کشوری با ۲۲ زبان رسمی؛ هوش مصنوعی به کمک هندی‌ها می‌آید

کشوری با ۲۲ زبان رسمی؛ هوش مصنوعی به کمک هندی‌ها می‌آید


منبع: روزیاتو

87

1399/12/13

17:06


در کشوری با ۱.۳ میلیارد جمعیت و وجود ۲۲ زبان رسمی و انواع و اقسام گویش‌ها و لهجه‌ها، ارتباط با هم‌نوع به خصوص از نوع آنلاینش می‌تواند یک مشکل باشد. هر روز هم به تعداد هندی‌هایی که از اینترنت استفاده می‌کنند و زبان انگلیسی، زبان اولشان نیست افزوده می‌شود. طبق یک بررسی ۶۰ درصد از این جمعیت بخاطر نقص دانش زبان نمی‌توانند به خرید آنلاین بپردازند. یکی از بزرگترین مشکلات آن‌ها استفاده از کیبورد انگلیسی برای نوشتن به زبان محلی است.

“نیکی” که یه یک پلتفرم تجارت الکترونیکی و با قابلیت پشتیبانی از صدا است در تلاش است تا این مشکلات را حل نماید. این پلتفرم یک دستیار مجازی فراهم کرده است که به مردم اجازه می‌دهد با استفاده از دستورات صوتی بتوانند به خریدشان بپردازند. کاربران با زبانی که در استفاده از آن راحت‌تر هستند با این اپلیکیشن صحبت می‌کنند و از آن برای خرید محصولات یا گرفتن سرویس‌هایی استفاده می‌کنند. نیکی هم از طرف تامین‌ کنندگان گزینه‌های خرید را به خریداران و کاربرانش پیشنهاد می‌دهد.

بازار هدف اصلی شرکت سازنده نیکی مردمی است که در شهر زندگی نمی‌کنند و به زبان انگلیسی حرف نمی‌زنند. مدیرعامل نیکی می‌گوید: «قرار بود اینترنت یک تراز کننده اقتصادی و برای همه به‌طور یکسان باشد. اما فقط بخش کوچکی از هندی‌ها از اینترنت برای معاملات اقتصادی استفاده می‌کنند.» او ادامه می‌دهد: «اما ما با نیکی می‌خواهیم این خلا را پر کنیم.»

 

در ایالت راجستان در شمال هند از این اپ بالای ۱۰ میلیون بار و توسط ۵۵۰ هزار خانوار برای معامله آنلاین استفاده شد. نیکی هم‌اکنون به زبان‌های هندی، بنگالی، تامیلی و انگلیسی مورد استفاده قرار می‌گیرد. شرکت سازنده اپلیکیشن مورد بحث به دنبال آن است تا از بالای ۷ زبان دیگر هم در اپلیکیشن خود استفاده کند. مدیرعامل نیکی ادامه می‌گوید باید از الگوریتم یادگیری ماشینی (ماشین لرنینگ) ممنون باشیم چون به واسطه آن نیکی می‌تواند متوجه تغییرات و لهجه زبان‌ها می‌شود. وقتی برنامه عرضه شد دقت الگوریتم استفاده شده، ۶۵ درصد بود که توسط ۵ میلیون مکالمه تغذیه شده بود. حالا و با ۲۵۰ میلیون مکالمه و به لطف یادگیری ماشینی، الگوریتم تشخیص صدای نیکی دقتی برابر ۹۵ درصد پیدا کرده است.

 

وقتی کاربران به زبان بومی خود با نیکی صحبت می‌کنند، ربات چت به آن‌ها پاسخ می‌دهد و خواسته‎‌های آن‌ها را مغازه‌های اطراف درمیان می‌گذارد و خیلی از مصرف کنندگان هندی طرز استفاده از آن را یاد گرفته و به آن عادت کرده‌اند. دانلود این اپلیکیشن رایگان است. کاربران می‌توانند هزینه‎‌ها را بصورت آنلاین یا نقدی و موقع تحویل محصول در محل پرداخت کنند. مدیرعامل نیکی می‌گوید بیشتر کاربران از روش پرداخت بصورت نقدی استفاده می‌کنند و او امیدوار است با افزایش اعتماد مردم به بانکداری دیجیتال و معاملات آنلاین این وضعیت تغییر کرده و مردم به سمت پرداخت آنلاین روی بیاورند.

 

بیشتر بخوانید:
استفاده از هوش مصنوعی در ژاپن برای همسریابی و افزایش جمعیت

آشنایی با «هوش مصنوعی»، کاربردها و فرصت‌های کسب و کار

مطلب برای شما مفید بود؟

به مطلب امتیاز دهید

میانگین امتیازها 0 / 5. تعداد رای: 0

تاکنون رأی داده نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو