تشخیص سیاتیک در خانه با چند ترفند ساده

تشخیص سیاتیک در خانه با چند ترفند ساده


منبع: آرگا

85

1399/12/12

09:06


در این مطلب شما را با تکنیک هایی که بتوانید در منزل از آن ها استفاده کنید و سیاتیک را تشخیص بدهید آشنا می کنیم. در واقع این درد ها با سایر درد هایی که در بدن وجود دارد فرق می کند و اگر دچار سیاتیک باشید احساس بسیار متفاوتی راتجربه خواهید کرد.

سیاتیک طولانی ترین عصب بدن می باشد و زمانی که این عصب آسیب ببیند و یا فشرده شود منجر به درد بیش از حد این عصب می شود و کار های شما را مختل می کند. تشخیص سیاتیک  کار بسیار راحتی می باشد و شما می توانید به راحتی آن را از سایر درد ها تفکیک کنید کافی است اطلاعاتی درباره این درد داشته باشید. در ادامه اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار می دهیم.

چجوری سیاتیک را در منزل بشناسیم؟

تشخیص سیاتیک

سیاتیک یکی از بیماری هایی می باشد که حدودا ۴۰ درصد مردم جهان آن را تجربه می کنند. این بیماری به دلایل بسیار زیادی رخ می  دهد که یکی از آن ها آرتروز و بزرگ شدن استخوان و یا دیسک های جا به جا شده در ستون فقرات تحتانی می باشد. ورزش برای درمان سیاتیک و درمان خانگی سیاتیک را برایتان بیان کرده ایم و در ادامه روش  تشخیص این بیماری را از سایر درد ها شرح می دهیم تا بتوانید درد های اینچنینی را تشخیص بدهید و سریعا درمان را شروع کنید تا نتایج بسیار خوبی بگیرید.

نحوه انتشار درد

سیاتیک بیماری می باشد که نحوه انتشار درد آن با سایر درد ها متفاوت می باشد و درد در این مورد به زیر پا های شما انتقال می یابد. در واقع سیاتیک به درد هایی گفته می شود که از ناحیه کمر شروع شده و بعد از آن به سمت پایین پا و ساق ها حرکت می کند. در واقع سیاتیک یکی از بزرگ ترین اعصاب بدنی است که از پست کمر شروع شده و تا کف پا و انگشتان ادامه می یابد.

انتشار درد سیاتیک در بدن

درد همراه با سوزش

یکی دیگر از روش هایی که می توانید این درد ها را از سایر درد هایی که در بدن وجود دارد تفکیک کنید این است که سیاتیک همراه با درد سوزش عجیبی در همان نواحی ایجاد می کند. در واقع این درد ها گاهی آنقدر شدید می باشد که راه رفتن و ایستادن را برای فرد غیر ممکن می سازد و اگر فرد در حال رانندگی باشد می تواند آسیب های بسیار زیادی برای او بوجود بیاورد. این درد ها شبیه به برق گرفتگی با ولتاژ بسیار کم می باشد.

درد های یک طرفه

اگر دچار سیاتیک باشید معمولا درد را در یک طرف از بدن خود احساس می کنید البته باید بدانید که با توجه به آسیب هایی که ایجاد شده است ممکن است این درد در دو طرف بدن شما کشیده شود. برای مثال زمانی که ستون فقرات شما آسیب کلی دیده باشد این درد به دو طرف بدن وارد می شود و در صورتی که یک طرف از ستون فقرات آسیب جدی دیده باشد این درد در بخشی از بدن منتشر می شود که آسیب دیدگی وجود دارد و در طرف دیگر شما درد های سیاتیک را احساس نمی کنید.

تشخیص سیاتیک

تشدد درد در سیاتیک

در نظر داشته باشید که تشخیص سیاتیک بسیار ساده می باشد و برخی موارد ممکن است این درد ها را تشدید کنند. در نظر داشته باشید که حر حرکت اضافی که بتواند به ستون فقرات و یا مهره های آسیب دیده فشار اضافی وارد کند می تواند این درد ها را شدید تر کند. سایر عوامل عبارت اند از :

  • عطسه کردن
  • سرفه کردن
  • خندیدن
  • نشستن های طولانی مدت
  • فشار بسیار زیاد در حین دفع مدفوع (یبوست)

تنگ بودن کانال های نخاعی

اگر دارای این مشکل هستید باید بدانید که بیش تر درد های شما سیاتیکی می باشد. این مشکل بیش تر در افراد بالای ۵۰ سال دیده می شود و این درد ها با ایستادن، راه رفتن و دراز کشیدن کاهش می یابد.

سندروم پیرفورمیس

سندروم پیرفورمیس

این سندروم زمانی برای شما ایجاد می شود که در هنگام نشستن یک جسمی مانند کیف پول زیر باسن شما قرار بگیرد. این مشکل برای بسیاری از افرادی که کیف پول خود را در جیب های پشتی خود قرار می دهند و روی آن می نشینند ایجاد می شود. بنابراین بهتر است برای کاهش درد های سیاتیکی این عادت خود را ترک کنید.

شناسایی سیاتیک با روش های پزشکی

این روش هم یکی از بهترین روش هایی می باشد که شما را متوجه بیماری می سازد هرچند که سیاتیک به طور عمومی یک بیماری نیست و نمی توان آن را در دسته بیماری ها قرار دارد زیرا درد های سیاتیکی تنها در صورتی برای شما ایجاد می شود که به این عصب در بدن فشار وارد شود. بهترین نوع شناسایی این بیماری رفتن به نزد پزشک می باشد هرچند شما می توانید شناسایی سیاتیک را در خانه انجام بدهید. پزشک ابتدا به علامت هایی که دارید توجه می کند و برای شما آزمایش هایی را در نظر می گیرد که باید آن ها را انجام بدهید تا تشخیص پزشک قطعی شود.

درمان سیاتیک

سیاتیک یکی از مشکلاتی می باشد که کمتر از ۵۰ درصد مردم جهان با آن درگیر می شوند و این مشکلات بیش تر به دلیل سبک زندگی آن ها می باشد. برای درمان قطعی سیاتیک روش ها و تکنیک های بسیاری وجود دارد و و شما می توانید از آن ها به بهترین نحو استفاده کنید و این مشکل را به طور چشمگیری کاهش دهید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو