معرفی انواع لوازم معرق کاری

منبع: آرگا

112

1399/12/13

20:40


 ابزار و لوازم مورد نیاز در معرق کاری

معرق کاری یکی از هنرهای زیبا در صنایع چوب می‌باشد که برای تزیین لوازم و وسایل چوبی و ام دی اف به کار برده می شود. اغلب از معرق کاری برای تزیین و ایجاد طرح بر روی سطح میز استفاده می کنند تا نمایی سنتی و زیبا برای دکوراسیون و محیط به وجود آید. معرق کاری یکی از هنرهای محبوب در صنعت چوب می باشد که ابزار و لوازم مخصوص به خود را دارد. کسانی که در کارگاه های نجاری مشغول به انجام هنر معرق کاری هستند حتما با ابزار و لوازم معرق کاری نیز آشنایی کافی دارند. اما اگر جزء افرادی هستید که تازه این هنر را می خواهید شروع کنید بهتر است تا قبل از شروع به کار با لوازم معرق کاری آشنا شوید.

انواع لوازم معرق کاری

در صنعت چوب به خصوص در کارگاه های نجاری برای انجام هر نوع کاری ابزار و لوازم مخصوصی وجود دارد. معرق کاری نیز یکی از هنرهای تاریخی است که قدمت بالایی داشته و جزء هنرهای اسلامی نیز به شما می رود. برای انجام این نوع هنر ابزار و لوازم مخصوصی وجود دارد که بهتر است تا قبل از شروع به کار با آن ها شوید. از انواع لوازم معرق کاری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کمان اره مویی
  • تیغ اره مویی
  • میز کار معرق کاری
  • تخته پیشکار
  • گیره معرق کاری

لوازم معرق کاری

کاربرد کمان اره مویی

برای آن که بتوانید طرح و شکل مورد نظر خود را بر روی چوب ایجاد کنید باید حتما از ابزار مخصوص به برش استفاده نمایید. کمان اره مویی از ابزارهای برش برای معرق کاری می باشد که با نصب تیغ اره مخصوص به آن می توانید به راحتی برشی دقیق بر روی چوب بزنید. کمان اره مویی در دو مدل تسمه ای و لوله ای ساخته می شود که حتما در هنگام انتخاب آن باید به جنس و فرم دسته و همچنین کیفیت پیچ خروسکی کمان دقت کنید.

کاربرد تیغ اره مویی

یکی دیگر از لوازم و وسایل ضروری برای معرق کاری، تیغ اره مویی می باشد که در چند مدل مختلف آهن بر، پاملخی و اسپیرال تولید شده است. تیغ اره مویی یک نوع تیغ ظریف و شکننده بوده که در سایزهای مختلف در بازار وجود دارد. با نصب این نوع تیغ اره بر روی کمان مخصوص معرق کاری می توانید طرح و اشکال زیبایی را بر روی چوب ایجاد نمایید. قبل از خرید تیغ اره مویی حتما به نوع و مدل آن و همچنین به سایز ضخامت تیغ اره توجه نمایید.

لوازم معرق کاری

میز کار معرق کاری

یکی از لوازمی که به کار معرق کاری سرعت می بخشد و باعث افزایش راندمان کار می شود، میز کار مخصوص معرق کاری می باشد. همچنین با تهیه یک میز کار معرق کاری می توانید ابزار آلات مورد نیاز برای انجام هنر معرق کاری را در یک جا مرتب شده داشته باشید و با دقت و تسلط بیشتری کار خود را انجام دهید.

تخته پیشکار چیست و چه کاربردی دارد؟

تخته پیشکار یکی از لوازم کمکی معرق کاری است که باعث افزایش دقت انجام کار می شود. با نصب تخته پیشکار بر روی میز می توانید در قسمت V شکل عملیات برش را با دقت و تمرکز بالاتری انجام دهید. تخته پیشکار نیز در سایز و رنگ های متنوعی طراحی و تولید شده است که شما باید با توجه به سیاز و ابعاد مورد نظر، تخته ی مناسب کار خود را انتخاب کنید.

کاربرد گیره معرق کاری

گیره معرق کاری ابزاری است که به وسیله ی آن می توانید تخته پیشکار را به میز متصل نمایید. گیره درواقع از دو فک ثابت و یک پیچ با میله لغزان تشکیل شده است که به کمک آن می توانید تخته پیشکار را محکم به میز کار خود نصب نمایید. گیره معرق کاری دارای جنس و مدل های متنوعی است که با توجه به ابعاد کار خود می توانید انتخاب و خریداری نمایید.

لوازم معرق کاری

قیمت انواع لوازم معرق کاری

همان‌طور که در این مقاله گفته شده انواع متنوعی از لوازم معرق کاری وجود دارد که هر کدام از قیمت متفاوتی برخوردار می‌باشند. شما می‌توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی چوبینر تمامی انواع وسایل معرق کاری را مشاهده نمایید. جهت کسب اطلاعات لازم درباره قیمت لوازم و وسایل معرق کاری می توانید از طریق راه های زیر با چوبینر ارتباط برقرار کنید:

۰۹۰۲۱۲۳۵۶۲۶ – ۰۲۱۲۸۴۲۴۰۸۶

Choobiner.ir

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو