تصویر چهل سال تهران در خانه‌ تهران

منبع: برترین ها

68

1399/12/13

14:21


خانه تهران (خانه اتحادیه) میزبان آثار بخش ویژه‌ی جشن تصویر سال می‌شود.

سینما سینما: خانه تهران (خانه اتحادیه) میزبان آثار بخش ویژه‌ی جشن تصویر سال می‌شود.
 

تصویر چهل سال تهران در خانه‌ تهران

 
به نقل دبیرخانه تصویر سال، «چهل سال، تهران» بخش ویژه هفدهمین نمایشگاه تصویر سال و جشنواره فیلم تصویر بود که در پی شیوع پاندمی کرونا، برنامه‌ی گشایش نمایشگاه این بخش با تاخیر ناگزیر مواجه شد.
 
حالا خانه‌ تهران (اتحادیه) از چهاردهم اسفندماه جاری، میزبان بیش از ۲۰۰ اثر منتخب در بخش‌های عکس، کاریکاتور و گرافیک (پوستر) است.
 
«چهل سال، تهران» که با حمایت و همراهی سازمان زیباسازی شهرداری تهران برگزار شده، دربر گیرنده آثار تجسمی هنرمندان سراسر کشور از شهر تهران در طی سال‌های ۱۳۵۷-۱۳۹۸ است. این رویداد فرهنگی در بخش فیلم، تابستان ۱۳۹۹، فیلم‌های مستند ارایه‌شده به هفدهمین جشنواره فیلم تصویر را نمایش داد و نفرات برگزیده‌ را معرفی و جوایز آنها را اهدا کرد.
 
آثار راه‌یافته به نمایشگاه «چهل سال، تهران» را در بخش پوستر رضا عابدینی، مسعود سپهر، فرزاد ادیبی، فاطمه کرکه‌آبادی و نوشین ناظمان، در بخش کاریکاتور کامبیز درم‌بخش، جواد علیزاده، سیدمسعود شجاعی‌طباطبایی، کیارش زندی و آروین و در بخش عکس، مجتبی آقایی، کیارنگ علایی، آرش خاموشی، مجید ناگهی و مجتبی موسوی داوری کرده‌اند.
 
داوران بخش فیلم نیز مرتضی پورصمدی، مهرداد اسکویی، احمد محیط‌طباطبایی،شادمهر راستین و علیرضا قاسم‌خان بودند.
 
علاوه بر نمایش فیلم‌های منتخب راه‌یافته به بخش ویژه فیلم‌های مستند «چهل سال، تهران»، ۵۰ فیلم از فیلم‌سازان شاخص ایرانی از عباس کیارستمی و امیر نادری گرفته تا محمدرضا اصلانی و رخشان بنی‌اعتماد، پیروز کلانتری، محسن امیریوسفی و… نخستین‌بار یک‌جا در جشنواره فیلم تصویر اکران شد.
 
در مراسمی که ساعت ۱۶ روز ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ در سینما تک خانه‌ی تهران با حضور محدود میهمانان برگزار می‌شود، به هر یک از ده برگزیده‌ی بخش عکس، پنج برگزیده بخش پوستر و پنج منتخب بخش کاریکاتور، علاوه بر تندیس ویژه ودیپلم افتخار، مبلغ بیست میلیون ریال جایزه اهدا می‌شود.
 
نمایشگاه «چهل‌ سال، تهران» فعلا تا پایان سال ۱۳۹۹ در خانه تهران (اتحادیه) در خیابان لاله زار، کوچه اتحادیه، برپاست و ادامه نمایشگاه در بهار سال ۱۴۰۰ بستگی به شرایط کرونایی در کشور دارد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو