طی سالها، خانواده‌های ایرانی با سلیقه و الزامات مختلف و متنوع از این تشک در اتاق خواب خود استفاده و از کیفیت کاربرد آن ابراز رضایت کرده‌اند. اما باید دید وجود کدام مشخصات باعث شده تا این محصول کالای خواب تا این حد مورد پسند و رضایت همگان قرار گیرد؟

در این مطلب ضمن پاسخگویی به این پرسش، شما را با مدل‌های مختلف این نوع از تشک خوشخواب آشنا و به مزایای آنها می‌پردازیم. در پایان نیز به معرفی چند نمونه از محصولات این برند می‌پردازیم. تا انتهای متن با ما همراه باشید.

چرا رویال تشک سلامتی است؟

اگر به حفظ سلامتی خود در طول روز و حین انجام کارهای مختلف اهمیت می‌دهید، نباید از یاد ببرید که بستر و تشکی که بر روی آن می‌خوابید نیز، در وضعیت جسمی و کیفیت خواب شما بسیار موثر است. 

کارخانجات تشک رویال، اساس محصولات تولیدی خود را در کنار زیبایی، دوام و قیمت مناسب، بر سلامتی کاربران گذاشته است. مشتریان این نوع تشک می‌توانند محصولات این برند را با اطمینان از رعایت موارد لازم برای سلامتی، خریداری نمایند. اما این موارد چه نکاتی هستند و تشک مناسب چه خصوصیاتی باید داشته باشد تا سلامتی کاربران را حفظ کند؟

در ادامه مطلب به این موارد می‌پردازیم.

انواع مدل‌های تشک رویال کدامند؟

شرکت رویال با بیش از نیم قرن تجربه، بخوبی از نیازهای عموم مردم به انواع کالای خواب به‌ویژه تشک آگاهی یافته است. این برند محصولات فنری، فاقد فنر تمام اسفنج یا فول طبی و ترکیبی فنر و اسفنج یا طبی فنری تشک را تولید و به مشتریانی با الزامات بدنی و سلیقه‌های مختلف عرضه می‌کند. این محصولات کالای خواب مدرن، با تنوع در بخش تشک‌های فنری و اسفنجی همراه هستند.

انواع بونل، دارای فنرهای یکپارچه هستند که آنها را به مدل‌های کلاسیک شبیه کرده است. با این تفاوت که از خاصیت ارتجاعی و فنریت آنها تاحد امکان کم شده و جای خود را به آرامش و سکون در این محصولات داده است.

در مدل‌های پاکت اسپرینگ تشک رویال، فنرهای غلاف‌دار و محکم استوانه‌ای، با هم تماس نداشته و از لرزش، سروصدا و سایش مصون هستند. همان خواصی که این نوع تشک‌ها را به مدل‌های آرامش‌بخش تبدیل نموده است. ضمن اینکه بر دوام و طول عمر آنها هم افزوده و عملا از آنها محصولاتی اقتصادی ساخته است. پرطرفدارترین محصولات تشک در این برند، نمونه‌های طبی فنری هستند که مصارف گوناگون آنها برای افرادی با شرایط جسمی و سلیقه‌های متنوع کاربردی است.

اگر قصد تقسیم‌بندی انواع تشک رویال را بر این اساس داشته باشیم، با انواع زیر روبرو خواهیم بود:

تشک فنری یا بونل رویال: این محصولات رویال، دارای فنرهای مارپیچ فولادی با قطر مشخص و دوام بالا بوده و طراحی آنها برای سنین مختلف از انواع کودک و نوجوان تا بزرگسال صورت گرفته است. شباهت این نوع با مدل‌های کلاسیک باعث شده تا موردپسند افرادی واقع شوند که به جنبه نوستالژیک این محصولات توجه می‌کنند. با این تفاوت که در این تشک‌های مدرن، با تزریق فوم و قرار دادن لایه‌های اسفنجی بین فنرها، لرزش و سروصدا و حالت ارتجاعی فنرها تاحد امکان گرفته شده است.

این محصولات رویال، دارای صرفه اقتصادی خوبی بوده و در اتاق خواب نوجوانان کاربرد زیادی دارند.

تشک پاکت اسپرینگ رویال: این مدل‌ دارای فنرهای ایستاده غلاف‌دار بوده و از تکنولو‌ژی برتر در محصولات خواب مدرن برخوردار است. یک لایه از فوم پلی‌یورتان با خاصیت عایق در برابر دما و صدا، هر یک از فنرهای استوانه‌ای بکار رفته در تشک را به شکل کیسه‌ای در بر گرفته و از ساییده شدن آنها به‌یکدیگر جلوگیری می‌کند.

از طرفی جدا بودن فنرها از یکدیگر مانع از انتشار صدا و موج حرکت در بدنه این تشک‌ها شده و به آرامش بیشتر این محصول کمک زیادی می‌کند. تا آنجا که این نوع تشک به مدل آرامش‌بخش مشهور شده‌ است.

مدل‌های دونفره این تشک‌ها بخاطر همین خاصیت، بین زوج‌ها از محبوبیت بالایی برخوردارند. 

در برخی مدل‌های پیشرفته این محصولات نیز، فنرها منطقه‌بندی می‌شوند تا فشار بر ناحیه‌ خاصی از تشک وارد نشود. این مورد، هم به سلامتی کاربران کمک می‌کند و هم از دفرمه شدن و تخریب تشک پیشگیری می‌کند.

محصولات فول طبی یا بی‌فنر تشک رویال: این تشک‌ها که فاقد فنر بوده و در بخش اسکلت تمام اسفنجی هستند، با درجات سفتی گوناگون تهیه می‌شوند. این سفتی به فشردگی اسفنج‌های مصرفی مربوط می‌شود که به عدد دانسیته معروف است. تفاوت این درجات سفتی، کمک می‌کند تا افراد با سوابق کمردرد یا مشکلاتی در مهره‌های کمری و دیسک بتوانند از درجات سفت این محصولات استفاده کنند. 

گرم و نرم

هم‌چنین کسانی که به خواب بر روی هر نوع سطح از کاملا نرم تا کاملا سفت عادت دارند، می‌توانند با انتخاب نمونه دلخواه خوابی آرام و عمیق را تجربه کنند.

این نوع تشک به‌دلیل نبود فنر، از هرگونه صدا و لرزش معاف است. هم‌چنین این مورد تاثیر زیادی در دوام و طول عمر محصول برای زمان طولانی‌تر دارد.

قیمت تشک رویال طبی نسبت به دیگر مدل ها کمی بالاتر می باشد که دلیل آن نیز استفاده از انواع فوم طبی با دانسیته و درجه سفتی مختلف در تولید این نوع مدل ها می باشد.

تشک‌های ترکیبی اسفنج و فنر یا طبی فنری: این محصولات رویال را، که از وجود هر دو مزیت فنر و اسفنج بهره‌مند هستند می‌توان کامل‌ترین تشک‌های این برند نامید که هم مصارف طبی دارند و هم از راحتی و دوام بالا برخوردارند. در این محصولات که رویال طبی فنری ۵ نمونه‌ای از آنهاست، فنرهای مارپیچ کلاسیک در کنار اسفنج بکار رفته است. فنرهای فولادی این محصول با مفتول‌هایی نازک‌تر به‌هم بافته شده و دوام و یکپارچگی مطلوبی به محصول بخشیده است. ضمن اینکه اسفنج بکار رفته نیز، جلو لرزش و صدا را گرفته و تشک را به محصولی مقاوم، آرام و طبی تبدیل نموده است. این نمونه از تشک برای همه افراد و سلیقه‌ها مورد استفاده است. 

تشک پدیک فنری و پدیک رویال: این دو محصول با ویژگی‌های طبی تهیه می‌شوند. نوع فنری با دارا بودن فنر و اسفنج، همزمان خواص مدیکال نیز دارد. رویه پنبه‌ای و گردبافت آن با طرح جامپینگ، فوق‌العاده راحت و نرم بوده و استراحتی کامل را به شما هدیه می‌دهد. 

مدل پدیک فول طبی و کاملا بدون فنر با قابلیت تحمل وزن تا ۱۳۵ کیلوگرم و دارای اسفنج فشرده ۴۰ کیلویی است. رویه در هر دو این مدل‌ها ضدحساسیت و کاملا مدیکال و ضدمیکروب تهیه می‌شود.

ویژ‌گی‌های مهم و مشترک در تشک‌های رویال

محصولات رویال، با توجه به نیاز مشتریان تهیه می‌شوند. بر این اساس برخی بخش‌ها در همه این تولیدات مشترک است. از جمله موارد بهداشتی و تهویه که در هر تشک مدرن مورد نیاز بوده و همه خواهان آن هستند.

• تهویه و نقش مهم آن در تشک

هوای محیط تشکی که بر روی آن می‌خوابیم، در صورتی که گردش نداشته و راکد بماند، پس از مدتی بو گرفته و محیط را آلوده می‌کند. در این حالت، سلامتی فرد به خطر افتاده و پوست و دستگاه تنفسی آسیب خواهند دید. دلیل این موضوع وجود عواملی مانند باکتری‌ها، ریزگردها و گرد و غبار در هوای اطراف ماست. این موارد با گذشت زمان در تشک جایگزین شده و در صورت وجود رطوبت، خیلی زود به رشد قارچ و باکتری در محیط منجر می‌شوند. مجموعه این عوامل، در صورتی که تهویه در تشک وجود نداشته باشد به بوی نامطبوع و ایجاد لکه بر روی تشک منجر خواهد شد.

• تشک خوب در اثر فشار وزن فرو نمی‌رود!

همه مایلیم بر روی تشکی نرم و راحت بخوابیم. اما این نرمی نباید به قیمت تغییر شکل کمر ما و آسیب به ستون مهره‌ها تمام شود. در تشک‌های بی‌کیفیت و غیراستاندرد این موضوع در نظر گرفته نمی‌شود. به همین دلیل هم، پس از مدتی استفاده از این نوع ملزومات خواب، بخش‌های زیر فشار، فرو رفته و آسیب می‌بینند. همزمان بدن نیز در اثر ساعت‌ها خواب و استراحت بر روی چنین بستری تغییر شکل داده و از حالت اصلی خود خارج می‌شود. 

البته باید توجه داشت که انتخاب تشک مناسب برای هر فرد باید بر اساس وزن او صورت گیرد.

تنوع در مدل‌های این نوع تشک از انواع فنری تا ترکیب فنر و اسفنج و نیز مدل‌های فول طبی یا تمام اسفنج باعث شده تا افرادی با نیازهای گوناگون مدیکال بتوانند محصول مورد نظر خود را در میان این تولیدات پیدا و خریداری نمایند. در ادامه مطلب، به توضیح این مدل‌ها می‌پردازیم.‌

• رویه و ویژگی‌های آن

رویه تشک، هم به لحاظ زیبایی کلی محصول و هم از نظر جنس آن و تماسی که در هنگام خواب با پوست بدن دارد، از اهمیت زیادی برخوردار است. در همه محصولات تشک رویال به این نکته توجه زیادی شده است. تا آنجا که الیاف پنبه و ضدحساسیت در پارچه مصرفی آن بکار رفته و باعث نرمی و لطافت خاصی در این محصولات شده است.

فن‌آوری نانو استفاده شده در این بخش هم، به آن خواص آنتی‌باکتریال بخشیده که در حفظ بهداشت محیط تشک بسیار موثر است. گردبافت و بدون درز بودن رویه نیز مزیتی دیگر است که بر نرمی و راحتی تشک افزوده و دوام آن را بخاطر یکپارچگی بیشتر کرده است.

تشک گرم و نرم

معرفی محصول

در این بخش به معرفی چند نمونه از تولیدات این برند تشک می‌پردازیم.

تشک رویال مدیکال ۲

این محصول رویال که از گروه فول طبی و تمام اسفنجی است، دارای خواص آنتی‌باکتریال و ضدمیکروب در رویه و بدنه بوده و با الیاف پلی‌استر و رویه نانو با ضمانت ۵ ساله به مشتریان عرضه می‌شود. اسفنج مصرفی در این محصول از نوع ریباند است که دمای تشک را ثابت نگه داشته و در برابر ذرات غبار و انواع باکتری و میکروب نیز عایق است. این محصول مدیکال با داشتن بدنه مقاوم در برابر تغییر فرم، به حفظ سلامتی کمر و مفاصل بدن کمک شایانی می‌کند. کاربرد آن در موارد درمانی و پیشگیری از بروز دیسک کمر و ناهنجاری‌های این بخش کاملا شناخته شده است.

تشک رویال اکسپورت محصولی از گروه ترکیبی فنر و اسفنج است که مهره‌های کمر را در برابر آسیب و فشار محافظت می‌کند. هم‌چنین کارایی فوق‌العاده آن در برابر حرکات رفلکسی، بدن را از آسیب و تشک را از دفرمه شدن محافظت می‌کند. وجود کپسول‌های تهویه در بدنه این تشک ضمن تهویه هوای محیط تشک از راکد ماندن و ایجاد بوی نامطبوع در آن پیشگیری می‌کند.

تحمل وزن ۱۲۵ کیلوگرم در این تشک، به‌دلیل وجود فریم فولادی ویژه به قطر ۴ میلی‌متر است که آن را در برابر ضربه، پارگی و دفرمه شدن نیز محافظت می‌کند. اما در کنار این مقاومت و سختی، بخش اسفنجی چند لایه، فاصله این فضا را تا سطح تشک پر کرده و به آن نرمی و لطافت ویژه‌ای می‌بخشد. 

تشک کینگ، از محصولات کاملا سفت شرکت رویال است که با اسفنج ۳۰ کیلویی و فنرهای متصل، وزن تا ۱۲۵ کلوگرم را تحمل می‌کند. سفتی سطح آن به‌ویژه برای کسانی بسیار مفید است که تشک‌های سفت را می‌پسندند یا به تجویز پزشک از بسترهای نرم منع شده‌اند.

وجود پد محافظ و لایه نرم رویی، این تشک را در عین داشتن درجه سفتی بالا، از سطح نرم و لطیفی برخوردار کرده است. ضمن اینکه رویه گردبافت و تمام پنبه آن، با خواص ضدمیکروب و آنتی‌آلرژن از بروز بیماری‌های فصلی و مشکلات پوستی نیز جلوگیری می‌کند.

عایق حرارتی موجود و لایه‌های محافظ تشک رویال کینگ، این محصول را از تغییر دمای ناگهانی و افت دما محفوظ می‌کند. این تشک دو رویه بوده و عملا دو نوع مزایا را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. مزیتی که در طول عمر مفید تشک هم موثر است و آن را به شکل موثری بیشتر می‌کند. هم‌چنین در صورت نیاز به درجه سفتی متفاوت می‌توانید از سمت دیگر آن استفاده نمایید.

این نوع محصولات را می‌توان در فصول مختلف سال، از طرف‌های متفاوت مورد استفاده قرار داد و به همین دلیل به تشک‌های زمستانه و تابستانه معروفند.

در پایان بار دیگر یادآوری می‌کنیم تشک رویال از محصولات ایرانی کالای خواب است که به‌دلیل کیفیت در تولید و در نظر گرفتن سلیقه و خواست مشتریان با اقبال خوب آنها روبرو شده است. مواردی مانند تناسب درجات سفتی اسفنج‌های مصرفی در مدل‌های مختلف آن و نیز کاربرد متریال مرغوب در ساخت ، این محصول را به نمونه‌ای دارای قابلیت رقابت با محصولات خارجی تبدیل کرده است.

تنوع محصولات این نوع تشک در انواع فنری بونل و فنر منفصل، تشک طبی یا تمام اسفنج و مدل‌های ترکیبی تهیه شده از فنر و اسفنج برای تامین رضایت و نیازهای مشتریان با سلیقه‌های مختلف و الزامات طبی گوناگون کفایت می‌کند. شما هم می توانید این محصولات را از گرم و نرم، ارائه کننده محصولات فیلدکاری کالای خواب و دکوراتیو منزل تهیه نمایید.

نویسنده: مهین مکتبی