رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی با اشاره به ضرورت تشدید نظارت‌ها در راستای جلوگیری از گران فروشی نیز بیان کرد: هدف از نظارت‌ها تسهیل دسترسی مردم به ارزاق عمومی و کالاهای اساسی و پیشگیری از گران فروشی است.

حمیدی افزود: طبق بررسی‌ها و گزارش‌ها در خراسان‌جنوبی آرامش نسبی بر بازار حاکم است که امیدواریم این روند تا ایام نوروز و بعد از آن در آستانه ماه مبارک رمضان ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به فروشگاه‌های زنجیره‌ای تصریح کرد: اصل فروشگاه‌های زنجیره‌ای در توزیع کالاهای اساسی و سهولت دسترسی مردم به نیازمندی‌های آنها بسیار خوب است اما باید حواشی آن مثل تخفیف‌های غیر واقعی، جانمایی نامناسب حل شود.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با اشاره به انتقال صنوف آلاینده و اینکه این اقدام یکی از نیازهای اصلی شهر بیرجند است گفت: این صنوف برای مردم و ساکنین محلات ایجاد مزاحمت می‌کند و بهترین راه رفع مشکل، انتقال آن است.

حمیدی ادامه داد: برای انتقال صنوف آلاینده به سایت اصلی آن باید برنامه زمان‌بندی داشته باشیم و اینگونه نباشد که در پایان سال ۱۴۰۰ هم دور یک میز بنشینیم و از این مشکل شهر سخن بگوییم که البته باید زیرساخت‌های خدمت‌رسانی در سایت صنوف آلاینده نیز فراهم باشد.

وی بر ضرورت برگزاری جلسه‌ای با شرکت‌های خدمات‌رسان برای تکمیل زیرساخت‌های سایت صنوف آلاینده تاکید و خاطرنشان کرد: باید شرایط را به سمتی پیش ببریم که تا نیمه اول سال آینده این مسئله رفع شود.

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی به موضوع چهارشنبه آخر سال اشاره کرد و یادآور شد: باید مراقبت باشیم در شرایط شیوع کرونا به واسطه تجمع در این شب زمینه انتقال ویروس  به وجود نیاید و مسائل مرتبط با چهارشنبه آخر سال تنها یکی از دغدغه‌های ما در ماه پایانی سال است و علاوه بر آن در حوزه گران فروشی، تصادفات بین جاده‌ای در سفرهای نوروزی و سرقت از منازل به واسطه خلوتی شهرها از دیگر نگرانی‌ها در ایام نوروز است.