گیاهان و دمنوش های مضر برای جنین که در دوران بارداری باید از آنها پرهیز کرد!

گیاهان و دمنوش های مضر برای جنین که در دوران بارداری باید از آنها پرهیز کرد!


منبع: مینویسم

99

1399/12/10

21:53


گیاهان و دمنوش های مضر برای جنین که در دوران بارداری باید از آنها پرهیز کرد!

دوران بارداری با تمام سختی هایش برای مادران باردار بسیار جذاب و شیرین می باشد و تمام سعی خود را در حفظ سلامت فرزند خود می نمایند و به همین دلیل انواع و اقسام دمنوش های گیاهی که از فواید آن شنیدند را استفاده می کنند اما نمی دانند که آیا این دمنوش ها در بارداری هم به همان اندازه مفید است؟ با ما همراه باشید تا در ادامه این مطلب به شرح کامل گیاهان و دمنوش های مضر برای جنین که در دوران بارداری باید از آنها پرهیز کرد! می پردازیم.

در صورت نمایل می توانید از مطالب مرتبط همچون تغذیه دوران بارداری برای افزایش هوش جنین و در ماه اول بارداری چه چیزی بخوریم که پسر شود بازدید نمایید.

برای رفع ویار حاملگی چه باید کرد؟

گیاهان و دمنوش هایی که سلامت جنین را تهدید می کنند!

از جمله دمنوش های گیاهی و حتی میوه هایی که برای سلامت جنین خطرناک هستند و در برخی موارد حتی ممکن است باعث سقط جنین نیز شود می توان به آناناس، پونه، تخم شوید، زعفران، تخم شوید، دارچین و چای بابونه اشاره نمود. که در ادامه به شرح کامل آنها می پردازیم.

از مصرف پونه در بارداری خودداری کنید

از مصرف پونه در بارداری خودداری کنید

از مصرف پونه در بارداری خودداری کنید

یکی از گیاهانی که برای جنین مضر است، پونه است! از مصرف پونه در بارداری جدا خودداری کنید و به یاد داشته باشید که هیچ گاه از اسانس پونه را هیچگاه بطور خوراکی استفاده نکنید زیرا مانند یک سم قوی عمل می کند و موجب سقط جنین می شود.

چرا بعد از زایمان شکم بزرگ می ماند؟

تخم شوید سلامت جنین را تهدید می کند

در گذشته برای سقط جنین از تخم شوید استفاده می کردند زیرا مصرف تخم شوید باعث تحریک هورمونها می شود که در نهایت حرکات انقباضی رحم و سیکل قاعدگی آغاز می شود. به همین دلیل مادران بارداری از خوردن آن پرهیز نمایند.

کوهوش سیاه (Black cohosh) باعث سقط جنین می شود

کوهوش سیاه (Black cohosh) باعث سقط جنین می شود

کوهوش سیاه (Black cohosh) باعث سقط جنین می شود

از سایر گیاهانی که برای جنین خطرناک است می توان به مصرف کوهوش سیاه اشاره کرد. مصرف این گیاه باعث شل شدن دهانه رحم می شود و خروج نوزاد را برای مادر آسان تر می کند اما اگر در مصرف آن زیاده روی شود باعث سقط جنین و آسیب جدی به مادران بارداری می شود.

علائم دیابت بارداری و روش ها تشخیص و خطرات آن برای مادران

سنبل ختایی برای سلامت جنین مضر است

هیچ گاه بدون آگاهی کافی و خودسرانه بخصوص در شرایطی که باردار هستید از دمنوش های گیاهی استفاده نکنید. گیاه سمبل خطایی یکی از گیاهانی است که برای سلامت جنین بسیار خطرناک می باشد. سنبل ختایی با تحریک قاعدگی و شل کردن عضلات و انقباضات رحم باعث سقط جنین می شود! مراقب باشید! مصرف عصاره سنبل ختایی موجب سقط جنین می شود.

آیا مصرف قهوه در دوران بارداری مجاز است؟

مصرف زعفران در بارداری باعث سقط جنین می شود

مصرف زعفران در بارداری باعث سقط جنین می شود

مصرف زعفران در بارداری باعث سقط جنین می شود

مقدار کمی زعفران آب کرده در غذا (انواع خورشت ها و یا برنج) برای زنان باردار مانعی ندارد اما مصرف دوز بالای آن بصورت دمنوش ممکن است باعث سقط جنین شود.

مصرف دارچین نیز در بارداری خطرناک است

شاید برایتان جالب باشد که دارچین، این ادویه گرم محبوب ایرانی ها برای زنان باردار خطرناک است! این ادویه دارای مقادیر زیادی ویتامین C ، ویتامین E ، نیاسین، اسید های چرب، کربوهیدرات و پروتئین، کولین، اسید پانتوتنیک، منگنز، روی، آهن و دی ساکارید میباشد. اما هنوز نتوانستند علیت سقط جنین با دارچین را کشف نکردند.

طریقه مصرف زعفران برای درمان افسردگی

خوردن آناناس در بارداری برای جنین مضر است

آناناس سرشار از آنتی اکسیدان و فولات، آهن می باشد اما با این وجود برای زنان باردار بسیار مضر می باشد زیرا خوردن مقدار زیادی از این میوه باعث شل شدن دهانه رحم و خون ریزی می شود.

چای کوهی (توکلیجه) برای جنین خطر دارد

طبق نتایج بدست آمده از آزمایشی که بر روی 36 موش انجام شد، توکلیجه و یا همان چای کوهی خاصیت سقط جنین را دارند به همین دلیل مادران بارداری که قصد سقط جنین را ندارند از این چای مصرف نکنند.

چای بابونه برای سلامت جنین ضرر دارد

از دیگر دمنوش های مضر برای جنین چای و یا دمنوش بابونه می باشد شاید کمی باورش سخت باشد این دمنوش با وجود تمام خواصی که دارد، برای زنان باردار خطرناک می باشد.

در این مطلب با گیاهان و دمنوش های مضر برای جنین که در دوران بارداری باید از آنها پرهیز کرد! آشنا شدید و متوجه شدید که برخی از گیاهان، دمنوش ها و میوه هایی که در حالت عادی بسیار مفید هستند، می توانند در بارداری خطرناک و مضر باشند و سلامت جنین و مادر را تهدید کنند.

فروشگاه قطعات آسانسور

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو