همه نکته‌هایی که باید راجع به فیلر گونه بدانید!

منبع: نبض ما

147

1399/12/11

01:29


اگر احساس می‌کنید گونه‌های صورتتان کم‌ حجم هستند یا استخوان گونه‌ خیلی مشخصی ندارید؛ باید به تزریق فیلر (پرکننده) گونه فکر کنید. به این گونه فیلرها، فیلرهای پوستی هم گفته می‌شود. از این عمل جراحی زیبایی برای بالا کشیدن استخوان‌های گونه و حجم بخشیدن به صورت و از بین بردن چین و چروک‌های آن استفاده می‌شود.

روز به روز بر محبوبیت روش تزریق فیلر گونه افزوده می‌شود اما این روش جراحی خطرات و عوارض جانبی هم دارد. با خواندن این مطلب می‌توانید بفهمید که هزینه تزریق فیلر گونه چقدر است، روند انجام این عمل جراحی چیست و آیا شما مورد مناسبی برای تزریق فیلر گونه هستید یا نه.

فیلر گونه

 به این ترتیب ساختار استخوان گونه مشخص‌تر خواهد بود. البته با تزریق فیلر گونه در لایه زیرین پوست و حجم بخشیدن به آن؛ چین و چروک‌های جزیی و ظریف نیز از بین خواهند رفت.

انواع فیلر گونه

چند ماده مختلف وجود دارند که برای پر کردن گونه‌ها تایید شده‌اند. اسید هیالورونیک (ژوویدرم، رستیلین) و اسید پلی‌لاکتیک (اسکالپترا) دو نوع فیلر پوستی هستند که می‌توان آن‌ها را به گونه و زیر چشم فرد تزریق کرد. اثر این گونه فیلرهای پوستی موقتی است.

البته فیلر دیگری هم وجود دارد که سازمان غذا و دارو آن را تایید نکره است، اما از آن برای پر کردن این ناحیه استفاده می‌شود. نام این فیلر، رادیسی (هیدروکسیلاپاتیت) است.

مدت زمان دوام این فیلرها چقدر است؟

پرسش این سوال به نوع فیلر استفاده ‌شده بستگی دارد، اما به طور کلی مدت زمان دوام فیلرهای گونه بین 6 ماه تا 2 سال است. ترکیبات فیلرهای پوستی در نهایت حل شده و همراه با سوخت ‌و ساز بافت پوست از بین می‌روند.

فیلر بهتر است یا بوتاکس؟

چه کسانی می‌توانند فیلر گونه تزریق کنند؟

اگر فردی سالم باشید که سیگار نمی‌کشید و سابقه ابتلا به بیماری‌های مزمن دیگری هم ندارید؛ می‌توانید از روش تزریق فیلر گونه، برای پر کردن گونه‌ها بهره ببرید.

مطابق با دستورالعمل‌های سازمان غذا و دارو، در صورت ابتلا به هر یک از موارد زیر از پر کردن گونه‌ها خودداری کنید:

روند انجام تزریق فیلر گونه چیست؟

پس از مشورت با پزشک و صحبت راجع به هزینه‌ها و نتیجه دلخواه؛ باید جلسه‌ای برای تزریق فیلر رزرو کنید.

روند کسب آمادگی

تا دو هفته قبل از انجام تزریق فیلر گونه نباید هیچ‌کدام از داروهای رقیق‌کننده خون را مصرف کنید (مانند آسپرین).

اگر مصرف داروهای رقیق‌کننده خون برایتان تجویز شده است؛ این موضوع را در جلسه مشاوره با پزشک خود درمیان بگذارید. در این صورت احتمال دارد پزشکتان راهکار دیگری برای کسب آمادگی برای تزریق فیلر گونه به شما پیشنهاد دهد.

مراحل تزریق فیلر گونه

در محیط استرلیزه‌ای دراز می‌کشید. احتمال دارد پزشکتان در ناحیه مورد نظر، داروی بی‌حسی موضعی تزریق کند یا در ترکیبات فیلر مورد استفاده، عاملی برای بی‌حسی وجود داشته باشد. روند انجام تزریق آسان است و تنها حدود بیست دقیقه طول می‌کشد.

بلافاصله پس از انجام تزریق، نتیجه قابل‌ مشاهده است، اما یک یا دو روز زمان می‌برد که فیلر در موقعیت اصلی خود در صورت جای بگیرد. هم‌چنین می‌توانید بلافاصله پس از انجام تزریق رانندگی کرده یا به زندگی روزمره خود برگردید.

فیلر

ریکاوری

تا چند روز پس از انجام تزریق، نباید روی گونه‌های خود بخوابید. سعی کنید روی کمر خود و در حالی که صورتتان رو به سقف است؛ بخوابید. درضمن، احتمالا تا 48 ساعت پس از تزریق فیلر نباید ورزش سنگین انجام دهید تا فیلر کاملا در موقعیت اصلی خود تثبیت شود. سعی کنید به صورت خود دست نزنید و تا حد امکان آن را پاکیزه و خشک نگاه دارید تا خطر ابتلا به عفونت کاهش یابد.

مزایای تزریق فیلر گونه چیست؟

تزریق فیلر گونه در مقایسه با روش‌های درمانی دیگری مانند کاشت گونه یا انجام عمل جراحی لیفت صورت، چند امتیاز بدیهی دارد:

آیا تزریق فیلر گونه روشی ایمن است؟

تزریق فیلر گونه، خطر و عوارض جانبی بسیار کمی دارد و در عین حال مدت زمان ریکاوری آن هم بسیار کوتاه است. البته این موضوع به این معنا نیست که این روش درمانی، هیچ‌ گونه عوارض جانبی به همراه ندارد.

عوارض جانبی رایج تزریق فیلر گونه شامل موارد زیر است:

رفع سه سوته گودی و سیاهی زیر چشم با تزریق فیلر

احتمال این‌که بدن نسبت به ورود این فیلرهای پوستی حساسیت نشان دهد یا مبتلا به عفونت شود؛ وجود دارد. از جمله عوارض جانبی نادر تزریق فیلر گونه، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نشت فیلر
  • انسداد گردش خون و نابودی بافت مورد نظر
  • ایجاد جراحت در رگ‌ها
  • از دست دادن بینایی

البته احتمال پیشامد مورد دیگری هم وجود دارد: ممکن است مواد تزریقی از ناحیه مورد تزریق، به سمت ناحیه‌های دیگر صورت حرکت کند و ظاهری قلمبه یا نامتقارن به صورت فرد بدهد. پزشک در صورت پیشامد چنین اتفاقی مواد دیگری در ناحیه مورد نظر، تزریق خواهد کرد. این مواد، فیلر را در خود حل می‌کنند. البته راهکار دیگر نیز این است که صبر کنید تا مواد فیلر خود به ‌خود در متابولیسم بافت بسوزد و از بین برود.

چگونه می‌توانم شخص مناسبی پیدا کنم که عمل تزریق فیلر گونه انجام می‌دهد؟

اگر به تزریق فیلر در گونه‌های خود فکر می‌کنید؛ اولین قدم یافتن فرد کار آزموده و باتجربه‌ای است که این کار را برای شما انجام دهد. اگر به منظور کمتر هزینه کردن به فردی مراجعه کنید که مدرک یا تجربه انجام این کار را نداشته باشد؛ خطر ابتلا به هر کدام از عوارض جانبی گفته‌ شده افزایش می‌یابد. با جست‌وجو در بستر اینترنت می‌توانید شخص مناسبی را برای انجام این کار بیابید.

جمع‌بندی

تزریق فیلر گونه از جمله جراحی‌های زیبایی ساده بوده و دوام اثر این کار بین 6 ماه تا 2 سال است. اگر می‌خواهید از نتیجه حاصل راضی باشید؛ باید به کسی مراجعه کنید که هم باتجربه باشد و هم مدرک انجام این کار را داشته باشد.

پس از تزریق گونه؛ احتمال پیشامد عوارض جانبی خطرناکی وجود دارد، پس قبل از انجام این کار با پزشک خود راجع به روند انجام این عمل جراحی صحبت کنید و راجع به وقایع پس از تزریق فیلر گونه و چگونگی انجام مراقبت‌های مختلف (به منظور پیش‌گیری از ابتلا به عفونت) اطلاعات کسب کنید.


نبض ما

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو