طرز تهیه «سالاد ماکارونی با لوبیا»

منبع: پرشین وی

57

1399/12/13

05:14


امروز سراغ یک غذای محبوب و البته به شکلی متفاوت رفته ایم. طرز تهیه سالاد ماکارونی با لوبیا را در ادامه بخوانید.

طرز تهیه «سالاد ماکارونی با لوبیا»

ماکارانی غذایی محبوب در بین ما ایرانی هاست و بچه ها بسیار خوردن ان را دوست می دارند. اگر شما هم می خواهید این غذا را با روش های مختلف تهیه کنید با ما همراه باشید. طرر تهیه سالاد ماکارونی با لوبیا را در پرشین وی بخوانید.

مواد لازم سالاد ماکارونی با لوبیا :

یک بسته پاستای فنری شکل|۲۰۰ گرم لوبیا سبز| ۸ تا ۱۰ ورق کالباس|۱۰ عدد پیازچه|۳۰۰ گرم گوجه
فرنگی ریز (گیلاسی)|۳۰۰ گرم نخود|شش قاشق غذاخوری آب گوجه فرنگی|دو قاشق غذاخوری سرکه|یک قاشق چای خوری پودر زیره|یک قاشق چای
خوری پودر گشنیز|دو قاشق غذاخوری گشنیز تازه خرد شده|نمک و فلفل سیاه.

طرز تهیه سالاد ماکارونی با لوبیا :

در یک ظرف آب جوش و نمک پاستا را ریخته تا کاملاً بپزد سپس آبکشی کرده و بگذارید تا آب
آن کاملاً برود.
لوبیا سبزها را در ظرف آب ریخته و بگذارید به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه بپزند تا نرم شوند
سپس آنها را آبکشی کنید و در جایی گرم نگه دارید.کالباس های بیکن دودی را به مدت دو تا سه
دقیقه تفت دهید سپس به قطعات کوچک برش دهید و به لوبیا ها اضافه کنید.پیازچه ها را خرد کنید
و در یک ظرف ریخته سپس گوجه های گیلاسی را از وسط نصف کنید و به همراه نخود به پیازچه
ها اضافه کنید.

سالاد ماکارونی با لوبیا

سالاد ماکارونی با لوبیا

در یک ظرف جداگانه آب گوجه فرنگی با سرکه و ادویه و گشنیز تازه را مخلوط کرده و به مخلوط
پیازچه ها، گوجه و نخود اضافه کنید.سپس همه مواد را با یکدیگر مخلوط کرده و به پاستا اضافه کرده و
لوبیاسبز پخته شده و کالباس بیکن دودی را نیز به آنها اضافه کنید و با یکدیگر مخلوط کنید.
دقت کنید این سالاد می تواند به هر دو صورت سرد و گرم سرو شود.

بررسی خواص لوبیا

۱- افزایش سلامت قلب

افزودن مواد غذایی لوبیا به خاطر دارا بودن فیبر بالا برای سلامت قلب مفید است. پس با افزودن این ماده غذایی و رعایت رژیم غذایی ایده آل خطر بروز بیماری قلبی را کاهش دهید. به خاطر داشته باشید اگر از لوبیاهای کنسرو شده استفاده می کنید حتما قبل از مصرف آنها را آبکشی کنید. با این کار۴۰ درصد سدیمی که به عنوان نگهدارنده به آن اضافه شده از بین برود. همچنین می توانید از انواع بدون سدیم آن استفاده کنید.

سالاد ماکارونی با لوبیا

سالاد ماکارونی با لوبیا

۲- کمک به کنترل وزن تحقیقات نشان داده کاهش وزن افراد پر استفاده از لوبیا نسبت به افرادی که مصرفشان کم بوده، بیشتر است. لوبیا به بدن پروتئین می رساند اما بر خلاف انواع حیوانی پروتئین چربی بسیار کمی دارد. بعلاوه فیبر موجود در لوبیا باعث احساس سیری می گردد. همچنین فیبر شکسته نمی شود و در نتیجه جذب خون نخواهد شد تا سوزانده یا به صورت چربی ذخیره شود. به همین دلیل لوبیاها برای کاهش وزن فوق العاده هستند. لوبیاها با کاهش BMI و لاغر تر شدن میان تنه و تنظیم هورمون های اشتها در ارتباط هستند. تمام این ها به خاطر محتوای فیبر و پروتیئن آنها است.

۳- اشتها را کاهش می دهد

فیبر کمک می کند سریعتر سیر شوید و برای مدت طولانی تری سیر بمانید. موسسه پزشکی ( IOM ) توصیه می کند که خانم ها حداقل ۲۵ گرم فیبر در روز و آقایان حداقل ۳۸ گرم فیبر دریافت کنند. با این حال بسیاری از مردم خیلی کمتر از این مقدار فیبر دریافت می کنند و شاید به روزی ۱۵ گرم برسد. غذاهای سرشار از فیبر حجم بالایی دارند و جویدن و هضمشان زمان زیادی می گیرد. این مدت زمان به معده فرصت می دهد پیغام سیری را به مغز ارسال کند در نتیجه کالری کمتری مصرف می کنید. تمام لوبیاها حاوی مقدار زیادی فیبر هستند اما برخی از آنها کمی فیبر بیشتری دارند. با این حال تفاوت زیاد بالا نیست و شما هر نوع لوبیایی که مصرف کنید ارزش بسیاری دارد.

۴- بسیار مقرون به صرفه لوبیاها یکی از ارزانترین منابع پروتئین است که حتی از کره بادام زمینی نیز ارزانتر است. بنابراین برای خرید آن به مشکل برنخواهید خورد. غذاهای بسیاری هستند که می توانید با انواع لوبیا درست کنید.

۵- سرشار از پروتئین لوبیاها منبع خوبی از پروتئین گیاهی هستند. مقدار پروتئین موجود در لوبیا از اکثر گیاهان بیشتر است. نصف فنجان لوبیا حاوی ۶ تا ۹ گرم پروتئین است. لوبیاها را حتما با غذاهایی میل کنید که سرشار از ویتامین C هستند مانند فلفل دلمه ای، مرکبات و یا بروکلی.

کاچیلافود ـ کرمانی

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو