همه ما از کودکی مجبور شده ایم سبزی های بشقاب غذایمان را تمام کنیم. سبزی ها سبز سرشار از فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی هستند که به حفظ سلامت ما کمک می کنند. خوردن مقدار کافی سبزی به ما در محافظت از خود در مقابل بیماری های قلبی، دیابت و سرطان کمک می کند و منجر به افزایش طول عمر می شود. بدن بعد از مصرف سبزی های سبز با دریافت مواد مغذی لازم احساس سیری بیشتری می کند.

در حالی که سبزی های سبز بسیار مغذی هستند، اما به نظر می رسد تاکید بیشتری بر سبزی های برگی وجود دارد. به گزارش تایمزسوفاندیا، برای فهمیدن و درک اینکه آیا سبزی های برگی از سبزیجات طبیعی سالم ترند یا خیر با منسی نیگام، مشاور تغذیه و رژیم درمانی صحبت کرده ایم.

محتوای کربوهیدرات

کربوهیدرات سبزی برگی کمتر از سبزی های سبز معمولی است که باعث می شود گزینه مناسبی برای علاقه مندان به کاهش وزن باشد به عنوان مثال، یک فنجان کدو سبز 8.6 گرم کربوهیدرات دارد در حالی که یک فنجان اسفناج حاوی 4 گرم کربوهیدرات است.

بیشتر بخوانید: آیا حذف شام در روند لاغری ایده خوبی است؟

ارزش غذایی

هر نوع سبزی برگی از نظر مواد مغذی غنی تر از سبزیجات سبز معمولی است. منسی، متخصص تغذیه می گوید برای مقایسه یک فنجان سبزی برگی برابر با 2 فنجان از هر نوع سبزیجات طبیعی است.

منسی، متخصص تغذیه روی 2 نکته تاکید می کند:

خرید سبزی تازه

منسی می گوید با توجه به زندگی شلوغ و پرهیاهوی امروزه اغلب افراد برای خرید و انتخاب سبزی های تازه وقت کافی ندارند و بیشتر به صورت بسته بندی و آنلاین سفارش می دهند، اما باید بدانید سبزی برگی اگر تازه نباشد مواد مغذی کافی برای بدن شما فراهم نمی کند. مواد مغذی سبزی های کهنه و پلاسیده نسبت به سبزی های تازه کمتر است، بنابراین بهتر است برای انتخاب و خرید سبزی خودتان اقدام کنید تا از فواید آن برای بدن بهره مند شوید.

سبزی را بیش از حد نپزید

بیش از حد پختن سبزی آهن، فولات، ویتامین ها و فسفر موجود در آن را از بین می برد به ویژه هنگامی که از سبزی برگی استفاده می کنید، بنابراین بهتر است برای بهره مندی از خواصشان به صورت آب پز یا خام مصرف شوند.

روزانه به چه مقدار سبزی نیاز داریم؟

بزرگسالان باید در روز 2.5 فنجان سبزی برگی و 2.5 فنجان سبزی سبز معمولی مصرف کنند، بنابراین در کل باید 5 فنجان سبزی سبز در روز مصرف شود. از نمونه های دیگر سبزی برگی می توان به اسفناج، کلم پیچ، کلم، کاهو، کلم بروکلی، جعفری، نعناع و آویشن اشاره کرد و نمونه هایی از سبزی های سبز معمولی لوبیا سبز و کدو سبز است.

غذاهای دیگری که باید مصرف کنید

به غیر از سبزی های سبز باید غذاهای سالم دیگری مانند میوه ها، برگ های نعناع، چای سبز، برگ ریحان و برگ های کاری را نیز مصرف کرد زیرا همه اینها عناصر غذایی متعددی را در اختیار ما قرار می دهند.

مترجم: الهه زارعی