دکتر فرهاد ابول نژادیان روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: ۱۴ هزار تست در خوزستان از افراد مشکوک به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در خوزستان گرفته شد که در نوع خود بی‌نظیر بود.

وی با بیان اینکه اکنون در فرودگاه‌ها ، راه‌آهن و مرزهای خوزستان، بیماریابی افراد مبتلا به کرونا در حال انجام است افزود: هرچه مشارکت مردم در این زمینه بیشتر باشد زنجیره انتقال بیماری بهتر قطع می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز ادامه داد: طرح غربالگری شهید قاسم سلیمانی هم اکنون در خوزستان در حال انجام است که به شناسایی مبتلایان به کرونا و قرنطینه آنها کمک بسیاری می‌کند.

وی افزود: همکاران ما در مراکز بیمارستانی و بهداشت و درمان خوزستان شبانه روز در حال فعالیت هستند تا پیک بیماری در این استان کنترل شود.

ابول نژادیان گفت: در مرحله دوم واکسیناسیون کرونا ، حدود ۷۰۰ دوز واکسن برای جانبازان نخاعی، شیمیایی، نابینا و تنفسی خوزستان در نظر گرفته شده که کار تزریق آن از امروز در اهواز شروع شده است.

وی بیان کرد: همچنین حدود سه هزار دوز واکسن در این مرحله برای کادر درمان خوزستان لحاظ شده که به کارکنان بخش آی.سی.یو و اورژانس بیمارستان‌های کرونایی استان تزریق خواهد شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز افزود: بار مراجعه به بیمارستان های استان ازجمله شهرستان‌های اهواز، ماهشهر، دزفول و شوشتر همچنان روند صعودی دارد که انتظار داریم مردم پروتکل ها را رعایت کنند.

هم اکنون ۱۱ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز کرونایی و هشت شهرستان در وضعیت نارنجی هستند.