انشا درباره جانباز (چند انشا درباره جانبازان)

منبع: مینویسم

69

1399/12/11

09:01


انشا درباره جانباز

امسال روز میلاد حضرت ابولفضل (ع) و روز جانباز مصادف شده با 28 اسفندماه، به همین مناسبت در این مطلب چند انشا درباره جانبازان تقدیم شما عزیزان می کنیم تا گوشه ای از فداکاری های این بزرگواران را بازگو کرده باشیم. جانبازان افرادی هستند که تا پای شهادت پیش رفته اند و هرکدام یادگاری از دوران جنگ دارند. ضمن تبریک روز جانباز به ایثارگران و مردان بزرگ کشور، برای خواندن انشا درباره جانباز تا انتهای مطلب مینویسم باشید.

همچنین می توانید از متن تبریک ولادت حضرت ابوالفضل العباس و روز جانباز نیز استفاده کنید.

1 – انشاء درباره جانباز

از دوست به یادگار دردی دارم          کآن درد به صد هزار درمان ندهم

روز جانباز یادآور فداکاری و وفاداری به آرمان های بزرگ انقلاب است و جانبازان، مردان شایسته ای هستند که مقتدرانه پرچم کشور را  استوار نگه داشته اند.

جانبازان بزرگترین قهرمانان کشور هستند، افرادی که از جوانی و زندگانی خود دست کشیدند تا جان خود را فدای دفاع از میهن کنند. امام خمینی (ره) جانبازان را شهدای زنده نامیدند و براستی که جانبازی کم از شهادت نیست. افراد جانباز پشتوانه یک ملت و کشور هستند و هر زخم و دردی که از دوران جنگ به یادگار دارند، نشانی از ایثار و از خودگذشتگی آنهاست.

بسیاری از افراد حاضر به چنین فداکاری برای کشور نیستند و ترجیح می دهند به دنبال اهداف شخصی خود باشند. اما جانبازی یعنی ایثار، و قدردانی از این سرمایه های بزرگ حداقل کاری است که می توان در روز جانباز انجام داد و جانبازان بهترین الگو برای جوانان در راه وطن دوستی، صبر، استقامت، ایثار و فداکاری هستند.

همچنین استفاده کنید: انشا درباره تکریم سالمندان و احترام به آن ها

انشا درباره جانبازان

2 – انشا درباره روز جانباز

هر سال در روز ولادت حضرت ابوالفضل (ع) روز جانباز را گرامی میدارند، چون حضرت ابولفضل (ع) از حق بر علیه باطل دفاع کرد و در این راه دو دست خود را از دست داد. از خودگذشتگی بارزترین ویژگی جانبازان بزرگوار است و چه بسیار افراد جانبازی که گمنام هستند و تنها زخم های دوران جنگ را به دوش می کشند.

گرچه مقام شهدا بسیار بلند مرتبه است اما جانبازان را می توان فرشته هایی با بال شکسته دانست که هم غم فراق دوستان شهید خود را به دوش کشیدند و هم هر روز ناچار به تحمل زخم هایی هستند که از دوران جنگ برای آنها به یادگار مانده است. آنها نیز می توانستند مانند خیلی از مردم نسبت به دشمن بی تفاوت باشند و حالا در رفاه و سلامتی زندگی کنند، اما جانباز سرشار از معرفت است و هر کدام از زخم هایی که بر بدن دارد نشان جوانمردی و غیوری اوست.

آنها زندگی دنیایی خود را برای رفاه یک ملت فدا کرده اند و هر جانباز گواه ایستادگی و صبوری و مردانگی است و نشان می دهد که می توان با بال شکسته هم پر از غرور و صلابت بود.

3 – انشا درباره یک جانباز

روز جانباز بهانه ایست تا به نوشتن انشا درباره جانباز پردازیم. جانبازی یعنی یک عمر نبرد، ابتدا در میدان جنگ و در نهایت نبرد و مقاومت در برابر زخم ها و دردهایی که از جبهه و جنگ به یادگار مانده است. جانبازی یعنی شهامت و اراده و ایستادگی برای باورها و عقاید یک کشور.

جانبازان سرمایه های کشور هستند، که اگر نبودند و جوانمردی آنها نبود، اکنون دشمن بر ما چیره شده بود. یک عمر زندگی کردن با دردهای جا مانده از دوران جنگ، تنها کار مردان بزرگ است.

هر جانبازی افتخار کشور و نشانی از اراده یک ملت برای ایستادگی در برابر ظلم و استبداد است. به عقیده من همه جانبازان فارغ از مشکلات و رنج هایی که در زندگی امروزه با آن همراه هستند، از صمیم قلب خوشحال اند و وجدانی آسوده دارند، چون می توانستند نسبت به دشمن و خاک کشور بی تفاوت باشند اما قلبی بزرگ و اراده ای قوی داشتند و همه زندگی خود را فدای میهن کردند.

آنها می توانند با افتخار سر خود را بالا بگیرند و برای آیندگان از فداکاری های خود و همرزمانشان بگویند. چه خوب است که همه ما از جانبازان و ایثارگران بیاموزیم که ایستادگی در برابر آرمانها یعنی سربلندی.

غمگین مباش که یک جانباز هستی
خوشحال باش
میدانی چرا؟!…
چون بالهایت هنوز سر جایشان هستند

فروشگاه قطعات آسانسور

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو