چرا خروس صبح ها می خواند؟

منبع: مینویسم

127

1399/12/10

22:47


حتما برای یک بار هم که شده صدای خروس ها و قوقولی قوقو آن ها را شنیده اید. خروس ها هم مانند دیگر حیوانات در ساعات مختلفی از روز می خوانند اما علت خواندن خروس در روز چیست؟ چرا خروس ها به محض اینکه هوا شروع به روشن شدن می کند آواز می خوانند؟ آن ها به شکل ذاتی این کار را می کنند یا نسبت به نور واکنش نشان می دهند؟ علت زیاد خواندن خروس در صبح چیست و … در این نوشته اطلاعات مفیدی درباره اینکه چرا خروس صبح ها می خواند در اختیار شما قرار خواهیم داد که حتما برایتان جالب است.

علت خواندن خروس در صبح چیست؟

ابتدا ببینیم خروس ها از کجا می فهمند که صبح شده است و زمان خواندن آن ها است؟ جالب است بدانید تحقیقات صورت گرفته در زمینه اینکه چرا خروس صبح ها می خواند نشان می دهد که خروس ها برای فهمیدن اینکه صبح شده و طلوع آفتاب نزدیک است نیاز به مشاهده نور ندارند خروس ها براساس یک ویژگی ذاتی که در درون آن ها وجود دارد تشخیص می دهند طلوع آفتاب نزدیک است و طبق آن شروع به خواندن می کنند. البته نقش نور و علائم بیرونی که به خروس می گویند صبح شده است را نمی توان نادیده گرفت اما نشانه های داخلی یا به عبارتی ساعت داخلی خروس بر نشانه های خارجی اولویت دارند. در ادامه درباره علت خواندن خروس در صبح بیشتر خواهیم گفت.

بیشتر بخوانیم: صدای کلاغ در صبح نشانه چیست

خروسی که زودتر می خواند خروس ارشد است

نکته جالبی که درباره خواندن خروس در صبح وجود دارد این است که هرچه یک خروس از قدرت بیشتری برخوردار باشد زودتر از بقیه خروس ها شروع به خواندن می کند و بقیه خروس ها بعد از او آواز خواندن در صبح را از سر می گیرند. پس اگر دیدید در بین چند خروس یکی از آن ها زودتر از بقیه شروع به قوقولی قوقو می کند احتمالا آن خروس از منزلت و جایگاه بهتری در بین بقیه خروس ها برخوردار است.

خروس ها از چه زمانی شروع به خواندن می کنند؟

خروس ها از حدود 5 ماهگی شروع به آواز خواندن در صبح می کنند. این زمان تقریباً زمانی است که آنها از نظر رفتاری و ظاهری به بلوغ می رسند.

خروس ها چگونه این صدا را تولید می کنند؟

خروس ها مانند بسیاری دیگر از پرندگان بیشترین ارتباط خود را از طریق تولید صدا انجام می دهند. به همین دلیل آنها صداهای پیچیده ای برای برقراری ارتباط با پرندگان دیگر و بیان نیازها و توجهات خود دارند. آنها این کار را به وسیله ماهیچه های صوتی مخصوص خود انجام می دهند. این همان اندامی است که به طوطی اجازه می دهد مانند انسان صحبت کنند. آناتومی صوتی خروس متفاوت با انسان است زیرا مانند ما حنجره ندارد.

چرا خروس ها می خوانند؟

اما چرا آنها این رفتار را انجام می دهند. خروس نوعی مرغ نر است. مرغ ها چنین صدایی از خود تولید نمی کنند و فقط خروس ها هستند که صبح ها می خوانند. حتی خروس های عقیم شده نیز قادر به تولید چنین صدایی نیستند بنابراین یکی از راه هایی که می توان برای جلوگیری از خواندن خروس انجام داد عقیم کردن آن هاست که توصیه نمی شود زیرا برای سلامتی خروس خوب نیست. بنابراین خواندن خروس در صبح مربوط به یک هورمون مردانه است. خروس ها برای مشخص کردن قلمرو خود این صدای خاص را تولید می کنند. خروس ها ممکن است برای جلب توجه ماده ها شروع به خواندن کنند اما علت خواندن خروس در صبح نشان دادن برتری آن ها است. آن ها می خواهند به سایر مرغ و خروس ها بگویند که صاحب قلمرو خود هستند و کسی نمی تواند به آن وارد شود. آن ها می خواهند بگویند که از اولین ساعات روز بیدار و هوشیار هستند و اگر کسی مرتکب خطا شود و به قلمرو آنها حمله کند از آنها دفاع خواهد کرد.

خروس ها بیشتر چه زمانی می خوانند؟

در حقیقت خروس ها در تمام طول روز ممکن است آواز بخوانند اما در بعضی از اوقات مشخص بیشتر روی خواندن خود متمرکز می شوند:

  • سپیده دم
  • ظهر
  • اواسط بعد از ظهر
  • نیمه شب

علت خواندن خروس در شب چیست؟

همان طور که گفته شد خروس ها در صبح می خوانند تا به همه بگویند که مراقب همه چیز هستند آن ها هر زمانی که احساس خطر کنند و لازم ببینند شروع به خواندن می کنند بنابراین گاهی خروس ها شب ها می خوانند.

فروشگاه قطعات آسانسور

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو