توزیع میوه‌های نوروزی از ۲۲ اسفندماه

منبع: برترین ها

46

1399/12/11

13:50


معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت و دبیر ستاد تنظیم بازار با اعلام اینکه با انباشت میوه در کشور مواجهیم، افزود: نزدیک به ۵۰۰ هزار تن پرتقال در شمال کشور و بیش از این مقدار نیز سیب داریم که به نوبت عرضه خواهد شد.

خبرگزاری تسنیم: معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت و دبیر ستاد تنظیم بازار با اعلام اینکه با انباشت میوه در کشور مواجهیم، افزود: نزدیک به ۵۰۰ هزار تن پرتقال در شمال کشور و بیش از این مقدار نیز سیب داریم که به نوبت عرضه خواهد شد.

عباس قبادی با بیان این مطلب در خصوص تأمین میوه شب عید نیز افزود: حدود 20 استان میوه خود را از انبارهای شمال و غرب کشور به استانهای متبوع خود برده اند و اگر تمامی این میوه ها جابجا گردد از 22 اسفندماه توزیع میوه شروع خواهد شد.

وی اضافه کرد: قیمت میوه در همان ایام نیز تعیین خواهد شد که یقینا کمتر از قیمت فعلی بازار خواهد بود.

معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت تصریح کرد: قیمت هر کیلوگرم سیب در میدان بهمن تهران تقریبا 7 تا 9 هزار تومان و در میادین میوه و ‌تره‌بار کمتر از 10 هزار تومان است. سیب قرمز و سیب زرد هم حدود 11 هزار تومان به فروش می رسد. البته هزینه های تولید نیز بالاست و سیب کمتر از این مقدار برای باغدار صرفه اقتصادی نیز ندارد.

حدود 30 درصد رشد صادرات میوه داشته ایم

قبادی گفت: در سال 1398 نسبت به 1397 حدود 70 درصد رشد صادراتی و امسال به نسبت سال 1398 حدود 30 درصد رشد صادراتی در میوه داشتیم و باید توجه داشت که سرکوب قیمت از طرفی سبب به مخاطره افتادن تولید و متعاقب آن صادرات می شود.

با واردات انجام شده قیمت موز به تعادل می رسد

وی در خصوص موز نیز بیان کرد: مقداری افزایش قیمت موز را در هفته گذشته شاهد بودیم که با واردات این تغییر قیمتی را جبران می کنیم و قیمت موز در هفته های آتی به تعادل می رسد.

معاون وزیر صمت در خصوص نوسان قیمت میوه در بازار نیز گفت: فصل تولید با فصل عرضه متفاوت است. مثلا تولید برخی میوه ها در پاییز اما پیک مصرف آنها فروردین ماه است که بخشی از نوسانات به این موضوع باز می‌گردد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو