طرز تهیه شیرینی رزت

طرز تهیه شیرینی رزت کره ای , شیرینی رزت , دستور پخت شیرینی رزت با کره

شیرینی رزت کره ای، یکی از شیرینی هایی است که برای شب عید مورد استفاده قرار می گیرد. این شیرینی را می توان با ساده ترین مواد تهیه نمود. این شیرینی یکی از شیرینی های ساده و خوشمزه محسوب می شود. و می توان با تهیه خمیر آن، در سه طعم پسته و فندق قهوه و لیمویی تهیه نمود. این شیرینی تخم مرغ ندارد و می توان در ظرف در دار به مدت یک ماه در فریزر نگهداری کرد.

مواد لازم شیرینی رزت
کره۲۵۰ گرم
پودر قند۵۰ گرم
آرد۲۶۰ گرم
پودر فندق۱ قاشق غذاخوری
قهوه درشت شده۱ قاشق چایخوری
نشاسته ذرت۷۵ گرم
نمک۱ پنس
پودر پسته۱ قاشق غذاخوری
گل محمدی آسیاب شده۱ قاشق چایخوری
هل¼ قاشق چایخوری
عصاره لیمو زرد۱ قاشق چایخوری
آب لیمو ترش¼ قاشق چایخوری
رنگ خوراکی زردچند قطره

دستور پخت شیرینی رزت

مرحله اول

برای تهیه شیرینی رزت کره ای خوشمزه ابتدا فر را با دمای ۱۹۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا گرم شود. کره را نیم ساعت قبل از یخچال خارج کردیم تا نرم شود. یک کاسه بر می داریم. کره و پودر قند را داخل آن می ریزیم و هم می زنیم.

مرحله دوم

سپس آرد و نشاسته ذرت و نمک را به آن اضافه می کنیم و هم می زنیم تا خمیر نرم و لطیفی بدست آید. کف سینی فر را کاغذ روغنی می پوشانیم. خمیر را سه قسمت می کنیم. قسمت اول را پسته و هل و گلاب و کمی رنگ سبز می زنیم و مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

قسمت دوم را قهوه و پودر فندق می زنیم و مخلوط می کنیم. خمیر سوم را هم عصاره لیمو همراه با آبلیمو و رنگ زرد می زنیم و مخلوط می کنیم. خمیر ها را جدا گانه در قیف با ماسوره ستاره بزرگ می ریزیم و روی سینی فر شکوفه می زنیم.

مرحله چهارم

شکوفه ها را با پودر پسته و دانه قهوه تزیین می کنیم و یک ربع در یخچال استراحت می دهیم. سپس داخل فر گرم شده می گذاریم تا با دمای ۱۹۰ درجه سانتی گراد به مدت ده تا ۱۲ دقیقه با تا زمانی که اطراف آن کمی طلایی شد، بپزد.