معرفی سفیران برند محصولات ورزشی در سال ‌های اخیر

منبع: پارس ناز

107

1399/12/11

08:35


معرفی سفیران برند محصولات ورزشی در سال ‌های اخیر

سفیر برند در واقع شخصی مشهوری است که توسط یک شرکت استخدام می‌شود تا بتواند برند را در مسیر مثبتی ارائه دهد و محصولات و خدمات آنرا را به دیگران معرفی نماید. در واقع او با این کار به فروش شرکت کمک می‌کند. این امر زمانی بیش‌تر رواج پیدا کرد که خریداران و مصرف کنندگان برای تحقیق و بررسی در مورد اینکه دوستان و خانواده و همکاران آنها چه برندی را برای خرید پیشنهاد می‌کنند.

 

بنابراین وظیفه یک سفیر برند افزایش آگاهی از برندو کمک به فروش یک برند و تبلیغ محصولات آن می‌باشد. معمولاً سفیر برند یک شخص مشهور یا شخصی شناخته شده می‌باشد که در ازای فعالیت‌هایی که انجام می‌دهد، هزینه دریافت می‌کند.در ادامه با ما همراه باشید تا با سفیران برندهای مشهور در حوزه ورزشی آشنا شوید.

 

1- نایک

شرکت نایک در سال 1985 میلادی به سراغ مایکل جردن، ستاره بسکتبالیست رفت تا کفش خاصی را برای وی طراحی کند. شهرت بسیار زیاد مایکل جردن سبب شد تا نایک رکوردهای جدیدی را برای خود به ثبت برساند. در واقع در اوایل دهۀ هشتاد شرکت نایک که شهرتش را مدیونِ کفش‌‌‌های دو بود، دچار ضرر گردید، اما در همان سال قراردادی حمایتی با بسکتبالیستِ تازه‌‌‌کار، مایکل جردن، به امضا رساند. درواقع امضای این قرارداد لحظۀ تولد فرهنگ مدرن کتانی نایکی است.

 

مایکل جردن در بازی‌‌‌های ان‌.‌‌بی.‌‌‌اِی، در تناقض با قوانین لیگ، کتانی مخصوصش ایر جوردنز را می‌‌‌پوشید. نایکی با کمال میل جریمۀ پنج‌هزاردلاری به‌ازای هر بازی را پرداخت می‌نمود و هم‌زمان تبلیغات برند خود را هم پخش می‌‌‌کرد. درنتیجه این تبلیغ، وقتی اولین ایر جوردنزها در سال ۱۹۸۵ به فروشگاه‌‌‌ها رسیدند، علی‌‌‌رغم برچسب قیمت ۶۵دلاری، با استقبال بی‌نظیری روبرو گردید.

 

مدتی کوتاه پس از این موفقیت، نایک به سمت طراحی پوشاک و دیگر لوازم ورزشی رفت. آن‌ها با تیم‌های بین المللی از جمله تیم فوتبال برزیل و تیم‌های فوتبال زنان و مردان آمریکا قراردادهای همکاری امضا نمودند. در سال 1996 آن‌ها بازیکن مشهور گلف تایگر وودز را به همکاری با شرکتشان دعوت کردند. مبلغ این قرارداد سالیانه 5 میلیون دلار بود. در واقع شرکت نایک حامی‌بزرگترین رویداد‌های ورزشی و بزرگترین ترین ستارگان ورزشی می‌باشد. این ستارگان تنها چهره‌هایی خندان نبوده،سفیران برند میباشند که منفعل نبوده و فعال اند.

 

علاوه براین، شرکت نایک به مناسبت سی‌امین سالگرد خلق شعار تبلیغاتی معروف خود یعنی «فقط انجامش بده!»، آقای کپرنیک را به همراه سرنا ویلیامز تنیس‌باز و لوبرون جیمز بسکتبالیست را به عنوان سفیران خود برگزیده است. به منظور خرید جدیدترین کفش و کتونی اورجینال نایکی از فروشگاه‌های معتبر اقدام نمایند.

 

2- آل استار

معرفی سفیران برند محصولات ورزشی در سال ‌های اخیر

شرکت آل استار در حرکتی نبوغ‌‌‌آمیز در بازاریابی، کانوِرس از مربیان و بازیکنان بسکتبال به‌عنوان سفیرانِ برندِ خود دعوت کرد. یکی از آن‌‌‌ها چاک تیلور بود، اولین ورزش‌کاری که نام یک کتانی از او گرفته شده است. در واقع شهرت واقعی کفش کتانی آل‌استار زمانی آغاز شد که به کفش رسمی‌تیم ملی بسکتبال آمریکا تبدیل شد.

 

از سال 1921 چاک تیلور که در کارخانه کفش کانورس هم مشغول به کار بود شروع به تبلیغ برای کفش آل استار کرد و در حدی در این مسیر شناخته شد که در سال 1923 برچسب گرد لاستیکی آل استار را به قسمت مچ کفش اضافه کرد و نام خود را بر روی آن نوشت این کفش از آن سال به نام کانورس آل استار چاک تیلور شناخته شد. بازیکنان تیم آمریکایی هم در اولین بازی بسکتبال المپیک کفش آل استار کانورس پا کردند. تری رولینز آخرین بسکتبالیست NBA در سال 1979 بود که کفش آل ستار به پا کرد.

 

3- اسکیچرز

شرکت امریکایی اسکیچرز در سال 1992 در منهتن کالیفرنیا توسط رابرت گرین برگ تاسیس شد، این شرکت ابتدا بعنوان فروشنده محصولات دکنر مارتن یک برند انگلیسی لباس و کفش بود اما به زودی شروع به تولید کفش و اسکیت هم نمود، اسکیچرز با استفاده از تبلیغات بوسیله شخصیت‌های معروف و برنامه‌های پرطرفدار برند و نام تجاری خود را به دیگران معرفی کرد.

 

در سال 2014 این شرکت با صاحبان اسب مسابقه کالیفرنای قراردادی برای نمایش برند خود بر روی لباس‌های مختلف اسب و صاحبان آنها امضا کرد. به منظور خرید محصولات ورزشی این برند، فروشگاه‌های معتبری وجود دارد که می‌توان انواع کفش و کتونی اصل از برند اسکیچرز را خریداری نمود.

 

4- ریبوک

از همان اوایل تاسیس این برند توسط فوستر ورزشکاران و قهرمانان ملی بریتانیا از آن‌ها خریداری می‌کردند. پس از آن، “پل فایرمن” توزیع کننده لوازم ورزشی ریبوک در آمریکای ‌شمالی برای بازگرداندن موقعیت برند ریبوک، ابتدا از بخش بسکتبال آغاز کرد.

 

در آن زمان، مایکل جردن در بسکتبال بازنشسته شده بود و در غیاب مایکل جردن که در فروش کفش‌های نایک تاثیر زیادی داشت، ریبوک برای تبلیغات خود از ستاره معروفی به نام شکیل اونیل استفاده کرد و قراردادی را با او امضا کرد که باعث افزایش چشمگیر فروش این شرکت در آن سال‌ها گردید. وینس ویلیامز ستاره تنیس در سال ۲۰۰۰ میلادی قراردادی با برند ریبوک امضا کرد و در المپیک و ویمبلدون همان سال از کفش‌های ریبوک استفاده نمود.

 

امروزه تیم ملی‌هاکی آمریکا نیز با ریبوک قرارداد دارد.در دهه گذشته قرن بیستم هم با امضای قراردادی با شاكیل اونیل و آزاد كردن کفشهای ورزشی Shaq Attaq گام‌های مهمی ‌در بازار بسکتبال برداشت  که در این لینک بیشتر با داستان آن آشنا خواهید شد. توافق مهم دیگر، معامله با آلن ایورسون بود که در دهه 90 برای تیم فیلادلفیا بازی کرد.

 

همچنین ورزشکاران دیگری از جمله بازیکنان فوتبال رایان گیگز و تیری هنری نیز حضور داشتند. تنیسور ونوس ویلیامز پس از پیروزی در ویمبلدون و المپیک تابستانی 2000 با این برند قرارداد بست. بعداً، Reebok حق تولید و فروش هر دو نسخه اصلی و دقیقی از لباس و کفش تیم‌های لیگ ملی فوتبال را بدست آورد.

 

او با آلیشا کیز، کندریک لامار، 50 سن، جی-ز، تراویس اسکات، جیجی حدید و سایر ستارگان همکاری داشته است. جنگنده رسوایی و تکان دهنده MMA، کونور مک گرگور را فراموش نکنید که این برند را به یک ارتش از طرفداران جدید تبدیل کرد.در روسیه هم خواننده رپ Oxxxymiron (از سال 2016)، بازیگر نقش راسانا کورکووا (از سال 2018)، Khabib Nurmagomedov قهرمان UFC (از سال 2017) موفق به دیدار چهره برند Reebok شد.

 

5- آدیداس

معرفی سفیران برند محصولات ورزشی در سال ‌های اخیر

وقتی فرانتس بکنبایر برای اولین بار در سال ۱۹۶۷ از کفش آدیداس سه خط استفاده کرد، تجارت جدیدی را برای این شرکت به راه انداخت. جلب اعتماد ورزشکاران درجه یک، سالیان سال جز اهداف بلندمدت آدیداس شد. آدی داسلر بر این باور بود که محصولات نوآورانه ای را تولید کند که ورزشکاران مورد اعتمادش را برای یکبار بهترین کند.

 

همیشه با برگزاری جلسات هماهنگ با ورزشکارانی که محصولاتش را استفاده می‌کردند و توجه و دقت روی نظرات آنها جهت بهبود بخشیدن به رفع نیازهایشان باعث می‌شد اعتماد به برند آدیداس فراگیر شود.در مسابقات فوتبال ۱۹۷۰، آدیداس یکی دیگر از شاخه‌های صنعت کالاهای ورزشی را تسخیر کرد.

 

آنها از توپ رسمی‌تِل اِستار در جام جهانی فیفا ۱۹۷۰ رونمایی کردند. این توپ به منظور دید بهتر در تلویزیون سیاه و سفید با تکه‌هایی از همین دو رنگ، طراحی شده بود. این آغاز یک رویداد شگفت انگیز برای شرکت آدیداس بود.المپیک ۱۹۲۸ آمسترداک عطفگاه اول در تاریخ این شرکت آلمانی بود.

 

ورزش‌کاران آلمانی در آن مسابقات از کفش‌های این کارخانه استفاده می‌کردند و همین، موجب افزایش شهرت برند شد. در المپیک بعدی در لس‌آنجلس، ورزش‌کاران بیشتری از محصولات این کارخانه‌ی آلمانی استفاده می‌کردند تا اینکه در سال ۱۹۳۶، جسی اونز با پوشیدن کفش‌های این شرکت و قهرمانی در مسابقات دوومیدانی،‌ شهرت آلمانی‌ها را چندبرابر کرد. روی کفش‌های اونز در آن مسابقات، دو خط به‌عنوان نماد شرکت سازنده نقش بسته بود که پس از مدتی، به نماد لباس اکثر ورزش‌کاران جهان بدل شد.

 

لیونل مسی، بازیکن باشگاه فوتبال بارسلونا در حال حاضر بزرگترین بازیکن آدیداسی است. آدیداس کفش‌های وی را با نام و لوگو مسی تا سال ۲۰۱۷ عرضه می‌کرد و از سال ۲۰۱۸ نام کفش‌های او را به نمسیس عرضه کرد. همچنین برای رونمایی از توپ جام جهانی ۲۰۱۸، آدیداس از او استفاده نمود.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو