جاهای دیدنی تهران در عید نوروز 1400 | جاذبه های گردشگری تهران

منبع: زیبامون

167

1399/12/11

17:55


در این بخش از زیبامون جاهای دیدنی و جاذبه های گردشگری تهران برای عید نوروز 1400 رو بهتون معرفی کردیم.

جاهای دیدنی تهران در عید نوروز 1400 | جاذبه های گردشگری تهران

شروع سال جدید و تعطیلات عید نوروز یکی از بهترین فرصتها برای گردشگری و سفرهای درون شهری هست و باعث میشه تا نه تنها از هوای پاک و زیبای بهاری بهره مند بشید بلکه تعطیلات عید نوروز 1400 رو به بهترین شکل ممکن سپری کرده و خاطرات شیرینی رو برای خود و همراهان خود ایجاد کنید.

اگرچه ممکنه تعطیلات عید نوروز 1400 نیز به دلیل شیوع بیماری کرونا مثل سالهای قبل نباشه اما میتونید با رعایت پروتکل های بهداشتی، در شهر محل سکونت خود به گردش بپردازید.

تهران یکی از شهرهای بزرگ ایران هست که اگرچه در روزهای عادی بسیار شلوغ و پر تردد هست اما در عید نوروز کاملا متفاوت میشه و یک فرصت گردشگری فوق العاده جذاب و خاص رو برای پایتخت نشینان به وجود میاره.

تهران علاوه بر اینکه دارای اماکن تاریخی، فرهنگی، ورزشی، تفریحی، زیارتی، بازار و مراکز تجاری بسیار متنوع و زیاد هست، طبیعتی بکر و کم نظیر هم داره و گزینه های مختلفی رو برای گردشگری تهران در عید نوروز 1400 براتون فراهم میکنه.

در ادامه با زیبامون دات کام همراه باشید و با جاهای دیدنی تهران در عید نوروز 1400 و همچنین جاذبه های گردشگری تهران بیشتر آشنا بشید.

 

جاذبه های گردشگری تهران در بهار و عید

 

دریاچه چیتگر، از جاهای دیدنی تهران در عید نوروز 1400

دریاچه چیتگر یا دریاچه خلیج فارس چندین سال هست که به یکی از جاهای دیدنی در غرب تهران تبدیل شده و تقریبا تمام تهرانی ها برای یک بار هم که شده این دریاچه زیبا رو از نزدیک دیدن. این دریاچه در کنار فضای سبز و زیبایی که داره، فرصت قایق رانی، دوچرخه سواری، پیاده روی، خرید کردن از مراکز تجاری و برندهای معروف (مجموعه بام لند)، شهربازی و غذا خوردن در رستوران های عالی و باکیفیت رو هم براتون فراهم میکنه و میتونه یک خاطره به یادماندنی از گردشگری در تهران رو براتون به وجود بیاره.

 

دریاچه چیتگر

 

پل طبیعت، از جاذبه های گردشگری تهران

پل طبیعت یکی از جاذبه های گردشگری تهران هست که با طراحی خاص و مدرن بر روی اتوبان مدرس تهران ساخته شده و پارک‌ های طالقانی، آب و آتش در مجموعه عباس آباد رو به هم وصل کرده است. پل طبیعت در شب واقعا دیدنی و خاص هست و میتونید در ایام تعطیل عید نوروز 1400، تهران رو به شکلی متفاوت و خاص از روی این پل تماشا کنید.

پل طبیعت دارای رستوران، کافی‌شاپ، فضای سبز زیبای کار شده در دو طرف پیاده راه و کافه گالری نیز هست و به دلیل فضای فوق العاده زیبایی که داره میتونه یکی از لوکیشن های خیلی خوب برای عکاسی هم باشه.

 

پل طبیعت

 

باغ ایرانی، یکی از جاذبه های گردشگری تهران

باغ ایرانی رو میتونیم به عنوان بهشتی برای کسب آرامش معرفی کرد. این باغ زیبا و خاص در محدود ده ونک قرار گرفته و دارای محیطی فوق العاده زیبا و جذاب هست که میتونید طبیعتی زیبا از گل های رنگارنگ و بهاری رو در ایام عید نوروز 1400 در این باغ ببینید و لذت ببرید. باغ ایرانی در خیابان شیخ بهایی شمالی، ۲۰ متری پیروزان، کوچه شهید صابری قرار داره.

 

باغ ایرانی

 

بام تهران، توچال از بهترین جاذبه های گردشگری تهران در نوروز 1400

مجموعه تفریحی توچال و بام تهران که در ارتفاعات ولنجک قرار گرفته جز بهترین جاذبه های گردشگری تهران محسوب میشه و برای افرادی که عاشق ارتفاع، کوهنوردی، سورتمه سواری، تله کابین، تله سیژ، زیپ لاین و اسکی هستند یک انتخاب عالی و منحصر به فرد خواهد بود.

 

بام تهران

 

باغ موزه مینیاتور، از جاذبه های گردشگری تهران در نوروز 1400

شما میتونید در این باغ موزه جالب و دیدنی محبوب ترین و قدیمی ترین بناها و مکان های دیدنی ایران رو در سایز مینیاتوری و خیلی موچک در کنار هم ببینید و لذت ببرید. گنبد سلطانیه، تخت جمشید، برج آزادی، سی و سه پل، ارگ بم و آبشارهای شوشتر از جمله دیدنی های این باغ موزه مینیاتوری هستند که پیشنهاد میشه حتما در عید نوروز 1400 به این باغ موزه سر بزنید.

آدرس باغ موزه مینیاتور: خیابان جانبازان غربی، نبش بزرگراه امام علی، جنب بوستان تمدن (گلبرگ)

 

باغ موزه مینیاتور

 

حتما بخوانید: متن تبریک عید نوروز 1400 رسمی و دوستانه

 

مکان های دیدنی تهران در عید نوروز

 

کاخ موزه سعد آباد، از بهترین جاهای دیدنی تهران در عید نوروز 1400

اگه به دیدن مکان های تاریخی علاقه مند هستید، حتما سری به کاخ موزه سعد آباد بزنید. کاخ موزه سعد آباد در شمالی ترین و خوش آب و هواترین قسمت تهران قرار داره و میتونید علاوه بر دیدن کاخ موزه سعد آباد از زیبایی های این بخش که شامل جنگل طبیعی، چشمه، باغستان، گلخانه و خیابان پوشیده از گل و درخت هست هم دیدن کنید. کاخ موزه سعد آباد دارای 18 کاخ متعلق به دوره‌ های قاجار و پهلوی هست و یکی از بزرگ‌ترین و زیباترین کاخ موزه‌های کشور محسوب میشه. 

 این کاخ موزه باشکوه در خیابان ولیعصر، خیابان شهید فلاحی (زعفرانیه)، انتهای خیابان شهید کمال طاهری قرار داره.

 

کاخ موزه سعد آباد

 

کاخ نیاوران، از مکان های دیدنی تهران در عید نوروز

کاخ نیاوران یکی دیگه از کاخ های اصلی تهران که پیشنهاد میشه حتما در روزهای بهاری و عید نوروز از این کاخ دیدن کنید. این کاخ نیز متعلق به دوران قاجار و پهلوی هست که به کاخ موزه ای با مجموعه ای نفیس از اشیای سلطنتی تبدیل شده است. کاخ نیاوران در میدان شهید باهنر (نیاوران) قرار داره.

 

کاخ نیاوران

 

برج میلاد، از جاهای دیدنی تهران در عید نوروز 1400

اگه قصد دارید تهران بزرگ و زیبا رو از بلندترین برج شهر ببینید حتما سری به برج میلاد بزنید. این برج معروف تهران دارای رستوران، رصدخانه، کاربری تجاری، مراکز همایش برج میلاد، سالن‌های کنفرانس، هتل و مراکز گردشگری و نمایشگاهی هست و به همین دلیل میتونه یکی از جاهای دیدنی تهران در عید نوروز 1400 باشه.

 

برج میلاد

 

عمارت مسعودیه، یکی از مکان های دیدنی تهران در عید نوروز

عمارت مسعودیه یکی از مکان های دیدنی تهران در عید نوروز هست که در ضلع جنوب غربی میدان بهارستان و خیابان اکباتان هست و در اختیار سازمان میراث فرهنگی قرار داره. اگه از دیدن خانه های قدیمی لذت میبرید و قصد دارید در نوروز 1400 عکس هایی با بک گراند متفاوت و جذاب داشته باشید حتما به این عمارت سر بزنید.

 

عمارت مسعودیه

 

امامزاده صالح و بازار تجریش

امامزاده صالح و بازار تجریش یکی از محبوب ترین مکان های دیدنی تهران هست که پیشنهاد میشه حتما در ایام تعطیلات نوروز 1400 سری به این امامزاده بزنید و از فضای دلنشین و خاص این امامزاد آرامش کسب کنید و با گشت و گذار در بازار تجریش سر ذوق بیاید!

 

امامزاده صالح

 

باغ پرندگان، از  جاهای دیدنی تهران در عید نوروز 1400

اگه قصد دارید یک روز پر هیجان و خاص رو در کنار فرزندان خود در عید نوروز 1400 داشته باشید، بهترین کار این هست که به باغ پرندگان که در دل جنگل‌های لویزان قرار داره، برید. در این باغ زیبا بیش از 250 نوع پرنده از سراسر جهان وجود داره و دیدن این پرندگان میتونه یک تجربه خاص و به یاد موندنی رو برای شما رقم بزنه. 

آدرس باغ پردگان: بزرگراه شهید بابایی شرق، بعد از خروجی هنگام، لاین كندرو شهرک امید، خیابان كوهستان.

 

باغ پرندگان

 

باغ گیاه شناسی ملی، یکی از بهترین مکان های دیدنی تهران در عید نوروز

اگه به طبیعت علاقه مند هستید و تمایل دارید گونه های گیاهی که در سراسر دنیا وجود داره رو به طور یکجا ببینید، حتما یک روز از تعطیلات عید نوروز 1400 رو به دیدن باغ گیاه شناسی ملی اختصاص بدید. باغ صخره‌ای، باغ گیاهان دارویی، باغ سیستماتیک، باغ چین و ژاپن، حوزه خزر و پوشش گیاهی اروپا از جمله بخش هایی هست که به طور مجزا در این باغ وجود داره و با قدم زدن در باغ گیاه شناسی احساس خیلی خوبی رو تجربه خواهید کرد.

آدرس باغ گیاه شناسی ملی: اتوبان تهران-کرج، خروجی پیکانشهر ، شهرک سرو آزاد، خیابان شهید علی گودرزی، بلوار باغ گیاه‌شناسی ملی ایران، مؤسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشور

 

باغ گیاه شناسی ملی

 

حتما بخوانید: سریال های نوروزی 1400

 

مناطق دیدنی تهران در عید نوروز

تهران علاوه بر مکان های دیدنی و جاذبه های گردشگری که در بالا معرفی شد، دارای مناطق دیدنی و طبیعی و بکر نیز هست که در ادامه برخی از مناطق دیدنی تهران در عید نوروز 1400 رو بهتون معرفی کردیم:

 

 

  • آبشار سنگان در انتهای جاده کن و سولقان در روستای سنگان
  • آبشار پیچ آدران در ۱۵ کیلومتری جاده کرج – چالوس
  • دره حصارک فرحزاد در شمال غربی فرحزاد و امامزاده داوود
  • چشمه آبعلی در 60 کیلو متری شمال شرق تهران
  • رودخانه جاجرود
  • غار رود افشان در شهرستان دماوند
  • دشت هویچ در منطقه افجه لواسانات
  • قلعه ایرج در شمال شرق ورامین نزدیک دهکده جعفرآباد
  • چشمه قلعه دختر در 2 کیلومتری غرب جاده هراز، بین گردنه امامزاده هاشم و پلور
  • آبشار دوقلو در ارتفاعات دربند و در زیر پناهگاه شیرپلا 

 

آبشار دوقلو

 

حتما بخوانید: شیرینی عید نوروز 1400 + طرز تهیه | خانگی و ساده

 

سخن آخر

تهران گردی میتونه یکی از برنامه های خاص و ویژه برای ایام تعطیلات عید نوروز 1400 باشه و مطمئنا تجربه خیلی خوبی هم به همراه خواهد شد. تجربه های خودتون رو از تهران گردی برای ما بنویسید و سایر مکان های دیدنی و گردشگری تهران رو هم در کامنت به سایر کاربران معرفی کنید.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو