بازگشت کارگردانان بزرگ با بازیگران ستاره/ فیلم‌های جذابی که ۲۰۲۱ اکران می‌شوند

منبع: ایران آرت

120

1399/12/11

17:15


در این مطلب نگاهی داشته‌ایم به فیلم‌هایی از کارگردانان بزرگ و قدیمی سینما که انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۱ در سالن‌های سینما اکران شوند.

ایران آرت: آرش نهاوندی در همشهری نوشت: سال 2020در پی شیوع ویروس کرونا، سالی ساکت، خاموش و ترسناک برای بسیاری از کارگردانان و فیلمسازان مطرح جهان بود. کار فیلمسازی‌ و نمایش فیلم در این سال استثنایی تقریبا متوقف شد و بدین‌سان آینده سینما در هاله‌ای از ابهام قرار گرفت، اما کشف واکسن کرونا، امیدها را دوباره میان اهالی هنر و سینما زنده کرد و باعث شد تا نور امید دوباره در دل کارگردانان بزرگ و حتی فیلمسازانی که سال‌ها از سینما دور بودند، تابانده شود و آنان با امید بیشتری دوباره به عرصه فیلمسازی‌ ورود کنند و آغازی تازه با ساخت فیلم‌های مهم و با استفاده از تیمی از قوی‌ترین بازیگران حاضر جهان را رقم بزنند. در این مطلب نگاهی داشته‌ایم به فیلم‌هایی از کارگردانان بزرگ و قدیمی سینما که انتظار می‌رود در سال 2021در سالن‌های سینما اکران شوند.

آخرین دوئل

کارگردان: رایدلی اسکات بازیگر: آدام درایور

کار کردن با رایدلی اسکات می‌تواند راه هر بازیگری در سینما را هموارتر از گذشته کند. امسال نوبت آدام درایور است که با ایفای نقش اصلی در فیلم "آخرین دوئل" به کارگردانی رایدلی اسکات در مقابل بازیگرانی مانند مت دیمون، بن افلک و جودی کامر، قابلیت‌های خود در عرصه بازیگری را بیش از گذشته نشان دهد. این فیلم واقعه‌ای تاریخی در سال 1386میلادی را بازسازی کرده است. داستان فیلم "آخرین دوئل" علاوه بر پیش‌زمینه‌های تاریخی یک داستان انتقامی است و تمرکز آن بر 2شوالیه است؛ شوالیه‌ای که از جنگ برگشته و متوجه بی‌حرمتی شوالیه دیگر به همسرش می‌شود. با درخواست شوالیه اول از پادشاه فرانسه، مبارزه‌ای برای اجرای عدالت ترتیب داده می‌شود. "آخرین دوئل" یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های ساخته شده توسط کمپانی فاکس برای کمپانی دیزنی است. این فیلم قرار است روز 15اکتبر 2021اکران شود.

خیابان کابوس

کارگردان: گیرمو دل تورو بازیگران: بردلی کوپر و کیت بلانشت

اتفاقات فیلم "خیابان کابوس" در ادامه حوادث داستان فیلم "به شکل آب" که برای گیرمو دل تورو 4اسکار ازجمله در رشته‌های بهترین فیلم و بهترین کارگردانی به ارمغان آورده بود، رخ می‌دهد. فیلم "خیابان کابوس" با اقتباس از رمانی به همین نام اثر ویلیام لیندسی گراهام ساخته شده است. این فیلم پرستاره‌ترین فیلم گیرمو دل تورو است. در این فیلم بازیگران مطرح و مشهوری نظیر بردلی کوپر، کیت بلانشت، رونی مارا، تونی کلت، ران پرلمن، ریچارد جنکینز وویلم دافو بازی می‌کنند. کوپر در این فیلم در نقش متهمی بازی می‌کند که عاشق یک زن روانشناس شده که شخصیتی بسیار خطرناک‌تر از وی دارد. در این فیلم کیت بلانشت در نقش این زن روانشناس بازی می‌کند. بازی در نقش یک روانشناس کار بسیار سختی است که شاید تنها از پس بازیگرانی نظیر کیت بلانشت بر‌آید. فیلم "خیابان کابوس" سوم دسامبر 2021اکران خواهد شد.

ابدی‌ها

کارگردان: کلوئه ژائو بازیگر: آنجلینا جولی

بهترین گزینه برای تداوم ساخت فیلم‌های ابرقهرمانی تا 100سال دیگر و حفظ طرفداران پرشور این نوع فیلم‌ها، استخدام فیلمسازان مستقل و خلاق و خیال‌پردازی نظیر کلوئه ژائو است. کلوئه ژائو در فیلم‌های "ترانه‌هایی که برادرانم به من آموختند"، "سوارکار" و "سرزمین کوچ‌نشین‌ها"، توانست حس همدردی تماشاگران با شخصیت‌های داستان فیلم‌هایش را  برانگیزاند. اما فیلم "ابدی‌ها" را می‌توان یکی از احساسی‌ترین‌ و اصیل‌ترین فیلم‌های ابرقهرمانی که تاکنون بااقتباس از قهرمانان کتاب‌های کمیک ساخته شده، توصیف کرد. تیمی قوی از بازیگران سینما در این فیلم با کلوئه ژائو همکاری کرده‌اند. ازجمله نام‌های بزرگی نظیر ریچارد میدن، گما چان، سلما هایک و برایان تایری هنری، اما آنچه بیشتر در این فیلم مورد توجه بوده همکاری نزدیک آنجلینا جولی با کلوئه ژائو در ساخت این فیلم بوده است. بازی آنجلینا جولی در نقش اول این فیلم امیدواری‌ها برای موفقیت و فروش گسترده فیلم "ابدی‌ها" در سراسر دنیا را دوچندان کرده است.

سی‌مون سی‌مون

کارگردان: مایک میلز بازیگر: خواکین فونیکس

خواکین فونیکس برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مرد به‌دلیل ایفای نقش در فیلم "جوکر" بود. او مدت کوتاهی پس از ایفای نقش در فیلم "جوکر" مشتاقانه قرارداد برای بازی در فیلم"سی‌مون سی‌مون" به کارگردانی مایک میلز را در میانه فصل جوایز سال 2020– 2019، امضا کرد. براساس گزارش‌ها، داستان این فیلم درباره هنرمندی (با بازی خواکین فونیکس) است که کار خود را برای مراقبت از برادرزاده‌اش، در طول یک مسافرت، رها می‌کند. مایک میلز یکی از تحسین‌برانگیز‌ترین کارگردانان نزد بازیگران سینماست. کریستوفر پلامر برای بازی در فیلم"تازه‌کارها" به کارگردانی ‌مایک میلز یک جایزه اسکار از آن خود کرد و بازی آنت بنینگ در فیلم "زنان قرن بیستم" باعث نامزدی وی در رشته بهترین بازیگر زن در گلدن‌گلوب سال 2017شد. از همین رو پیش‌بینی می‌شود که همکاری خواکین فونیکس با مایک میلز در فیلم "سی‌مون سی‌مون"، می‌تواند موفقیت عوامل این فیلم در کسب جوایز معتبر بین‌المللی در سال 2021را در پی داشته باشد.

تراژدی مکبث

کارگردان: جوئل کوئن بازیگران: دنزل واشنگتن و فرانسس مک دورمند

برای نخستین‌بار طی چند دهه اخیر، جوئل کوئن به‌تنهایی و بدون ایتان کوئن، برادرش به ساخت یک فیلم بزرگ مبادرت ورزیده است. جوئل در فیلم جدید خود، دوباره تراژدی مکبث از نمایشنامه‌های مشهور ویلیام شکسپیر را روایت کرده است. داستان این فیلم درباره یک لرد اسکاتلندی است که پس از ملاقات با 3جادوگر در جنگل متقاعد می‌شود که در آینده پادشاه اسکاتلند خواهد شد؛ بنابراین مکبث خود را مهیای رسیدن به پادشاهی اسکاتلند می‌کند. در فیلم تراژدی مکبث بازیگران مطرحی مانند دنزل واشنگتن و فرانسس مک دورمند نقش‌آفرینی کرده‌اند. بازی در فیلم تراژدی مکبث که اقتباس جدیدی از نمایشنامه شکسپیر است، یکی از آرزوهای کمتر دست‌یافتنی برای بازیگران است که اکنون این آرزو برای دنزل واشنگتن و فرانسس مک دورمند این دو بازیگر بزرگ امروزی سینما محقق شده است. فرانسس مک دورمند تقریبا از این اطمینان دارد که به‌دلیل نقش‌آفرینی در فیلم سرزمین کوچ‌نشینان در 2021نامزد دریافت جایزه اسکار در رشته بهترین بازیگر زن خواهد شد. اگر بازی او در نقش بانو مکبث نیز مورد قبول تماشاگران و منتقدان قرار گیرد، احتمال دارد به‌دلیل نقش‌آفرینی در این فیلم نیز نامزد دریافت جایزه شود.

ساگی باتم

کارگردان: پل توماس اندرسون بازیگر: بردلی کوپر

پل توماس اندرسون با فیلم "ساگی باتم" در صدر فهرست فیلم‌هایی که سینمادوستان بی‌صبرانه منتظر دیدن آنها در سال 2021هستند، قرار گرفته است. در این فیلم بردلی کوپر، آلانا حیم و بنی سفدی، ایفای نقش کرده‌‌اند. این فیلم داستان یک کودک - بازیگر سینما را روایت می‌کند که با یکی از تهیه‌کنندگان بدنام هالیوود دوست می‌شود. این نخستین حضور سینمایی بردلی کوپر پس از نقش‌آفرینی در فیلم"ستاره‌ای متولد می‌شود"  است. بردلی کوپر در فیلم "ستاره‌ای متولد می‌شود"، خوش درخشیده بود. او در مجموع در سال‌های اخیر توانسته در زمینه بازیگری گام‌های بلندی بردارد و به‌تدریج پا جای پای بازیگران بزرگی نظیر داستین هافمن، دنیل دی لوئیس و خواکین فونیکس بگذارد. البته نقش‌آفرینی او در فیلم "ساگی باتم" به کارگردانی پل توماس اندرسون نیز می‌تواند باعث ارتقای سطح بازیگری او شود.

آب عمیق

کارگردان: آدریان لین بازیگر: بن افلک

آدریان لین، کارگردان با‌سابقه و سازنده فیلم‌های دارای مضامین روانشناسانه نظیر "جذابیت مرگبار"، "نه و نیم هفته" و "بی‌وفا"، پس از 19سال با فیلم "آب عمیق" به سینما بازگشته است. در فیلم "آب عمیق"، "بن افلک" و "آنا د آرماس" در نقش زوجی بازی می‌کنند که دیگر عشقی میانشان وجود ندارد و به بازی‌های پیچیده ذهنی علیه یکدیگر روی آورده‌اند. این بازی‌های خطرناک و مرگبار به قیمت جان تعدادی از نزدیکانشان تمام می‌شود. همکاری با آدریان لین، می‌تواند باعث ارتقای هنری بن افلک به‌عنوان یک بازیگر شود. حتی همکاری این دو می‌تواند چشم‌انداز دریافت جایزه برای فیلم "آب عمیق" در آینده‌ای نزدیک را ترسیم کند.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو