رضا فیاضی: کار خوب برای بچه‌ها در تلویزیون خالی است/وقتی تبلیغات غلط غربی‌ها را ضدّ کودکان می‌بینم بیشتر نگران می‌شوم

منبع: سینما پرس

96

1399/12/11

09:04


سینماپرس: بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون در کنار دغدغه‌مندی برای واکسن کودکان، آرزو دارد که تلویزیون برای بچه‌ها، سریال و برنامه‌های خوب و دلچسب بسازد.

رضا فیاضی

سینماپرس: بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون در کنار دغدغه‌مندی برای واکسن کودکان، آرزو دارد که تلویزیون برای بچه‌ها، سریال و برنامه‌های خوب و دلچسب بسازد.

به گزارش سینماپرس، "آقای جمالی" تلویزیون این روزها بیشتر کتاب می‌نویسد، البته چند تا از کتاب‌هایش را به بازار عرضه کرده است. هنوز در لا به لای صحبت‌هایش دلش برای آن روزهایی تنگ شده که تلویزیون بیشتر به کودکان توجه می‌کرد. بازیگری که در کنار کارهای خوب و ماندگارش، هنوز دغدغه نمایش و سریال و برنامه کودکانه دارد. رضا فیاضی در معرفی خودش هم می‌گوید  «من کودکان را دوست دارم؛ به ایران و ایرانی احترام می‌گذارم و برای فرهنگ و هنر این مملکت تلاش کرده‌ام و در هر رشته‌ای، می‌کوشم قدمی بردارم.»

در مجموعه عروسکی "هادی و هدا" نویسندگی کرده است و در آرایشگاه زیبا "مرضیه برومند" بازی دیدنی را ارائه می‌دهد. در "پهلوانان نمی‌میرند" کنسول روس را بازی کرد و بعد از آن، بارها فیلمسازان دیگری خواستند تا نقش روسی به رضا فیاضی واگذار کنند که البته پیش از "پهلوانان نمی‌میرند" در سریال "امیرکبیر" سعید نیک‌پور چنین نقشی را با فضایی دیگر ایفا کرده بود. آنجا البته قرار بود نقش میرزا آقاخان نوری را بازی کند اما خودش با مرحوم محمد مطیع معامله می‌کند و نقش سفیر روس را بازی می‌کند.  

رضا فیاضی هم مثل بسیاری از بازیگران کاربلد دیگر، کارنامه خاطرانگیزی از خود به جای گذاشته است با سریال‌هایی مثل "هتل"، "رانت‌خوار کوچک"، "روزگار قریب"، "نوشدارو"، "بچه‌های نسبتاً بد" و در سینما "روسری آبی"، "روز واقعه"، ‌"گزارش مریم"، "خنده در باران"، "یوسف هور" و "کار کثیف" . او که علاوه بر کارگردانی و بازیگری، شعر می‌سراید، ‌ داستان می‌نویسد و خاطراتش را می‌گوید؛ ‌ از جمله تألیفاتش می‌توان به "ت مثل تئاتر"، "بانوی نیلوفر"، "بازیگر" و "قصه‌های آسیه‌آباد" اشاره کرد.

او این روزها در اهواز جلوی دوربین سریال تلویزیونی قرار دارد اما برای واکسن زدن و شرایط سخت کرونایی هم حرف‌های قابل تأملی دارد و همچنین برای تلویزیونی‌ها آرزو می‌کند که ۱۴۰۰ بیشتر به فکرِ بچه‌ها باشند. مشروح این گفت‌وگو را در ادامه بخوانید:

رضا فیاضی درباره پخش سریال "خوشبرگ" شبکه امید تصریح کرد: پخش سریال "خوشبرگ" به تهیه‌کنندگی ایمان ایرانمنش و کارگردانی رامین معقولی از شبکه امید آغاز شده و پنجشنبه‌ها ساعت ۲۰:۳۰ پخش می‌شود. نقش آقای حکمتی را بازی می‌کنم؛ رستورانی که غذای روحی می‌دهد و کتاب معرفی می‌کند. ۱۵ قسمت حاضر شده اما کرونا باعثِ تعطیلی ادامه فیلمبرداری‌اش شد. این روزها درگیر سریال دیگری در اهوازم که علی عبدالعلی‌زاده کارگردانی می‌کند.  

او افزود: من در سریال "جزر و مد"، نقش لطیف را بازی می‌کنم، نقش همسرم در این سریال را افسانه ناصری و نصرالله رادش هم نقش دیگری را برعهده دارد. داستان در خصوص کلاهبرداری است؛ کلاهبرداری که باعث می‌شود شخصیتِ لطیف مجبور شود از تهران به اهواز برود. این روزها کتاب‌هایی‌ هم نوشته‌ام که روانه بازار می‌شوند و چند نمایشنامه هم قرار است به کمکِ دوستان تبدیل به کتاب شود. یکی از نمایشنامه‌ها که ۶ جلد خواهد شد درباره نمایشنامه خلاق است که به چاپ انتشارات جهاددانشگاهی خواهد رسید.  

فیاضی در پاسخ به این سؤال که اهواز این روزها به خاطر شیوع کرونا، جزو شهرهای قرمزِ کشور به شمار می‌رود چطور این خطر را به جان خریدید، گفت: قبول دارم خیلی‌ها هستند که ترجیح می‌دهند در قرنطینه باشند و حاضر نیستند به هیچ قیمتی کار کنند. آسیب هم دیدند و حق هم دارند؛ اینجا خوشبختانه خانم پرستاری حضور دارند و صبح‌ها تب ما را می‌گیرند و کنترل می‌کنند. اما به هر حال هنرپیشه‌ها آسیب‌پذیرند، گریم هم می‌کنیم محدودیت‌های دیگری وجود دارد.  

او درباره اظهارنظرهای سلبریتی‌ها در فضای مجازی گفت: نمی‌توانم نظر خاصی بدهم هرکس شخصیت خاص خودش را دارد. اما زمانی که کیش رفتم و در آنجا زندگی کردم ترجیح دادم کتابفروشی راه بیندازم. در حالی که راه‌های دیگری هم پیشنهاد می‌شد اما من این راه را انتخاب کردم. خوشبختانه این کتابفروشی را می‌شناسند و مردم به ما اعتماد دارند و کتاب می‌خرند. من نمی‌توانم تجویزی برای دیگران داشته باشم اما دغدغه خودم کتاب است.  

این بازیگر پیشکسوت درباره ماجرای واکسن زدن هنرمندان و اولویت قرار گرفتن این قشر، تصریح کرد: من خودم واکسن ایرانی می‌زنم و بارها هم گفته‌ام به پزشکان خودمان اعتماد دارم. باید این نخبگان را باور کرد که از هیچ کوششی دریغ ندارند. دغدغه‌ام نیست اما اگر قرار است اولویت قرار دهند اولویت من بچه‌ها است. آن‌ها آینده‌سازند و باید این مملکت را بسازند. من خودم را ته این صف می‌دانم و بدون تعارف شعار نمی‌دهم.  

او آرزو کرد که تلویزیون در ۱۴۰۰ بیشتر برای کودکان برنامه و سریال بسازدو تأکید کرد: یادم می‌آید زمانی که تلویزیون بهترین برنامه‌ها و سریال‌های نمایشی‌اش را به کودکان اختصاص می‌داد؛ این روزها که این اقشار در بمباران هجمه‌های غربی‌اند، آرزو دارم که برای بچه‌ها کار کنم اما این فضا فراهم نشده است و در این سال‌ها برای بزرگسالان کار کردم. همین کار "خوشبرگ" که از شبکه امید پخش می‌شود و برای نوجوانان است؛ زجرآورترین کار بوده، نه پولم را داده‌اند و نه کار تمام شده است.  

فیاضی تأکید کرد: تهیه‌کننده ما در سریال "خوشبرگ" کرونا گرفت و بچه‌ها هم مریض شدند. در شرایط سختی کار کردیم که همین ۱۵ قسمت آبرومندانه به آنتن برسد. اما مسئولین و دست‌اندرکاران آن‌قدر بی‌تفاوت بودند که فریاد هم زدیم پول ما را بدهید، کار در حال پخش است اما هیچ اعتنایی نشد.  

بازیگر سریال‌های ماندگار تلویزیون، جای بچه‌ها را در رسانه ملی خالی دانست و گفت: به نظرمن برای افسانه‌هایمان و ادبیاتمان کار خاصی نکردیم و اگر قرار باشد من یک روز کار کنم حتماً بچه‌ها را انتخاب می‌کنم چون همه دغدغه‌هایم رشد و نمو این قشر است. سبک زندگی و خانواده کودکان برایم اهمیت دارد. وقتی تبلیغات غلط غربی‌ها را ضدّ کودکان می‌بینم بیشتر نگران می‌شوم. هرچند برخی اوقات می‌گویند بچه‌ها هستند! اما همین بچه‌ها از آدم بزرگ‌ها بیشتر می‌فهمند. کار خوب برای بچه‌ها در تلویزیون خالی است و امیدوارم در ۱۴۰۰ به سراغ ساختِ چنین کارهایی بروند.  

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو