طرز تهیه مرغ پنیری

طرز تهیه مرغ پنیری , دستور پخت مرغ پنیری

احتمالا اکثر شما میدانید که بهترین پنیرهای جهان مربوط به کشورهای فرانسه، سوئیس و ایتالیا میباشد. این فرآورده بسیار خوشمزه مدت هاست که جای خود را در غذاهای اصلی ما نیز پیدا کرده است. از پنیر استفاده شده در خوشمزه ترین دسرها مانند چیز کیک گرفته تا غذاهای اصلی از جمله پیتزا، لازانیا و ….، این ماده لبنی خوشمزه را به یکی از محبوب ترین ترکیبات غذایی تبدیل کرده است. امروز نیز ما برایتان طرزتهیه یک غذای فوق العاده خوشمزه و خاص با پنیر داریم. مرغ پنیری یکی از آن دسته غذاهایی است که با طعم لذیذش شما و خانواده تان را شگفت زده خواهد نمود و پیشنهاد می کنیم که این غذای مقوی و خوشمزه را برای ناهار یا شام خود تهیه نمایید و اوقات خوشی را برای خودتان و عزیزانتان به ارمغان بیاورید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه مرغ۴ عدد
پنیر ترکیبی۱ پیمانه
کره۲ قاشق غذاخوری
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
سیر۲ حبه
پیاز۱ عدد کوچک
جعفری یا ریحان۱ قاشق غذاخوری
آویشن۱ قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
پودر سیر و روغنبه مقدار کافی
پنیر می تواند ترکیبی از موتزارلا، چدار ، خامه ای و .. باشد.

طرز تهیه مرغ پنیری

مرحله اول

برای تهیه مرغ پنیری خوشمزه و مخصوص ابتدا میبایست، مرغ ها را روی تخته کار قرارداده، سپس به کمک یک چاقو آن را از وسط برش دهید. دقت داشته باشید که قسمت انتهای آن بریده نشود. سپس آن را مقداری بکوبید تا کاملا یکدست شود.

مرحله دوم

در این مرحله داخل آن را با یک پیمانه پنیر پر کرده و به آن مقداری نمک و فلفل اضافه نمایید. در ادامه آویشن و پودر سیر را روی مواد بپاشید تا کاملا طعم دار شوند. سپس مقداری کره را روی مرغ ها مالیده و آن را سرخ یا گریل نمایید.

مرحله سوم

در این مرحله، یک تابه مناسب روی شعله گاز قرار داده و کف آن را با ۱ یا ۲ قاشق غذاخوری روغن چرب نمایید. یک عدد پیاز کوچک را به خوبی شسته و پوست آن را جدا کنید، سپس به صورت نگینی یا رنده شده خرد نموده و در تابه بریزید.

مرحله چهارم

در این مرحله پس از چند دقیقه تفت دادن، هنگامی که پیازها به طور کامل به رنگ طلایی درآمد، پودر سیر را به آن افزوده و مجددا هم بزنید تا با هم ترکیب شوند. در ادامه ۲ قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی را به تابه اضافه کنید.

مرحله پنجم

در این مرحله رب گوجه فرنگی را به خوبی تفت دهید تا رنگ آن باز شود و طعم و بوی خامی آن به طور کامل گرفته شود. سپس چند پیمانه آب را روی مواد ریخته و مرغ ها را داخل سس قرار دهید تا به طور کامل طعم دار شوند.

مرحله ششم

در این مرحله پس از ۱۰ الی ۱۵ دقیقه که مایه به غلظت مناسبی رسید، آن را در ظرفی سرو نموده و آن را با مقداری ریحان یا جعفری خرد شده تزئین نمایید. مرغ پنیری خوشمزه شما آماده است، میتوانید آن را به همراه خانواده میل کنید.

نکات پخت مرغ پنیری

درصورتی که تمایل دارید این غذا را به صورت رژیمی تهیه کنید، بایستی میزان پنیر آن را کاهش داده و مرغ ها را برای پخته شدن درون فر قرار دهید.

دقت داشته باشید،درصورت استفاده از فر بایستی چند دقیقه قبل از قراردادن مرغ، آن را روشن نمایید.

در روش گریل کردن مرغ، روغن کمتری مصرف میشود لذا برای کسانی که تمایل به غذاهای کم چرب و یا قصد کاهش وزن دارند توصیه میشود این روش را جایگزین سرخ کردن مرغ نمایند.