چطور وسواس ناشی از کرونا را درمان کنیم؟

چطور وسواس ناشی از کرونا را درمان کنیم؟


منبع: آرگا

73

1399/12/10

22:02


درمان وسواس ناشی از کرونا زمان هایی امکان پذیر است که فرد بتواند سلامت جسمی خود را ارتقا دهد افراد باید بدانند که با داشتن سلامت جسمی می توانند مانع ابتلا به این ویروس شوند. در این مقاله راهکارهایی را عنوان می کنیم که کمک می کنند تا فرد بتواند اضطراب ناشی از این بیماری را کنترل کند و با آن مقابله کند.

با توجه به اینکه شیوع ویروس کرونا در جوامع امروزی سبک زندگی افراد را تغییر داده است موجب ایجاد اضطراب هایی در افراد شده است علت این امر نیز شیوع بالای این ویروس می باشد که می تواند جان بسیاری از افراد را در خطر بیاندازد و این روزها همه ما به خوبی تجربه زندگی با این ویروس را داریم. اما چگونه می توان این ویروس و اضطراب ناشی از آن را کنترل کرد با توجه به  اینکه نگرانی های زیادی در رابطه با این ویروس وجود دارد موجب شده افراد سبک متفاوتی از زندگی کردن را تجربه کنند. در علم روانشناسی برای سازگاری با محیط باید در خود تغییراتی ایجاد کنیم در این زمینه و برای مقابله با وسواس ناشی از کرونا نیز باید سعی شود تا سازگاری و تطابق لازم در این زمینه صورت بگیرد. تغییرات ناگهانی در این زمینه موجب شده است تا افراد از زندگی عادی خود دور شود بنابراین باید سعی شود فرد را با این نوع زندگی تطابق داد یعنی باید فرد شیوه های اصولی و درست زندگی با کرونا را بیاموزد در این صورت می تواند از اضطراب های ناشی از آن جلوگیری کند.

درمان وسواس ناشی از کرونا:

در طی تاریخ تغییرات ناگهانی در زندگی افراد موجب می شود تا این تغییرات همراه با اضطراب باشد در سال اخیر نیز تغییراتی در سبک زندگی همه جهانیان ایجاد شده است که برای اغلب آن ها همراه با استرس و اضطراب بوده است. شیوع کرونا موجب شده است تا تغییراتی در سبک های زندگی اجتماعی ایجاد شود کم شدن تماس های فیزیکی، شستن دست ها به طور مداوم، کم کردن روابط اجتماعی و ماندن در خانه و تردد با استفاده از ماسک و الکل موجب می شود تا افراد سبک های متفاوتی در زندگی را تجربه کنند اما چگونه می توان بر این استرس غلبه کرد و آن را کنترل نمود؟ در ادامه این مقاله به بررسی شیوه هایی می پردازیم که موجب کاهش استرس کرونا می شوند.

درمان وسواس کرونا

برای کنترل این اضطراب چه کنیم؟

پیش از هر چیز باید بدانید که مدیریت کردن استرس در زندگی به چه میزان اهمیت دارد و کنترل رفتارهای وسواس گونه می تواند زندگی شما را به شکل موثرتری تغییر دهد شما باید بدانید که برای گذراندن این دوره بحرانی و حساس باید سلامت روح و جسم خود را حفظ کنید. توجه داشته باشید که بدن سالم می توان در حفظ آرامش و سلامت روانی شما طی این دوران نیز اهمیت داشته باشد تجقیقات اخیر در این زمینه نیز نشان می دهد که روحیه بالا در افراد مبتلا موجب درمان سریع تر آن ها خواهد شد و مقاومت بدن آن ها را بالا خواهد برد استرس ناشی از این ویروس موجب می شود تا فرد از حالت تعادل بدنی خارج شود.

اضطراب کرونا

شما باید سعی کنید تا با بالا بردن سلامت بدنی خود روحیه بالای خودتان را حفظ کنید مصرف مواد غذایی که دارای مقادیر زیادی ویتانی هستند و ایمنی بدن شما را بالا می برند می تواند در درمان این بیماری موثر باشد و استرس های ناشی از آن را نیز کمتر کند. رعایت نکات و اصول بهداشتی نیز می تواند اطمینان بیشتری به شما دهد و موجب می شود تا استرس های کمتری را در طول روز تحمل کنید راهکارهای دیگری نیز برای درمان و پیشگیری از ابتلا به این بیماری وجود دارد که می توانید با کسب اطلاعات بیشتری در این زمینه خود را از خطر ابتلا به آن دور کنید و از این طریق می توانید استرس های خود را نیز کمتر کنید. تقویت بدن بعد از کرونا بسیار مفید است و می تواند رویحه و سلامت جشمی بدن را افزایش دهد.

نشانه های اضطراب:

این اضطراب نیز همانند سایر اضطراب ها دارای نشانه هایی است اغلب این نشانه های مشترک هستند و شامل بی قراری، تپش قلب، کم خوابی، خشم، گرگرفتگی، اختلال خوراک و … می شود این نشانه ها موجب می شود تا فرد نتواند به زندگی عادی خود ادامه دهد.

وسواس ناشی از کرونا

توصیه های لازم:

رعایت برخی از توصیه ها و عنوان آن ها برای همگان می تواند به کاهش وسواس ناشی از کرونا کمک بیشتری کند زیرا در دنیای امروزه و با شیوع این بیماری همیاری اجتماعی می تواند نقش مهمی داشته باشد و تنها زمانی می توان نسبت به این ویروس اضطراب کمتری داشت که در یک جامعه اطرافیان نیز نکات بهداشتی آن را رعایت کنند بنابراین می توان توصیه های همگانی داشت که در این زمینه موثر هستند.

سعی کنید در این زمینه اطلاعات بیشتری را کسب کنید و نکات مهم در این زمینه را رعایت کنید اخباری را پیگیری کنید که قطعی هستند و از منابع موثق منتشر می شوند برخی از اخبار و شایعات در این زمینه موجب می شود تا شما استرس های بیشتری را تحمل کنید. این اخبار باید از سوی وزارت بهداشت و سازمان پزشکی باشند تا بتوانید صحت آن ها را بررسی کنید.

شیوه مقابله با وسواس کرونا

سعی کنید در فضای مجازی کمتر حضور داشته باشید اینگونه از فضاها می تواند با انتشار اخبار نادرست استرس شما را بیشتر کنند و موجب وسواس ناشی از کرونا می شوند محدود کردن ارتباط در اینگونه از شبکه ها موجب می شود تا کنترل بیشتری بر روی زندگی روزانه خود داشته باشید. در دوران کرونا کتابخوان شوید این فعالیت می تواند تاثیرات مناسبی را در سبک زندگی شما داشته باشد.

درمان کرونا در خانه نیز می تواند برای افرادی که دارای استرس بسیار بالایی هستند می تواند موثر باشد زیرا این افراد را از محیط های بیمارستان و اضطراب های ناشی از آن دور خواهد کرد در این صورت می توان کنترل بیشتری بر روی سلامت جسم و روان فرد داشت.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو