6 صبحانه سالم برای افرادی که خوردن صبحانه را دوست ندارند!

منبع: تالاب

84

1399/12/11

02:13


6 صبحانه سالم برای افرادی که خوردن صبحانه را دوست ندارند!

اگر تجربه صبحانه‌های تکراری شما را از صبحانه خوردن دلزده کرده یا همیشه از بس عجله دارید، وقت نمی‌کنید صبحانه بخورید، شش دستور صبحانه خوشمزه، فوری و متفاوت این مقاله برای شخص شما تهیه شده است.

 

پوره گرم سیب و دارچین

برای آماده کردن یک پوره سیب داغ و خوشمزه به 19 دقیقه آماده کردن مواد و پنج دقیقه پخت نیاز دارید. کافی است مواد لازم برای طبخ این پوره را که شامل 50 گرم جوی پوره شده، 200 میل شیر نیم چرب، یک عدد سیب خرد شده، مقداری دارچین است، دم دست بگذارید.

 

سپس تمام موارد بالا را داخل یک ماهیتابه بریزید و تا زمانی که جوش بزند، هم بزنید. بعد حرارت را پایین آورده و همین طور که در حال جوشیدن است، همچنان به مدت پنج دقیقه دیگر هم بزنید. بعد از این کار زیر گاز را خاموش کنید. پوره را داخل یک ظرف بریزید و مقداری دارچین به آن اضافه و سرو کنید.

 

6 صبحانه سالم برای افرادی که خوردن صبحانه را دوست ندارند!

تخم مرغ مخلوط با تست تمام غله

تخم مرغ هم‌زده به همراه نان تست سبوس دار می‌تواند تنها پنج دقیقه زمان برای آماده سازی و پنج دقیقه زمان برای طبخ ببرد.

 

مواد لازم برای این صبحانه خوشمزه شامل موارد زیر است:

 دو عدد تخم مرغ، چهار قاشق سوپ خوری شیر نیمه چرب، دو ورق تست تمام غله، مقداری فلفل سیاه و مقداری روغن یا کره کم چرب، مقداری پیازچه

برای درست کردن این صبحانه هیجان انگیز کافی است شیر و تخم مرغ را در یک کاسه به آهستگی مخلوط کنید. کره کم چرب یا هر نوع روغن کم چرب دیگری را که در دسترس دارید، داخل ماهیتابه بریزید و سپس مخلوط شیر و تخم مرغ را به آن اضافه کنید. تقریبا با یک حرارت متوسط رو به بالا غذا را بپزید و به آرامی هم بزنید تا زمانی که حالت نرم و دلخواه‌تان را پیدا کند.

 

سپس تخم مرغ مخلوط شده را بین نان تست تمام غله یا تست جو بگذارید و مقداری پیازچه (به دلخواه) و فلفل سیاه اضافه کنید. نان جو و انواع نان سبوس دار به همراه تخم مرغ می‌تواند صبحانه بسیار خوشمزه‌ای برای کسانی باشد که دوست دارند طعم‌ها جدید را امتحان کنند. می‌توانید خرید نان سبوس دار را از نان سحر یا نان آوران انجام دهید.

 

ترفند: برای درست کردن تخم مرغ سبز می‌توانید تخم مرغ را با یک مشت یا حدود 40 گرم اسفناج ترکیب کنید. این میزان اسفناج 30 Kcal انرژی دارد.

 

ماست یونانی و میکس میوه‌ها

یکی از صبحانه‌های بسیار خوشمزه‌ای که می‌توانید با آن دیگران را به خوردن صبحانه تشویق کنید، ترکیب ماست یونانی و انواع میوه‌هاست. بهترین میوه‌هایی که می‌توانند به ماست یونانی اضافه شوند، توت فرنگی و انواع بری‌ها هستند. در عین حال می‌توانید برای مغذی کردن هر چه بیشتر صبحانه ترکیبی از مغزهای آجیل را هم به ماست یونانی اضافه و نوش جان کنید. این صبحانه به ویژه حاوی مقادیر بالایی پروتئین است که می‌تواند گزینه خوبی برای ورزشکاران باشد و با تامین پروتئین لازم مانع از گرسنه شدن بیشتر آن‌ها در طول روز شود. این صبحانه همچنین تنها حدود پنج دقیقه برای آماده سازی و درست کردن زمان می‌برد، که زمان بسیار مناسبی برای افراد شاغل است.

 

اسموتی سبز

برای درست کردن یک اسموتی سبز تنها به پنج دقیقه زمان نیاز دارید و در ازای آن می‌توانید 140 Kcal انرژی به دست آورید. برای درست کردن این اسموتی به 40 گرم انبه قطعه شده، 40 گرم هلوی قطعه شده، 40 گرم اسفناج یخ زده، یک موز متوسط و 200 میل آب نیاز دارید.

 

بسیاری از افراد صبح‌ها به دلیل عجله داشتن و اضطراب به اصطلاح چیزی از گلوی‌شان پایین نمی‌رود. اسموتی‌های سبز بهترین گزینه‌ها برای تامین انرژی این افراد هستند که سریع نوشیده شده و نیازی به جویدن ندارند. کافی است تمام مواد بالا را با هم در مخلوط کن بریزید و به میزان لازم آب اضافه کنید تا قوام لازم را به دست آورد.

 

ترفند: به جای استفاده از میوه تازه می‌توانید از میوه یخ زده استفاده کنید.

نکته: میزان مصرف آب میوه و اسموتی روزانه خود را به 150 میلی لیتر در روز محدود کنید.

6 صبحانه سالم برای افرادی که خوردن صبحانه را دوست ندارند!

اسموتی موز و جوی دو سر

جوی دو سر مدت‌هاست که جایگاه ویژه خودش را در وعده صبحانه پیدا کرده و با داشتن مواد مغذی خود را به اثبات رسانده است و دلایل مصرف روزانه آن در این مطلب آمده است. موز نیز علاوه بر داشتن انواع مواد معدنی و ویتامین‌ها طعم شیرینی به اسموتی می‌دهد که برای بسیاری دلنشین است.

 

مواد لازم برای تهیه این اسموتی شامل یک موز رسیده، دو قاشق سوپ خوری جوی دو سر و 100 میلی لیتر شیر نیم چرب می‌شود. به جای شیر می‌توانید از شیر سویا هم استفاده کنید. این مواد را در مخلوط کن بریزید و تا زمانی که نرم و یکدست شوند، دستگاه را خاموش نکنید. سپس 150 میلی لیتر از این اسموتی را داخل لیوان بریزید و بنوشید. نوشیدن بیش از 150 میل آب میوه و اسموتی در روز مجاز نیست.

 

رول نان، پنیر و سبزیجات

کافی است یک کف دست نان سبوس دار معمولی به همراه سبزیجات مورد علاقه‌تان را داشته باشید تا بتوانید یکی از خوشمزه‌ترین و فوری‌ترین صبحانه‌های دنیا را درست کنید. اگر از نان سنگک استفاده می‌کنید، یک کف دست شامل یک مربع 9 در 9 سانتی‌متری می‌شود.

 

هر نوع پنیر را که طعم آن را بیشتر از بقیه دوست دارید و حتما از برند شناخته شده و استانداردی (مثل کاله، روزانه یا صباح) تهیه شده است، روی نان بگذارید و با چاقوی پهن پخش کنید. تهیه پنیر از انواع کم نمک می‌تواند ایده خوبی برای شما باشد.

 

سپس از بین قطعات گوجه، خیار، زیتون بدون هسته و انواع سبزیجات مثل اسفناج، گزینه‌هایی را که بیشتر دوست دارید روی پنیر بگذارید. بهتر است روی گوجه یا خیار پودر نعناع خشک شده یا سایر ادویه‌های دلخواه‌تان را بپاشید. سپس نان را رول کنید و از صبحانه سرشار از ویتامین و فیبرتان لذت ببرید.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو