طرز تهیه سس ماست

طرز تهیه سس ماست برای مرغ سالاد کاهو خردل با ماست مایونز با لیموترش و سیر رژیمی مخلوط 

برای غذاهای مختلف سس های مختلفی وجود دارد. یکی از این سس ها، سس ماست است. این سس برای افرادی که منع مصرف مایونز دارند، یا افرادی که رژیم لاغری دارند و کسانی که درگیر فشار خون و چربی بالا و دیابت هستن، سس ماست برای سالاد و جایگزین سس مایونز می تواند مورد استفاده قرار گیرد. همان طور که از نام آن پیداست، بیشتر از ماست تشکیل شده است که در ادامه به دستور آن می پردازیم.

مواد لازم سس ماست
ماست شیرین۱ پیمانه
آب لیمو ترش۲ قاشق غذاخوری
نمک½ قاشق چایخوری
سرکه سفید۱ قاشق غذاخوری
فلفل سیاه¼ قاشق غذاخوری
پودر سیریک سوم قاشق چایخوری
شوید خشک۱ قاشق چایخوری
آویشن½ قاشق چایخوری
فلفل قرمزبه مقدار دلخواه
روغن زیتون۳ قاشق غذاخوری

دستور تهیه سس ماست

مرحله اول

برای تهیه سس ماست مخصوص و خوشمزه ابتدا یک کاسه متوسط برداشته و ماست را اضافه می کنیم. توجه داشته باشید که برای تهیه سس ماست حتما از ماست شیرین و در صورت امکان از ماست بدون آب ( ماست چکیده ) استفاده کنید.

مرحله دوم

در این مرحله آب لیمو ترش را به همراه روغن زیتون، سرکه سفید و نمک به کاسه حاوی ماست اضافه می کنیم و خوب هم می زنیم تا کاملا ترکیب و یکدست شود. سپس فلفل سیاه، فلفل قرمز و پودر سیر را اضافه می کنیم.

مرحله سوم

حالا شوید و آویشن را هم اضافه می کنیم. مواد را خوب بهم می زنیم و در یخچال به مدت ۱ ساعت استراحت می دهیم تا مزه ها با هم ترکیب شود و سس به خوبی جا بیفتد. این سس برای سالاد های گرم و سرد مورد استفاده قرار می گیرد.

مرحله چهارم

در صورت تمایل برای اینکه طعم سس بهتر شود می توانیم از سس مایونز نیز در تهیه ان استفاده کنیم. البته اگر می خواهید این سس را به صورت رژیمی درست کنید یا از سس مایونز استفاده نکنید، یا اینکه از سس مایونز رژیمی و کم کالری استفاده کنید.