معرفی گل های مناسب فصل بهار و ویژگی های هر کدام

معرفی گل های مناسب فصل بهار و ویژگی های هر کدام


منبع: آرگا

194

1399/12/12

00:05


توجه داشته باشید که گل های مناسب فصل بهار مانند گیاهان سایر فصول دارای انواع مختلفی هستند که در این مطلب سعی داریم به بیان برخی از آن ها بپردازیم با ما همراه باشید.

به طور کلی در میان گل های ۴ فصل گل های بهاری و گل های تابستانی هم وجود دارند که تنها می توانند در این فصول رشد کنند و معمولا برای هدیه دادن در این فصول نیز بهتر از گل و گیاه مناسب این آب و هوا استفاده کنید تا هدیه شما ماندگاری بیشتر و یک دسته گل خاص تابستانی باشد. به هیمن خاطر اگر قصد دارید در تابستان یا بهار برای خود یا دوستانتان گل بگیرید بهتر است با گل های این فصل آشنا شوید.

گل های مناسب فصل بهار

همانطور که می دانید فصل تابستان به ویژه بهار نوید دهنده شادی و زندگی سبز هستند که در این فصول در تمامی فضاها شاهد گل های رنگارنگی خواهید بود که زیبایی آن ها با نور طلایی خورشید دو چندان می شود و به همین خاطر شما نباید این فرصت فوق العاده را نادیده بگیرید و با خریداری این گل ها یا کاشت بذور آن ها باغچه خود را رنگ آمیزی نمایید. معمولا در باغچه های کوچک خانه می توان گل هایی یکساله و یا چند ساله کاشت به گونه ای که گل های یکساله تنها از ابتدای بهار تا پایان تابستان همان سال گل می دهند اما با کاشت گلهای چند ساله می توانید هر سال شاهد رشد و زیبایی گلهای خود باشید. به طور کلی ممکن است توجه به تنوع بالای گل ها برای خرید گل یا گلدان و یا به منظور کاشت بذر آن ها در باغ و باغچه ممکن است تصمیم گیری برای شما سخت باشد و در این میان یکی از راه های نظم بخشیدن به ذهنتان می تواند انتخاب گل بر اساس فصول مختلف باشد. توجه داشته باشید که برخی از گل ها تنها در زمان مشخصی از سال شکوفا می شوند و یا اگر قصد کاشت گل ها را دارید بایستی دقت داشته باشید که در فصل مناسب خود بهترین شانس برای رشد بهینه و سلامتی را خواهند داشت و علاوه بر این برخی از گل ها دارای معنای خاص و پیام های احساسی منحصر به فردی هستند که شما تنها در زمان خاصی فرصت هدیه دادن آن ها را خواهید داشت.

انواع گل های مناسب فصل بهار

انواع گل های بهاری:

توجه داشته باشید که گل های مناسب فصل بهار دارای انواع بسیار مختلفی هستند که در این مطلب سعی داریم شما را با برخی از آن ها آشنا نماییم:

گل بنفشه:

گل بنفشه با برگ هایی به شکل قلب در رنگ های مختلف گلی است بهاری که بر خلاف نامش در رنگ های زرد، سفید و آبی نیز علاوه بر بنفش وجود دارد. در واقع این گیاه زیبا بومی مناطق نیمکره شمالی است که اگر در محیطی مرطوب کشت شود بهترین رشد را خواهد داشت و همچنین از گل های مناسب فصل بهار محسوب می شود که جذابیت دوچندانی را به باغ یا خانه شما می بخشد.

گل زنبق:

معمولا گل های زنبق در فصل بهار و تابستان شکوفا می شوند و با توجه به گونه انتخابی شما می توانند مناسب هر کدام از این دو فصل باشند. در واقع رنگ های متنوع زنبق فضایی بهاری را به شما هدیه می دهند و این رنگ ها شامل بنفش، زرد و سفید هستند که اغلب برای رشد نیاز به آفتاب دارند و در محیط سایه به احتمال زیاد گل نمی دهند.

آشنایی با گیاهان بهاری

گل سینره:

بهتر است بدانید که این گل های زیبا از اواسط زمستان تا اوایل بهار در تمامی گل فروشی ها موجود هستند و می توانید آن ها را در هر رنگی که می پسندید مانند آبی، بنفش، صورتی و قرمز تهیه کنید. این گیاه زیبا برای رشد نیاز به محلی خنک و آبیاری منظم دارد.

گل پامچال:

گیاه پامچال از انواع گیاهان بهاری است که زمان شکوفایی آن اغلب اواخر زمستان و اوایل بهار است. در واقع این گل از تنوع بسیار بالایی برخوردار است که در نتیجه بسته به گونه انتخابی شما می تواند در آفتاب کامل یا اندکی سایه به خوبی رشد کند. این گیاه مانند سایر گل های بهاری تنوع رنگی جذابی دارد و می تواند مطابق با میل و سلایق شما باشد.

گل شب بو:

گل شب بو در واقع از دسته گیاهان محبوب در سراسر جهان و نمادی از فصل بهار محسوب می شود که اغلب در رنگ های مختلف سفید، صورتی، بنفش و قرمز یافت می شود. معمولا این گیاه زیبا به آفتاب کامل برای رشد نیاز دارد و اگر در هوایی خنک قرار بگیرد به بهترین شکل ممکن شکوفا خواهد شد.

 

اصول پرورش گیاه شب بو

گل لاله:

بهتر است بدانید که گل لایه از دسته گلهای آپارتمانی محسوب می شود که بومی آسیای میانه و شمالی و مطابق با هر سلیقه ای است. در واقع لاله ها هر ساله در فصل بهار دارای جشنواره های مختلفی هستند و از آنجایی که تنوع رنگی زیادی دارند طراوت بهار را با خود به ارمغان خواهند آورد.

گل بگونیا:

معمولا گل بگونیا در رنگ های متنوع با بافتی زیبا به باغچه شما جلوه ای دوچندان می بخشند. این گیاه در طول فصل بهار دارای برگ هایی مومی و گل های صورتی، قرمز و سفید که بی وقفه شکوفا می شوند. در واقع اغلب گونه های بگونیا در نور خورشید یا سایه به خوبی رشد می کنند و در برابر کم آبی هم به خوبی مقاومت خواهد کرد.

گل سنبل:

سنبل نیز یکی دیگر از گل های زیبای بهاری است که اغلب سفره هفت سین شما را بسیار زیبا می کند و مانند گل لاله جزء گیاهان پیازی محسوب می شود به گونه ای که می توانید پیاز آن را چندین سال نگهداری کرده و سپس کشت کنید. معمولا بهترین فصل برای کاشتن پیاز های سنبل در گلدان یا ظروف آب اواخر پاییز است اما برای اینکه گل هایی مثل لاله و سنبل در اوایل بهار سرگل باشند معمولا پیازشان را در اوایل زمستان کشت می کنند. در واقع سنبل را می توان گیاهی دانست که پیاز آن تنها در بهار شکوفه هایی زیبا و معطر تولید خواهد کرد.

انواع گل های بهاری

گل مینای چمنی:

توجه داشته باشید که انواع پر پر و گل درشت مینای چمنی در گلدان در ایام بهار برای پشت پنجره های نیز مناسب هستند و این گیاه توام با بنفشه جلوه بسیار زیبایی را در اوایل بهار خواهد داشت و همچنین فرش مناسبی برای لاله های زرد رنگ یا سفید به شمار می آید. به صورت کلی گیاه مینای چمنی به رنگ های سفید، صورتی، بنفش و قرمز رشد می کند و برای رشد ایده آل نیاز به خاک های خوب و سبک، نقاط آفتابی و سایه آفتاب دارد و در مقابل در خاک های زیاد مرطوب نیز رشه ها دچار پوسیدگی خواهد شد و در نتیجه در طول سرما از بین می روند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو