طرز تهیه رولت گوشت رژیمی

رولت گوشت رژیمی , دستور پخت رولت گوشت رژیمی , طرز تهیه رولت گوشت رژیمی

این غذا یک غذای شیک و مجلسی است که می توان به صورت رژیمی و بدون روغن آن را طبخ کرد. همچنین برای بهتر کردن طعم غذا، کمی مواد داخلی رولت را تفت می دهیم. همچنین می توان سس کچاپ یا سس های اماده برای روی آن استفاده کرد یا سس برای آن تهیه نمود. این رولت را می توان با مواد دلخواه پر کرد. در این جا ما از سبزیجات پخته استفاده کرده ایم. این غذا را می توان تهیه و به صورت برش های کوچک در آورد و برای مهمانی ها به عنوان فینگر فود سرو نمود.

مواد لازم برای ۳ نفر
گوشت چرخ کرده۲۵۰ گرم
پیاز۱ عدد
آرد نخودچی۲ قاشق غذاخوری
سیب زمینی۱ عدد
هویج۱ عدد
فلفل دلمه ای½ فلفل
قارچ۱۵۰ گرم
زرشک۳ قاشق غذاخوری
تخم مرغ۱ عدد
تخم گشنیز و پودر سیربه مقدار کافی
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
روغن و زردچوبهبه مقدار کافی

دستور پخت رولت گوشت رژیمی

مرحله اول

برای تهیه رولت گوشت رژیمی خوشمزه و مجلسی ابتدا پیاز را شسته و پوست می کنیم و رنده می کنیم. سپس آب آن را می گیریم و درونی یک کاسه می ریزیم. گوشت و تخم مرغ و آرد نخودچی و فلفل و نمک و زردچوبه را به آن اضافه می کنیم.

مرحله دوم

سپس مخلوط می کنیم و خوب ورز می دهیم. سپس درون یخچال به مدت نیم ساعت استراحت می دهیم. سیب زمینی ها را شسته و درون یک قابلمه آب می گذاریم و روی حرارت قرار می دهیم تا سیب زمینی ها پخته شود.

مرحله سوم

سپس سیب زمینی ها را پوست کنده و رنده می کنیم. در یک قابلمه دیگر هویج ها را به صورت نگینی خرد می کنیم و با کمی آب و نمک می پزیم. سپس آبکش می کنیم تا آب آن کامل خارج شود. زرشک را شسته و آبکش می کنیم تا آب آن کامل خارج شود.

مرحله چهارم

در این مرحله گوشت را از یخچال بیرون می آوریم. روی سطح کار یک پلاستیک فریزری قرار می دهیم. سپس گوشت را به صورت یکدست روی آن به شکل مستطیل پهن می کنیم، توجه داشته باشید که حتما گوشت باید کاملا صاف و یکدست باشد.

مرحله پنجم

اگر می خواهیم رژیمی باشد و هیچ روغنی نزنیم در این مرحله کافی است در یک کاسه دیگر، سیب زمینی و هویج و زرشک و فلفل دلمه ای و نمک و فلفل را با پودر سیر و تخم گشنیز مخلوط کرد و روی سطح گوشت پهن شده، بریزیم سپس آن را رول کنیم.

مرحله ششم

می توان مواد میانی گوشت را با کمی روغن تفت داد تا طعم بهتری داشته باشد. بنابراین یک تابه را با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا روغن داغ شود. یک پیاز را به صورت نگینی خرد کرده و در روغن تفت می دهیم تا طلایی شود.

مرحله هفتم

سپس سیب زمینی و زرشک و فلفل دلمه ای و هوبج و ادویه ها را به آن اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم تا مواد کاملا سرخ شوند. سپس صبر می کنیم مواد از حرارت بیفتد و روی گوشت می ریزیم و گوشت را رول می کنیم.

مرحله هشتم

در این مرحله وقتی گوشت چرخ کرده را رول کردیم پلاستیک را از آن جدا کرده و در ظرفی که کف آن را کمی با روغن چرب کرده ایم، قرار می دهیم و به مدت نیم ساعت در فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم تا بپزد.

مرحله نهم

سپس به مدت ۵ دقیقه گریل فر را روشن کرده و می گذاریم تا روی گوشت هم برشته شود. برای این که بخواهیم غذا رژیمی شود می توان مقداری سس کچاپ یا سس گوجه تند را روی رولت ریخت. اما برای درست کردن سس در خانه، ابتدا یک تابه بر می داریم.

مرحله دهم

سپس یک پیاز کوچک را که ریز خرد کرده ایم داخل کمی روغن تفت می دهیم تا طلایی شود. سپس یک قاشق رب گوجه را با ادویه های دلخواه به آن اضافه می کنیم. کمی آب می ریزیم و می گذاریم تا بجوشد و غلیظ شود. سپس روی رولت گوشت پخته می ریزیم.