۳ انشا درباره نظم و ترتیب در زندگی برای دانش آموزان

منبع: مینویسم

99

1399/12/11

14:39


انشا درباره نظم و ترتیب در زندگی

انشا درباره نظم و ترتیب در زندگی

یکی از موضوعات انشا میتواند نظم و ترتیب در زندگی باشد که بسیاری از معلمین به دانش آموزان خود تکلیف بدهند. اگر میخواهید بدانید که چه انشایی باید در مورد نظم و ترتیب در زندگی بنویسید، بهتر است که این پست را مطالعه کنید چرا که نحوه صحیح نگارش و انشا درباره نظم و ترتیب در زندگی را توضیح خواهیم داد.

انشا در مورد نظم و ترتیب در زندگی

ابتدا بهتر است که انشای خود را با یک مقدمه شروع کنید و داخل مقدمه به مواردی که میخواهید صحبت کنید اشاره کنید. با مطرح کردن چند سوال در مقدمه شروع کنید. مقدمه کمک میکند تا یک ایده کلی در مورد موضوع به خواننده بدهید.

البته فراموش نکنید که قبل از مقدمه باید عنوان را بزرگ و به صورت جداگانه در اول صفحه بنویسید.

سپس شروع به صحبت های اصلی در مورد نظم و ترتیب در زندگی فرد یو اجتماعی کنید. در این قسمت که تنه متن است موضوعات اصلی را باید بررسی کنید.

سپس یک پاراگراف نهایی تهیه کنید که نتیجه گیری کلی کرده باشید.

انشا با موضوع زندگی بدون اینترنت و تکنولوژی چگونه خواهد بود؟

موضوع انشاء نظم و ترتیب

نظم ترتیب در زندگی یکی از فاکتورهای مهم برای موفقیت در هر زمینه ای است. قالبا میتوان این انتظار را داشت که اگر نظم و تربیت را در زندگی و محیط کاری خود رعایت کنید بازدهی بالایی خواهید داشت. به نظر شما میتوان در محیطی که همه چی بهم ریخته و نامرتب است، تمرکز داشت؟ بازدهی کار چه قدر است؟

مشخصا بازدهی که در محیط مرتب خواهید داشت خیلی بیشتر از محیط شلوغ است. مغز انسان عملکرد های مختلفی نسبت به محیط اطراف خود نشان خواهد داد. عملکرد مغز انسان به صورتی است که هر چیزی را که برای او مشخص کنید تا در زمان مشخصی انجام دهد، به شما دستور خواهد داد تا در زمان مشخص شده آن کار را به انجام برسانید.

تحقیقات ثابت کرده است که برنامه ریزی منجر به نظم در برنامه های کاری میشود و این ترتیب و نظم در فعالیت های روزمره ثمره خوشی برای فرد خواهد داشت. اگر میخواهید که نظم و ترتیب را در کارهای روزمره خود ایجاد کنید کافی است که آن ها را داخل کاغذ و یا دفترچه روزانه خود بنویسید و برنامه ریزی کنید که هر کاری را در چه ساعتی و در چه بازه زمانی انجام دهید.

این که ساعات مشخصی را برای انجام کاری صرف کنید منجر به نظم در آن کار می شود و تمام تمرکز ذهنتان فقط بر روی همان کار است.

نظم و ترتیب در روند زندگی تان کمک به بهبود عملکردتان در همه جنبه های زندگی تان می شود. زمانی که محیط اطراف و محیط کاری تان نیز تمیز و مرتب باشد هم در عملکرد و تمرکز ذهنتان تاثیر خواهد داشت و می تواند کار ها را با سرعت بیشتری به انجام برسانید.

انشا درباره تکریم سالمندان و احترام به آن ها

انشا با موضوع نظم و ترتیب در زندگی برای ابتدایی

مقدمه انشا:

انشای خود را با نام خدایی شروع می کنم که یک دنیای منظم را آفریده است که همه چیز در آن بر اساس برنامه ریزی دقیق پیش می رود.

بدنه انشا:

همه ما در زندگی یاد گرفته ایم که نظم چیز خوبی است اما چرا باید منظم باشیم. اهمیت داشتن نظم در زندگی چیست؟ به نظر من هر آدمی برای موفق بودن نیاز به برنامه و هدف دارد و برای اینکه بتواند برنامه هایش را درست انجام دهد و عملی کند باید منظم باشد. نظم در همه چیز خوب است.

من همیشه سعی میکنم کارهایم را بر اساس نظم و ترتیب انجام دهم زیرا زمانی که برنامه مشخصی برای کارهای روزانه ام دارم احساس بهتری دارم و به همه کارهایم میرسم. اما وقتی که شلخته و بی نظم باشم هم خودم احساس خوبی ندارم و هم مادر و پدرم از من راضی نیستند.

نظم و ترتیب در زندگی به این معنی نیست که مثل ماشین زندگی کنیم بلکه به این معنی است که برای کارهایمان زمان مشخصی را در نظر بگیریم تا موفق تر باشیم.

نظم در همه چیز خوب است. در زمان بیدار شدن از خواب و خوابیدن، در زمان غذا خوردن، زمان تفریح، زمان انجام تکالفی مدرسه و ….

وقتی همه چیز سر جای خودش باشد و هر کاری در زمان مناسب خودش انجام شود آن وقت ما ادم منظمی هستیم و نظم و ترتیب در زندگی ما به خوبی وجود دارد.

نتیجه گیری انشا:

اگر می خواهیم در زندگی آدم موفقی باشیم و به هدف هایمان برسیم باید منظم باشیم و با برنامه ریزی زندگی کنیم.

انشا در مورد منظم بودن در زندگی 

مقدمه انشا:

انشای خود را با یک بیت شعر زیبا درباره نظم شروع می کنم که به خوبی اهمیت نظم و ترتیب در زندگی را به ما نشان می دهد.

جهان چون خط و خار و چشم و ابروست

که هر چیزی به جای خویش نیکوست

بدنه انشا:

تغییر هوا،طلوع و غروب خورشید، روئیدن گلها و گیاهان و سبز شدن برگ درختان و رسیدن میوه ها همه از نظم و ترتیب حکایت می کند. برف و باران بموقع و وقت معین می بارد و حاصل کار آنها ایجاد دریاها و اقیانوسها و نهر ها و جویبارها و ترویج کشاورزی و زراعت می باشد که انسانها بتوانند از وجود این همه نعمتهای بزرگ که بوسیله خالق متعال خلق گردیده استفاده نمایند از طرفی وجود سلولهای بدن انسان و حیوانات و جانداران دیگر حکایت از آن دارد که تمام موجودات دنیا طبق نظم و ترتیب خاصی هستند و از طرفی خود انسانها باید از این نظم و ترتیب پند بگیرند و برنامه های کار خود را بر اساس نظم و ترتیب انجام دهند.

حتی بدن ما نیز دارای نظم فوق العاده ای است. همه سلول های بدن ما بر اساس برنامه مشخصی کار می کنند و با هم هماهنگ هستند. اگر یکی از اعضای بدن از این نظم پیروی نکند آن وقت ما با مشکلات زیادی روبرو می شویم.

نتیجه انشا:

همه ما آفریده خدا هستیم وقتی خدا که ما را آفریده انقدر جهان منظمی خلق کرده ما هم باید مانند آفریدگار خود همه کارها را بر اساس نظم و ترتیب انجام دهیم.

فروشگاه قطعات آسانسور

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو