نخستین شکست بایدن در کنگره

منبع: برترین ها

53

1399/12/13

17:06


کاخ سفید نتوانست نظر سناتور‌ها را برای تأیید کاندیدای مدیریت دفتر اداری و بودجه کاخ سفید را جلب کند.

جماران: کاخ سفید نتوانست نظر سناتورها را برای تأیید کاندیدای مدیریت دفتر اداری و بودجه کاخ سفید را جلب کند.

«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا روز گذشته-سه شنبه- اعلام کرد که کاندیداتوری«نیرا تاندین» برای مدیریت دفتر اداری و بودجه کاخ سفید را پس گرفته است. این نخستین شکست رئیس جمهور دموکرات آمریکا در کنگره به شمار می رود.

بایدن با صدور بیانیه ای اعلام کرد که درخواست نیرا تاندین برای پس گرفتن کاندیداتوری اش برای پست مدیریت دفتر اداری و بودجه را پذیرفتم.

این عقب نشینی بایدن پس از آن صورت گرفت که برخی از سناتورهای میانه روی جمهوریخواه به علاوه یک سناتور دموکرات اعلام کردند که به تاندین برای دستیابی به این پست رای می دهند.

از زمانی که تاندین توسط بایدن کاندید شد وی هدف انتقادات سناتورهای دو حزب قرار گرفت به طوری که جمهوریخواهان گفتند که آنها از تاندین به دلیل انتقادهای شدید از برخی اعضای مجلس سنا در گذشته به شدت عصبانی هستند این در حالی است که ترقیخواهان نزدیک به سناتور «برنی ساندرز» وی را بسیار میانه رو می دانند.

اما تیر خلاص به کاندیداتوری تاندین را در نهایت «جو مانچین» سناتور دموکرات ایالت «ویرجینای غربی» شلیک کرد. مانشین اواخر ماه فوریه گفت: بر این باورم که سخنان حزبی زده اش که در آن زیاده روی کرد پیامدهای بد و منفی بر روابط کاری میان اعضای کنگره و مدیر آینده دفتر اداری و بودجه می گذارد.

وی افزود: به همین دلیل نمی توانم تعیین وی را تأیید کنم.

مجلس سنای آمریکا از قدرت تأیید کاندیداهای رئیس جمهور برای پست های اساسی در دولت یا رد آنها برخوردار است.کاندیدای رئیس جمهور برای پست های مختلف حداقل نیاز به اکثریت 51 رای دارد.

دموکرات ها در مجلس سنا اکثریت کم را دارند به طوری که کرسی ها میان آنها و جمهوریخواهان به تساوی تقسیم شده است (50 کرسی برای هر حزب) اما «کامالا هاریس» معون رئیس جمهور آمریکا که به لحاظ قانونی پست رئیس مجلس سنا را دارد هر وقت بخواهد می تواند رأی دهد و کفه ترازو را به نفع حزب دموکرات سنگین کند.

این موازنه قدرت معنایش این است که هر سناتور دموکراتی ساز مخالف بزند باید با رای یک سناتور جمهوریخواه جبران شود.

کاخ سفید روز سه شنبه تلاش کرد که برخی اعضای جمهوریخواه مجلس سنا را برای رای دادن به تاندین قانع کند اما به نظر می رسد این تلاش ها شکست خورده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو