استاندار: مازندران در اولویت واکسن کرونا قرار گیرد

58

1399/12/10

22:09


استاندار مازندران خواستار قرارگیری استان در اولویت واکسیناسیون کرونایی شد و گفت: با توجه به تراکم جمعیتی و فاصله نزدیک شهرستان‌های استان، رنگ‌بندی کرونایی مازندران باید با مدل یکسان تدوین شود تا شاهد اثرگذاری‌های محدودیت باشیم.

استاندار: مازندران در اولویت واکسن کرونا قرار گیرد

به گزارش بهداشت نیوز ،احمد حسین زادگان شامگاه یکشنبه در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا مازندران که با حضور دکتر علیرضا رئیسی معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در محل استانداری برگزار شد، به اهمیت انجام گسترده تست رپید کرونایی در استان تاکید کرد و گفت: توقع داریم این نوع تست ها بیشتر شود و وزارت بهداشت حمایت بیشتری داشته باشد.
 
وی با بیان این که به نظر می رسد با توجه به مزیت های سفرگردشگری و اهمیت فعالیت های بخش کشاورزی در این استان باید واکسینه شدن مردم این دیار در اولویت قرار بگیرند، ادامه داد: چرا که واکسینه شدن مازندران کمک بزرگی در حوزه اقتصادی، امنیت غذایی و خدمات رفاهی به کشور خواهد کرد.
 
مدیریت کرونا نیاز به جرایم سختگیرانه‌تر دارد
 
استاندار مازندران محدودیت سفر به این خطه را همانند تیغ دولبه توصیف کرد و اظهار داشت: باید شرایط سختگیرانه تری را در زمان های خاص برای تردد به استان انجام بدهیم.
 
نمایده عالی دولت در مازندران پیشنهاد جریمه های سنگین تر را که  بازدارنده تر شود را ارائه کرد و گفت: بسیاری از کسانی که وارد مازندران می شوند ، پرداخت ۵۰۰هزار تومان رقمی برای آنان نیست.
 
وی با تاکید بر این که ممنوعیت ورود پلاک غیر بومی باید با قوت بیشتری اجرایی شود، بیان داشت: کمک های اقتصادی نیاز اصلی مازندران است ، نمی توانیم بازار خود را بیش از پیش با تعطیلی ها فشار بیاوریم ، انتظار داریم تسهیلات ومشوفق هایی برای مردم این استان به صورت ویژه  داشته باشیم.
 
استاندار مازندران با اظهار این که نیاز به افزایش اختیارات استانی است چراکه ابتکارات خوبی در این خطه بوجود می آید و نمونه بارز آن  تب سنجی و رنگ بندی ها است، ، گفت: دانشگاه علوم پزشکی بابل و مازندران روزهای بسیار سختی را سپهری کردند و شهدای زیادی در حوزه سلامت در استان داریم.
 
ارتقاع دانش کرونایی مردم
 
استاندار مازندران همچنین ضمن قدردانی از همه مردم و مسئولان استان گفت که امروز دانش ، بینش و رفتارهای مردم استان منطبق با مشکلات کرونایی شده است و امیدواریم به هیچ عنوان عادی‌نگاری انجام نشود.
 
حسین زادگان افزود: امروز حساسیت رعایت پروتکل های بهداشتی در همه اقشار بوجود آمده است اما نگرانی از اوج گیری مجدد بیماری، این خطه شمالی را همواره تهدید می کند.
 
وی با ذکر این نکته که مازندران بر خلاف استان های دیگر کشور دارای کسبه های کوچک و واحد های صنفی متنوعی است ، تصریح کرد: علاوه بر این که مازندران مقصد گردشگری مردم کشور محسوب می شود، حضور خرده فروشی ها و همچنین بازارهای محلی در خیابان های استان نیز به مراتب بیشتر از دیگر مناطق کشور است.
 
وی به اهمیت فعالیت بخش خدمات، بازار و گردشگری با وفور جمعیت در مازندران اشاره کرد و بیان داشت: اگرچه در حوزه نظارت کار سختی داریم اما  تمامی دستگاه های اجرایی را در امرنظارت دخالت داده ایم.
 
استاندار مازندران ادامه داد: رصد و پایش میزان رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه گروه های هدف خطرپذیر شامل بانک‌ها ، مطب‌ها ، نانوایی‌ها و فروشگاه های زنجیره ای و بزرگ در اولویت ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان است.
 
حسین زادگان نسبت به موج چهارم همه گیری ویروس کرونادر کشور هشدار داد و با بیان اینکه مردم مازندران نباید از مصوبات ستاد پیشگیری کرونا خسته شوند گفت: در یک سال اخیر به تناسب شرایط و امکانات ناشی از تحریم ها، تواسنته ایم به خوبی نقاظ ضعف و قوت پیشگیری و مقابله با کرونا را عملیاتی کنیم.
 
وی با تاکید بر اینکه مردم مازندران طی یکسال اخیر تمامی فشارهای اقتصادی، محدودیت های شغلی و اجتماعی را تحمل کردند، افزود: بخش زیادی از نیازهای مردم استان با حضور مسافران و آزاد بودن حضور گردشگران و مسافران تامین می شود که با آسیب جدی و عمیق در این بخش مواجه بودیم.
 
حسین زادگان ضمن قدردانی از کمک و همیاری مردم و مسئولان ، تصریح کرد: امروز مازندران باید در محدودیت ها و ممنوعیت ها متفاوت دیده شود که البته دیده شده است ، چون تا کنون با کمترین هزینه ، مدیریت صحیح شده است.
 
منبع:ایرنا

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو