۱۰ روش برای پاک کردن آدامس از روی لباس که جای آن نماند

۱۰ روش برای پاک کردن آدامس از روی لباس که جای آن نماند


منبع: مینویسم

153

1399/12/12

11:03


پاک کردن آدامس از روی لباس

آدامس یکی از خوراکی های مورد علاقه برای کودکانه و بزرگسالان می باشد. بعضی اوقات، ممکن است آدامس روی لباس شما قرار بگیرد بدون اینکه حتی متوجه شوید. آثار و لکه های ناشی از آدامس روی لباس یک مشکل نسبتا رایج است، به خصوص برای کسانی که بچه های کوچکی در خانه دارند. کودکان خردسال که هنوز در جوییدن آدامس تسلط ندارند، ممکن است با آن بازی کنند و آن را به همه جا به خصوص روی لباس بچسبانند. چگونه آدامس را از روی لباس پاک کنیم؟ برای پاک کردن آدامس از روی لباس روش هایی وجود دارد که در زیر ارائه شده است. درباره پاک کردن شمع از روی پارچه و لباس نیز در مطالب قبلی توضیح دادیم.

چگونه آدامس را از روی لباس پاک کنیم؟

از بین بردن آدامس چسبیده به لباس می تواند یک کار اعصاب خرد کن باشد زیرا آدامس یک ماده چسبناک و الاستیک می باشد که در صورت چسبیدن به لباس به سختی از آن جدا می شود. اما می توانید به روش های زیر آدامس چسبیده به لباس را پاک کنید. 10 روش برای پاک کردن آدامس از روی لباس در زیر آورده شده است که به ما کمک می کند چگونه لكه ادامس را پاك كنيم.

1. یخ برای پاک کردن آدامس از روی لباس

برای این کار می خواهیم لباس را داخل فریزر قرار دهیم. ابتدا قسمتی از لباس را که آدامس به آن چسبیده به طرف بالا قرار دهید تا ادامس به بقیه قسمت های لباس برخورد نکند، سپس لباس را داخل یک پلاستیک گذاشته و آن را حدود 3 ساعت داخل فریزر قرار دهید. بعد آن را از فریزر خارج کرده و لباس را از پلاستیک درآورید و با یک چاقو تیز لکه آدامس را از روی لباس پاک کنید. مواظب باشید چاقو تیز به لباس شما آسیبی نرساند.

یخ برای پاک کردن آدامس

2. آب جوش برای پاک کردن آدامس از روی لباس

لباس را درون یک لگن قرار دهید و آب جوش را مستقیما روی ناحیه آسیب دیده بریزید تا لباس غوطه ور شود. بگذارید چند دقیقه در لباس در آب جوش خیس بخورد تا گرما به عمق الیاف نفوذ کند. سپس سعی کنید لکه آدامس را با چاقو به آرامی بردارید تا به لباس آسیبی نرسد. پس از آن، روی قسمتی که لکه آدامس وجود دارد  را با مواد پاک کننده لک، اسپری کرده و لباس را به صورت عادی بشویید.

بیشتر بخوانید: چگونه لکه ی انار را از روی لباس رنگی پاک کنیم؟

آب جوش برای پاک کردن آدامس

3. چگونه لکه آدامس را از لباس پاک کنیم: با سرکه داغ 

یک جایگزین برای آب گرم، و چیزی موثرتر، سرکه است. یک لیوان سرکه را گرم کنید تا تقریبا در حال جوشیدن باشد، آن را روی ناحیه آسیب دیده ریخته و با استفاده از مسواک روی لکه آدامس را به آرامی مالش دهید تا از بین برود. همچنین می توانید از چاقو استفاده کنید. پس از آن، لباس را در ماشین لباسشویی بشویید تا سرکه خارج شود.

سرکه داغ برای پاک کردن آدامس

4. روش پاک کردن آدامس از روی لباس با اتوی داغ 

می توانید از اتوی داغ برای پاک کردن آدامس چسبیده به لباس استفاده کنید، به این صورت که مقداری مقوا را روی صفحه اتو قرار دهید و سپس لباس را با آدامس بالای مقوا قرار دهید. سپس لباس را اتو کنید. گرمای اتو آدامس را از پارچه پاک کرده و به مقوا می چسباند. بعد از این، لباس را به صورت عادی بشویید تا آثار احتمالی لکه آدامس از بین برود.

اتوی داغ برای پاک کردن آدامس

بخوانید: لکه لبو روی لباس و فرش را چگونه پاک کنیم

5. الکل برای پاک شدن آدامس از روی لباس

یکی دیگر از محصولات بسیار مفید برای پاک کردن آدامس از روی لباس، استفاده از الکل است. 96٪ الکل ماده ای است که هیچ لکه ای نمی تواند زنده بماند و لباس های رنگی را لکه دار نمی کند. برای از بین بردن آدامس از لباس های، کافی است مقداری الکل روی آن بپاشید. صبر کنید تا آدامس و لباس به خوبی در الکل خیس بخورد و آن را با اسفنج به آرامی مالش دهید. با کمک چاقو لکه آدامس  را به آرامی خراش دهید تا لکه برداشته شود و لباس را بشویید تا باقی مانده آن پاک شود.

نکته: می توانید از استون یا لاک ناخن به همان روشی که مالش الکل است برای از بین بردن لکه های آدامس استفاده کنید.

الکل برای پاک کردن آدامس

6. نحوه کندن آدامس چسبیده به لباس با صابون مایع 

صابون مایع خنثی نیز می تواند برای از بین بردن آدامس از لباس موثر باشد، لباس را در آب خیس کنید و روی لکه آدامس را با صابون مایع بپوشانید. با کمک مسواک یا چیزی مشابه آن، اطراف لکه را بمالید تا ذره ذره از بین برود. سپس لباس ها را بشویید.

نکته: از این روش برای بلوز ها و لباس های ظریف استفاده نکنید.

صابون مایع برای پاک کردن آدامس

بیشتر بدانید: روش شستن لباس مجلسی پولک دار

7. کره بادام زمینی برای از بین بردن آدامس از روی پارچه و لباس

به دلیل وجود روغن های طبیعی در کره بادام زمینی، یک ماده مفید است هنگامی که می خواهید آدامس را از لباس خود پاک کنید. ابتدا لکه آدامس را کاملا با کره بادام زمینی بپوشانید و از ضخیم بودن پوشش اطمینان حاصل کنید. برای جلوگیری از لکه دار شدن لباس خود، کره بادام زمینی را حدود یک دقیقه روی لکه آدامس بگذارید و سپس با لبه تیز، مانند چاقوی کره، آدامس را خراش دهید. قبل از قرار دادن لباس برای شستشو، از مواد پاک کننده لکه در محل استفاده کنید، زیرا کره بادام زمینی می تواند لباس های شما را لکه دار کند. اسپس لباس خود را بشویید.

کره بادام زمینی برای پاک کردن آدامس

8. روش پاک کردن ادامس از روی لباس با اسپری مو 

در این روش ابتدا کمی از اسپری مو را روی آدامس اسپری کنید. در این حالت آدامس سفت می شود. به سرعت آدامس را از روی لباس بردارید. آدامس سفت‌ شده راحت‌ تر از روی لباس پاک می شو. این‌ کار را تا زمانی‌ که آدامس کاملا از روی لباس پاک شود ادامه دهید. سپس لباس را بشویید.

اسپری مو برای پاک کردن آدامس

9. چسب نواری برای پاک کردن آدامس از روی لباس

برای این کار یک تکه از نوار چسب را ببرید. نوار چسب را روی آدامس قرار دهید و آن را فشار دهید تا نوار چسب کامل سطح آدامس را بپوشاند. مراقب باشید که نوار‌ چسب را روی لباس یا پارچه نچسبانید، زیرا جدا کردن آن سخت می‌شود. سپس نوار را بکنید. وجدد یک تکه دیگر نوار چسب بردارید و این کار را تا زمانی که لکه کامل از بین برود ادامه دهید.

چسب نواری برای پاک کردن آدامس

همچنین بخوانید: آموزش طرز شستن لباس های بافتنی

10. پاک کردن آدامس از روی لباس با بنزین

ابتدا مقدار کمی بنزین روی آدامس بریزید. بنزین آدامس را در خود حل می‌کند. در استفاده از بنزین احتیاط کنید، زیرا قابل اشتعال و خطرناک است. با استفاده از چاقو یا مسواک لکه آدامس را خراش دهید تا پاک شود. سپس کمی لباس را خیس کنید و بعد با شوینده‌ های معمولی بشویید. این کار برای از بین بردن بو و رنگ بنزین می باشد.

بنزین برای پاک کردن آدامس

در پایان:

10 روش برای اینکه چگونه لکه آدامس را از لباس پاک کنیم که کمترین اثری از آن باقی بماند در این نوشته توضیح داده شد. برای از بین بردن لکه آدامس می توانید آن را بتراشید ولی اگر با این کار نتواستید آن را پاک کنید، با استفاده از یکی از روش هایی که در بالا ذکر شده است لکه آدامس روی لباس خود را از بین ببرید.

فروشگاه قطعات آسانسور

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو