مفهوم لایف استایل و انواع آن + روش صحبح انتخاب بهترین لایف استایل

مفهوم لایف استایل و انواع آن + روش صحبح انتخاب بهترین لایف استایل


منبع: دلگرم

94

1399/12/13

12:17


مفهوم لایف استایل و انواع آن + روش صحبح انتخاب بهترین لایف استایل

لایف استایل یعنی چه ؟

لایف استایل به چه معناست ؟

معادل فارسی لایف استایل ، سبک زندگی است . روشی که یک فرد یا یک خانواده برای زندگیشان پیش میگیرند .

لفظ لایف استایل اولین بار توسط آلفرد آدلر روان شناسی اتریشی استفاده شد .

لایف استایل در زبان انگلیسی در شکل life style or style of life living استفاده شده‌ است .

معنای لغوی واژه “زندگی ” روشن است، امّا در تعریف واژه “سبک ” در لغت نامه‌ها معانی گوناگونی درج شده‌است.

تعاریف زیادی برای این واژه وجود دارد ، مثلا در فرهنگ آکسفورد ، لایف استایل را روش های زندگی فردی یا گروهی می دادند .

فرهنگ لانگ من ، آن را روشی برای زندگی می خواند . برخی فرهنگ ها هم لایف استایل را به مد زندگی و یا حالت زندگی شخص معنی می کنند .

با توجه به این نوع تعاریف از کلمه ی لایف استایل ، می توان در کل گفت که :

لایف استایل به معنی سلیقه ی فرد در زمینه مدل مو ، آریش و لباس ، سرگرمی ، کار و شغل ، هنر و ... است

هدف و مفهوم لایف استایل ها

لایف استایل ها در واقع راهنمای شما در زندگی هستند . لایف استایل به شما کمک می کند که روشی را در زندگی انتخاب کنید که به شما کمک کرده و برایتان سودمند باشد .

یک لایف استایل مناسب شما را در مقابل خطرات و مشکلات شدید زندگی مصون نگه می دارد و به شما کمک می کند که روش و مسیر درست را انتخاب کنید تا بتوانید بهترین رفتارها و کارهایی که شما را خوشحال می کند ، به راحتی انجام دهید .

یک لایف استایل صحیح سلامت جسمی، روحی، عاطفی و معنوی شما را تضمین کرده و کیفیت زندگی شما رو به بهترین سطح ممکن میرساند.

اگر لایف استایل یا سبک زندگی انتخابی شما به درستی و با دقت انتخاب نشده باشد ، شما با رفتارها و مسائل منفی در زندگی مواجه خواهید شد و قطعا زندگی را برای شما سخت و پرحاشیه خواهد کرد .

لایف استایل به چه معناست ؟

انواع لایف استایل ها

هر فرد و یا خانواده ای یک نوع لایف استایل مخصوص خود را دارد .

لایف استایل ها در هر خانواده و یا هر فرهنگ و کشوری متفاوت است . خود شما هم اکنون دارای یک نوع لایف استایل یا سبک زندگی هستید .

همه ی انسان ها نوعی لایف استایل دارند . این که هر فردی چه نوعی لایف استایل دارد ، بستگی به انتخاب فرد با توجه به شرایط زندگی خود دارد . مثلا شما بهتر می دانید که با وجود شرایطی که دارید چه سبکی از زندگی را پیش بگیرید

مثلا شما تمایل دارید کاری به سبک زندگی و عرف جامعه نداشته باشید و لایف استایل منحصر به فرد خود را در نظر بگیرید و نوع و سبک زندگی دیگران برای شما مهم نباشد ، که خوب به این شکل ممکن است با مشکلاتی هم مواجه شوید .

انواع لایف استایل ها :

  • لایف استایل فعال
  • لایف استایل سالم
  • لایف استایل غیر متعارف
  • لایف استایل متحرک یا عشایری
  • لایف استایل مستقل یا انفرادی
  • لایف استایل روستایی

مفهوم لایف استایل ، انواع لایف استایل ، بهترین لایف استایل

مفهوم لایف استایل ، انواع لایف استایل ، بهترین لایف استایل

لایف استایل فعال

اگر فردی فعال و اجتماعی هستید و دوست دارید همیشه مشغول انجام کاری باشید، لایف استایل فعال برای شما گزینه مناسبی هست. یک سبک زندگی فعال شامل ورزش روزانه، معاشرت با مردم، پیوستن به گروه‌ها و کلوپ‌ها موجود در محله، مدرسه، دانشگاه و داشتن یک بدن و ذهن فعال و سالم هست.

داشتن یک لایف استایل فعال به این معنی نیست که باید ذهن و بدن خود کار زیادی بکشید و بیش از حد استفاده کنید، بلکه باید ذهن و بدن خود رو در بهترین حالت ممکن حفظ کنید و همیشه انرژی داشته باشید.

مفهوم لایف استایل ، انواع لایف استایل ، بهترین لایف استایل

لایف استایل سالم

یک لایف استایل سالم هم چیزی شبیه به لایف استایل فعال هست. برای داشتن یک سبک زندگی سالم، باید بر روی غذاهایی که در طول روز می‌خورید، تمرکز کنید و غذاهای بی فایده، سرشار از چربی اشباع و قند دوری کنید و در عوض همیشه غذاهای سالم بخورید.

رژیم غذایی داشته باشید، پرخوری نکنید، ورزش روزانه مثل یوگا داشته باشید تا بتونید بدن و ذهن خودتون رو آماده و فعال نگه دارید، از عادت‌های بد دوری کنید و سعی کنید یک فرد مسوول نسبت به زندگی خودتون باشید.

مفهوم لایف استایل ، انواع لایف استایل ، بهترین لایف استایل

لایف استایل غیر متعارف

اگر شما یک فرد هنری، معنوی و اهل موسیقی هستید، بک زندگی بوهمین (Bohemian) یا غیر متعارف برای شما مناسبه. افرادی که این لایف استایل رو دارند، معمولا علاقه زیادی به سفر کردن داشته و به دنبال ماجراجویی هستند و تقریبا تمام وقت و انرژی خودشون رو برای موضوعات هنری، موسیقایی و فرهنگ معنوی صرف می‌کنند. این افراد سعی می‌کنند بیشتر وقت خودشون رو خارج از خونه باشند، به مهمونی برن و دوستان جدیدی پیدا کنند.

مفهوم لایف استایل ، انواع لایف استایل ، بهترین لایف استایل

لایف استایل متحرک یا عشایری

افراد علاقه مند به لایف استایل متحرک، دائما از یک مکان به مکان دیگر منتقل میشن و تمایلی به داشتن یک مکان دائمی، برای حضور در اون ندارند. البته بیشتر افراد این سبک زندگی رو نمی‌پسندند؛ زیرا اکثر ما علاقه مند به داشتن ثابت و امنیت هستیم و به سختی میتونیم جایی رو که در اون متولد شدیم و یا مکانی که عاشق آن هستیم رو ترک کنیم!

فردی که لایف استایل متحرک یا عشایری داره و به اصطلاح کوچ نشین هست، بیشتر وقت خودش رو با دیگران می‌گذرونه و از دلبستگی هم اجتناب میکنه؛ زیرا این کار می‌تونه مانع از ترک یک مکان خاص باشه.

مفهوم لایف استایل ، انواع لایف استایل ، بهترین لایف استایل

لایف استایل مستقل یا انفرادی

افرادی که تمایل دارند به تنهایی زندگی کنند و یا کسی نمیتونه در کنار آنها باشه، معمولا دارای زندگی مستقل و لایف استایل انفرادی هستند. در سبک زندگی مستقل شما چیزهایی زیادی یاد میگیرید .مسولیت پذیری، سرگرم کردن خود، ایجاد نظم در زندگی و انجام هر کاری بدون کنترل و دخالت دیگران از جمله ویژگی‌های مثبت در لایف استایل مستقل هست.

مفهوم لایف استایل ، انواع لایف استایل ، بهترین لایف استایل

لایف استایل روستایی

اگر عاشق طبیعت و مناطق روستایی هستید و تمایل دارید از محصولات زراعی و حیوانی استفاده کنید، داشتن سبک زندگی روستایی میتونه انتخاب مناسبی براتون باشه. در این مدل لایف استایل، محصولات مورد نیاز برای غذای روزانه خودتون رو درست می‌کنید، حیوانات اهلی نگهداری می‌کنید، مزرعه دارید، میوه و سبزیجات تازه پرورش میدید و از هوای تازه و تمیز روستا استفاده می‌کنید!

افراد دارای لایف استایل روستایی، معمولا با نشستن بر روی ایوان خانه و نگاه کردن به بیرون، از فنجان چای و قهوه خودشون و نسیم تازه‌ای که در روستا وجود داره، لذت میبرند و از سبک زندگی خود راضی هستند!

separator line

بهترین لایف استایل

شما برای انتخاب بهترین لایف استایل در ابتدا ، اگر فکر می کنید تغییراتی در زندگی شما ضروری است بدون ترس و واهمه برای انجام این تغییرات قدم بردارید .

این نکته را در نظر داشته باشید که تغییرات مثبت در زندگیتان در رقم زدن آینده ای موفق و شاد برای شما تاثیر بسزایی دارد .

برای انتخاب بهترین لایف استایل موارد زیر را در نظر داشته باشید

  • سلامت جسم
  • سلامت روح
  • خواب و استراحت کافی و نه فقط کار کردن و کار کردن !
  • انجام روش های مختلف مدیتیش
  • دقت کافی در انتخاب انسان های اطراف

separator line


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو