آشنایی با مراحل دریافت کارت بهداشت

منبع: آرگا

107

1399/12/11

00:02


در این مطلب کارت بهداشت و مراحل گرفتن آن را برایتان بیان می کنیم. در واقع گرفتن این کارت برای اکثر کار ها ضروری است و مدت اعتبار هر کارت بنابر اهمیت آن کاری که فرد انجام می دهد کاهش می یابد.

یکی از ضروری ترین کارت هایی که باید همه افرادی که در یک محل عمومی کار می کنند داشته باشند کارت بهداشت می باشد. در واقع این کارت کمک می کند تا افرادی که سلامتی کامل دارند در مراکز عمومی مشغول به کار شوند و افرادی که دارای بیماری های خاصی هستند نباید برخی از کار ها را انجام بدهند. در ادامه مراحل دریافت آن را برایتان مطرح می کنیم.

مراحل دریافت کارت بهداشت

کارت بهداشت چیست؟

کارت بهداشت یکی از کارت هایی می باشد که برای بسیاری از افرادی که در مراکز تهیه و توزیع کار می کنند صادر می شود. مطابق با قانون داشتن کارت بهداشت برای افرادی که در اماکن عمومی و یا در توزیع مواد غذایی کار می کنند الزامی می باشد و افرادی که آن را نداشته باشند نمی توانند کار کنند و اگر مشغول به کار شوند تخلف محسوب می شود و جریمه می شوند. در نظر داشته باشید که افرادی که در سالن های آرایشی بهداشتی، مراکز تولید و نگهداری مواد غذایی نیز کار می کنند باید این کارت را داشته باشند. این کارت به منزله این است که فرد فاقد هرگونه بیماری های انگلی و واگیردار است. مدت این کارت برای برخی از افراد به مدت ۶ ماه و برای برخی دیگر ۱ سال می باشد. این مدت هم بنا بر اهمیت کار هایی که انجام می دهند متغیر می باشد.

مراحل دریافت کارت بهداشت

برای این که بتوانید در یک مکان عمومی مشغول به کار شوید باید این کارت را داشته باشید. بنابراین لازم است تا از مراحل آن آگاهی داشته باشید تا کار های شما سریع تر شود و در این روز های کرونایی زیاد در اجتماع حضور پیدا نکنید.

مراجعه به دفتر پیشخوان برای ثبت نام کارت بهداشت

مراجعه به دفاتر پیشخوان

اولین کاری که برای گرفتن کارت باید انجام بدهید این است که به همراه یک قطعه عکس و کارت ملی به دفتر پیشخوان بروید و مشخصات خود را ثبت کنید تا به دکتر مربوطه ارجاع داده شوید و دکتر شما را معاینه کند و آزمایشات لازم را بنویسد.

انجام آزمایشات

بعد از مراجعه به دکتر باید آزمایش هایی را انجام بدهید که این آزمایشات در آزمایشگاه مرکز بهداشت انجام خواهد شد. در واقع شما به آزمایشگاه مربوطه می روید و برگه ای که در مرحله قبل به شما داده اند را به متصدی آزمایشگاه می دهید تا آزمایشات لازم را از شما بگیرند. فراموش نکنید که برای انجام آزمایش ها باید ناشتا باشید.

تحویل جواب آزمایش

زمانی که آزمایش ها را انجام دادید چند روز طول می کشد تا جواب آن ها آماده شود. زمانی که جواب ها را تحویل گرفتید می توانید آن ها را به مرکز درمانی تحویل دهید تا تایید شود البته بنا بر جواب آزمایش های شما ممکن است هیچ تاییدی صورت نگیرد.

دریافت کارت

آخرین مرحله از مراحل دریافت کارت بهداشت مراجعه به دفاتر پیشخوان می باشد. زمانی که جواب آزمایش ها را تحویل دادید چند روز طول می کشد تا برای شما کارت بهداشت صادر شود و برای گرفتن این کارت باید به دفاتر پیشخوان مراجعه کنید. سعی کنید قبل از این که به دفاتر پیشخوان بروید از صدور کارت اطمینان پیدا کنید.

دریافت کارت بهداشت

داشتن کارت بهداشت برای کار در کافی شاپ، کار در مراکز دارویی و … امری ضروری می باشد و در صورتی که این کارت نداشته باشید نمی توانید در این مراکز مشغول شوید. در ادامه می توانید سایر مقالات مرتبط با اطلاعات عمومی، مدارک لازم برای تعویض شناسنامه و مدارک لازم برای تعویض کارت ملی را مشاهده کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو