طرز تهیه کیک شیر

طرز تهیه کیک شیر , دستور پخت کیک شیر

هیچ چیزی به اندازه یک عصرانه جذاب و متفاوت، خستگی روز را از تن مان در نمی آورد. امروز قصد داریم شما را با طرز تهیه یک کیک فوق العاده خوشمزه آشنا کنیم که میتوانید آن را در بعدازظهرهای بهاری همراه خانواده میل نمایید. جالب است بدانید که تمامی مواد اصلی این کیک لذیذ، به راحتی قابل تهیه بوده و طرز پخت آسان آن شما را شگفت زده خواهد نمود. پیشنهاد ما این است که این کیک شیر خوشمزه را به همراه یک لیوان چای داغ به عنوان وعده صبحانه و یا میان وعده عصرگاهی میل نمایید. اطمینان داشته باشید که عطر خوش وانیل و لطافت این کیک، شما را مجددا برای تهیه آن مجاب خواهد کرد. پس وقت را از دست ندهید و برای تهیه این کیک شیر لذیذ و ویژه همراه ما باشید.

مواد لازم کیک شیر
آرد۲ پیمانه
تخم مرغ۴ عدد
شکر۱ پیمانه
شیر ولرم۱ پیمانه
روغن مایع¾ پیمانه
وانیل¼ قاشق چایخوری
بکینگ پودر۲ قاشق مرباخوری

طرز تهیه کیک شیر

مرحله اول

در مرحله اول ابتدا میبایست پس از شستن دست ها کاسه ای روی میزکار خود قرار دهید، تخم مرغ ها را یکی یکی پس از شکستن در کف دستان خود ریخته و از میان انگشتان سفیده ها را عبور دهید. بدین ترتیب زرده و سفیده تخم مرغ به راحتی از یکدیگر جدا خواهد شد.

مرحله دوم

سپس نصف پیمانه شکر را به سفیده تخم مرغ افزوده و به کمک همزن برقی، مواد را کاملا با یکدیگر مخلوط نمایید. دقت داشته باشید که ترکیب کردن مواد باید تا اندازه ای باشد که مایه فرم گرفته و به شکل پفکی درآید و از ظرف بیرون نریزد.

مرحله سوم

در این مرحله، زرده تخم مرغ را با باقیمانده شکر و مقداری وانیل مخلوط نمایید. این کار را با کمک یک همزن برقی انجام داده و حدود ۵ دقیقه مواد را ترکیب کنید. در نهایت مایه شما بایستی به رنگ کرمی و شکل و فرمی کش دار درآید.

مرحله چهارم

دقت داشته باشید که افزودن وانیل در این مرحله، بوی بد تخم مرغ را از بین برده و عطر خوشی به کیک شما خواهد داد. در ادامه یک پیمانه شیر که به دمای محیط رسیده است (ولرم) را به مایه زرده تخم مرغ و شکر اضافه نمایید.

مرحله پنجم

در این مرحله چند دقیقه مرتب آن را هم زده و سپس مقداری روغن مایع را به مواد افزوده و مجددا هم بزنید تا یکدست شوند. اضافه کردن روغن در این مرحله به کیک، باعث جلوگیری از خشک شدن آن شده و بافت بهتری به کیک خواهد داد.

مرحله ششم

در ظرفی آرد و بکینگ پودر را با هم ترکیب کنید، سپس دو یا سه مرتبه الک کرده تا ذرات آن سبک شده و در زمان اضافه کردن به مایه کیک گلوله گلوله نگردد. سپس آن را در سه مرحله در مایه کیک ریخته و در نهایت سفیده را به مواد اضافه نمایید.

مرحله هفتم

به کمک یک لیسک، تمامی مواد را به صورت دورانی و در یک جهت خوب با یکدیگر ترکیب نمایید تا عطر و طعم ها به خورد یکدیگر بروند. قالب کیک (سایز قالب:۳۰*۲۲) را با روغن جدا کننده کیک چرب نموده، سپس مایه را به دقت درون آن بریزید.

مرحله هشتم

در صورت تمایل میتوانید مقداری خلال بادام برای تزیین روی مایه کیک بپاشید. سپس قالب را درون فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار دهید. پس از ۴۵ دقیقه کیک شیر شما آماده است، میتوانید آن را به همراه خانواده میل کنید.