طعمش به خوبی حفظ شود. براساس شناخت قارچ ها می توان فهمید که آن ها بافت لطیفی دارند پس بهتر است از راه حل بلانچ کردن یا تفت دادن برای فریز کردن قارچ ها استفاده کرد. برای این روش بافت بهتر است که قارچ را صفت و سخت نماییم، پس به شکل مستقیم بخارپزش نمایید. برای حفاظت طولانی مدت قارچ ها به شکل منجمد کردن بهتر است از روش های زیر استفاده شود که این ها بسیار ساده بوده و در موقع آماده سازی نکاتی را باید در نظر بگیرید که در بیشترین زمان حداقل چهار ماه سالم بماند در ادامه با ما همراه باشید.

نگهداری قارچ در فریزر

  • بلانچ کردن

بلانچ کردن یکی از تکنیک های مهم در آشپزی است که برای حفظ بلند مدت سبزیجات می شود از آن استفاده کرد. در این راه با پخت سبزی ها موجب از بین رفتن آنزیم هایشان می شوید که باعث فساد مواد غذایی است. برای بلانچ کردن قارچ ها در ابتدا آن ها را خوب بشویید و بعد برای مدتی در آب سرد غوطه ور سازید تا ناخالصی هایش گرفته شود. نکته ای که باید یادآور شد این است که از قارچ های لکه دار و سیاه شده تا حد لازم استفاده نشود و یا در موقع استفاده پوستش را بکنید.

نحوه فریز کردن قارچ

برای شروع قابلمه مناسبی را آب کرده و بر روی حرارت بگذارید تا جوش بیاید. سپس مقداری آبلیمو به آب قابلمه اضافه نمایید، اضافه کردن آبلیمو موجب نگهداری طعم و رنگ قارچ ها می شود. قارچ های خرد شده را به آب جوش آمده اضافه کنید و بگذارید تا سه دقیقه درون آب بجوشد. قارچ ها را از آب جوش درآورده و در آب سرد بی اندازید پس از این که سرد شدند دوباره داخل آب در حال جوش بریزید و بگذارید تا سه دقیقه بپزد. سپس قارچ ها را داخل آب سرد گذاشته تا خنک شود. قارچ ها را داخل آبکشی ریخته تا آب آن کامل خارج شود و پس از این که قارچ ها بلانچ شدند داخل ظرف دردار مناسبی بریزید و در فریزر نگهداری کنید. در استفاده از این روش می شود تا چهار ماه قارچ ها را داخل فریزر و منجمد نگه داشت.

منجمد کردن قارچ در خانه

  • بخارپز کردن

در روش عالی و مناسب بخارپز کردن قارچ ها که می توان عطر و طعمش را بعد منجمد کردن حفظ نمود راه مناسبی خواهد بود. در ابتدا باید قارچ ها خوب شسته شوند و به اندازه دلخواه خرد شود. طبق نکته ای که گفتیم باید قارچ های سیاه و لکه دار را تا جایی که می شود استفاده نکرد. قارچ های تکه شده را داخل آب سردی ریخته و سپس آبلیمو اضافه نمایید و بعد چند دقیقه قارچ ها را آب بکشید و کنار گذاشته تا آب اضافه اش خارج شود. حالا وقتش رسیده قارچ ها را به ظرف بخارپز اضافه کنید و بگذارید تا چهار دقیقه بخارپز شود. سپس بعد بخارپز شدن قارچ ها دوباره به ظرف آب سرد برگردانید و پس از آبکشی کردن داخل ظرف دردار متناسبی برای فریز کردن قارچ ها بریزید و در آن جا نگه دارید.

فریز کردن قارچ ها در منزل

  • تفت دادن

طبق گفته ها بعضی افراد باور دارند با تفت دادن قارچ ها عطر و طعم او تا مدت بسیار زیادی باقی می ماند. که این مسئله بستگی به نوع روغن یا کره ای که استفاده می شود. در روش تفت دادن قارچ می شود مثل ۲ روش قبل قارچ ها را بشویید و در آب سرد قرار داده تا ناخالصی هایش خارج شود. سپس بعد خشک شدن کامل برای تفت دادن آماده اند که داخل ماهیتابه ای بریزید و مقداری کره یا روغن بهش بی افزایید بر روی حرارت گذاشته تا گرم شود. بعد چند قطره آبلیمو به روغن اضافه نمایید. برای طعم بهتر قارچ ها از سیر خردشده یا ادویه جات استفاده نمایید. قارچ های تکه شده را داخل روغن ریخته و تا ۵ دقیقه بگذارید تفت بخورد. قارچ ها را به آرامی هم زده تا زیادی تفت نخورد و سیاه نشود. سپس بعد گذشت این زمان شعله را خاموش کرده و اجازه دهید تا قارچ ها خنک شود. بعد آن ها را روی دستمال کاغذی پهن کنید تا روغن اضافه گرفته شود و اگر روغن درون شان بود موجب فسادی آن ها خواهد شد. بعد از گرفته شدن روغن اضافی قارچ ها و سرد شدنشان آن ‌ها را درون ظرف دردار مناسبی ریخته و در فریزر قرار دهید تا منجمد شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو