نکات جذاب و مفاهیم پنهان در سریال وانداویژن(WandaVision)

نکات جذاب و مفاهیم پنهان در سریال وانداویژن(WandaVision)


234

1399/12/14

04:16


چه مفاهیم پنهانی در سریال WandaVision وجود دارد؟/ از معرفی اسم جدید واندا به نام اسکارلت ویچ در تاریخ دنیای سینمایی مارول تا معرفی مونیکا/ فوتون، ابرقهرمان جدید

نکات جذاب و مفاهیم پنهان در سریال وانداویژن(WandaVision)

۹ ساعت پیش
چه مفاهیم پنهانی در سریال WandaVision وجود دارد؟/ از معرفی اسم جدید واندا به نام اسکارلت ویچ در تاریخ دنیای سینمایی مارول تا معرفی مونیکا/ فوتون، ابرقهرمان جدید

نکات جذاب و مفاهیم پنهان در سریال وانداویژن(WandaVision)

اختصاصی سلام سینما- سریال «وانداویژن» پر است از ارجاعات به کمیک‌بوک‌ها و دنیای سینمایی مارول. با اینکه برخی از این نکته‌های کوچک مانند اشاره به سازمان‌ S.W.O.R.D به وضح قابل رویت است، اما برخی نیز مانند پوشش «گریم ریپر» آنقدر در لفافه ارائه شده‌اند و در یک چشم بهم زدن عبور می‌کنند که ممکن است به آسانی آنها را از دست بدهید.

پس از پخش چندین قسمت از این سریال که اولین سریال مارول به شمار می‌رود و توسط دیزنی پلاس پخش می‌شود، سلام‌ سینما نکات جالب و مفاهیم پنهان موجود در سریال «وانداویژن»(WandaVision) که ممکن است در تماشای این سریال برای اولین بار آنها را از دست داده باشید را، جمع‌آوری کرده است. اگر می‌خواهید بدانید که برای فهمیدن تمام نکات و مفاهیم موجود در سریال «وانداویژن»(WandaVision) به سراغ چه منابعی باید بروید، به این لیست مراجعه کنید: «انتقام‌جویان غول‌پیکر»(1974)، «ویژن و اسکارلت جادوگر»(1982)، «انتقام‌جویان ساحل غربی: جستجوی ویژن»(1984)، «انتقام‌جویان: ویژن و اسکارت جادوگر، یک سال در زندگی»(1985)، «ویژن»(2015) و «خانه‌ی ام»(2005).

 

  • واندا و ویژن در نیوجرسی زندگی می‌کنند

نکات جذاب و مفاهیم پنهان در سریال وانداویژن(WandaVision)

همانطور که در قسمت اول نشان داده می‌شود، «واندا» تابلوی «برای فروش» نصب شده جلوی خانه‌ی جدیدشان را با جادو تبدیل به تابلوی «فروخته شده» می‌کند. تماشاگران تیزبین می‌توانند از روی کد تلفن «732» متوجه شوند که خانه‌ی جدید آنها در ایالت نیوجرسی است که این ارجاعی به خانه‌ی آنها در کمیک‌بوک است.

 

  • در کمیک‌بوک واندا و ویژن به حومه‌ی آرام شهر لئونیا در ایالت نیوجرسی می‌روند

نکات جذاب و مفاهیم پنهان در سریال وانداویژن(WandaVision)

در کمیک‌بوک منتشر شده در سال 1982 یعنی «ویژن و اسکارت جادوگر»، این زوج از شغل خود به عنوان عضوی از انتقام‌جویان بازنشسته شده‌اند و با درآمد خود یک خانه خریده‌اند. در سریال می‌بینیم که خانه‌ی آنها در وست‌ویو قرار دارد اما آنجا شهر وست‌ویو در ایالت نیوجرسی نیست بلکه محله‌ی وست‌ویو در شهر لئونیا است. در قسمت چهار درمی‌یابیم که شهر وست‌ویو در جهانی دیگر گیر افتاده است.

 

  • ویژن برای اولین بار در کمیک‌بوک و سریال، واندا را به خانه‌ی جدیدشان می‌برد

نکات جذاب و مفاهیم پنهان در سریال وانداویژن(WandaVision)

سریال «وانداویژن»(WandaVision) به شدت به کمیک‌بوک‌هایی که از آنها اقتباس گرفته، وفادار است. سکانسی از سریال که در آن «ویژن» در آغوش خود «واندا» را گرفته و با هم به خانه‌ی جدیدشان می‌روند، دقیقاً بازسازی همین لحظه از کمیک‌بوک «ویژن و اسکارلت جادوگر» منتشر شده در سال 1985 است.

 

  • آدرس خانه‌ی واندا و ویژن در سریال، 2800 است

http://bia2safa.net/goto/file/image/2322535

در کمیک‌بوک‌ها آدرس خانه‌ی «واندا» و «ویژن» 616 است که نشان از دوران زمین-616 دارد که کاراکترهای مارول در آن زیست می‌کنند. در سریال آدرس آنها 2800 که می‌تواند نشان از آن باشد که «واندا» و «ویژن» در دورانی دیگری از جهان یعنی زمین-2800 زندگی مشترک خود را شروع کرده‌اند. همچین می‌تواند تاریخی باشد که دنیای سینمایی مارول در آن وجود دارد.

 

  • اگنس همسایه‌ی واندا برای خوشامدگویی یک گیاه به او هدیه می‌دهد

این یکی از دقیق‌ترین و ویژه‌ترین ارجاعات سریال به کمیک‌بوک است با این تفاوت که در کمیک‌بوک، گیاه هدیه شده توسط «اگنس»، ویژگی‌های جادویی دارد.

 

  • در کمیک‌بوک‌ها، واندا و ویژن یک وانداگور همیشه بهار از سوی آگاتا هارکنس هدیه می‌گیرند

نکات جذاب و مفاهیم پنهان در سریال وانداویژن(WandaVision)

«اگاتا هارکنس» معلم جادوگری «واندا»، به عنوان هدیه‌ی ازدواج به او و «ویژن» یک گیاه بزرگ هدیه می‌دهد. در کمیک‌بوک «ویژن» منتشر شده در سال 2015، در حالی که «ویژن» به یک محله‌ی حومه‌ای با همسر دومش «ویرجینیا» و دو فرزندش «وین» و «ویو» نقل مکان کرده است، او که هنوز هم گیاه وانداگور را در اختیار دارد، می‌تواند طی مراسمی از طریق خوردن قسمتی از آن، آینده را ببیند.

قبل از شروع پخش سریال، عده‌ای از طرفداران پیش‌بینی می‌کردند که «اگنس» همان «آگاتا هارکنس» باشد.

 

  • طرفداران کمیک‌بوک‌ها احتمالاً از دیدن تبلیغ توستر استارک در قسمت اول بسیار خشنود شده‌اند

در این تبلیغ تلویزیونی گفته می‌شود که "مردم گذشته را فراموش کنید" و این چیزی است که واقعاً در داستان سریال «وانداویژن»(WandaVision) وجود دارد. همچنین توستر می‌تواند اشاره‌ای به «ویژن» باشد.

در کمیک‌بوک «ویژن» منتشر شده در سال 2015، بارها «واندا» هنگام عصبانیت «ویژن» را توستر صدا می‌زند. همچنین برند توستری که در تلویزیون تبلیغ می‌شود «استارک» است که می‌تواند اشاره‌ای به ساخته شدن «ویژن» در کارخانه‌ی «تونی استارک» باشد.

 

  • نگاهی دقیق به شیشه‌ی شراب در قسمت اول بیاندازید

نکات جذاب و مفاهیم پنهان در سریال وانداویژن(WandaVision)

دو نکته‌ی مهم اینجا وجود دارند. روی شیشه‌ی شراب در قسمت اول سریال حرف «M» را می‌بینیم که ابتدای اسم «میسون دو مپریس» به معنای «خانه‌ی تحقیر» است. در سپتامبر 2020 که طرفداران این لحظه را در تریلر سریال دیدند، به این باور رسیدند که این می‌تواند یک نکته‌ی پنهانی بزرگ در سریال باشد.

اغلب طرفداران به این نتیجه رسیدند که حرف «M» نشانه‌ای از کمیک‌بوک «خانه‌ی ام» منتشر شده در سال 2005 است و این می‌تواند شروعی آرام برای وارد کردن کاراکترهایی مثل «مردان ایکس» و جهش‌یافته‌ها به دنیای سینمایی مارول باشد.

 

  • لحظه‌ی مهمی در پایان قسمت اول سریال وجود دارد که می‌تواند موازی با سکانس مرگ ویژن در فیلم «انتقام جویان: جنگ ابدیت» باشد

http://bia2safa.net/goto/file/image/2322538

وقتی هنگام صرف شام «آقای هارت» شروع به سرفه کردن می‌کند و همسرش چندین بار جیغ می‌کشد و فضا را به شدت ملتهب می‌کند. «واندا» که بهت‌زده است، فوراً از «ویژن» می‌خواهد که به «آقای هارت» کمک کند. این سکانس اشاره‌ای به نحوه‌ی کشته شدن «ویژن» به دست «تانوس» در فیلم «انتقام جویان: جنگ ابدیت»(Avengers: Infinity War) است که در آن سکانس نیز «واندا» برای نجات «ویژن» کاری از دستش برنمیاد.

 

  • نام کاراکتر «ایب براون» در فیلم «مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه»، در تیتراژ پایانی قسمت اول به شکل تقلبی می‌آید

نکات جذاب و مفاهیم پنهان در سریال وانداویژن(WandaVision)

هنگامی که تیتراژ پایانی قسمت اول «وانداویژن» را می‌بینیم، می‌توان فهمید که بسیاری از اسامی موجود در آن واقعی نیستند. یکی از این اسامی «ایب براون» همکلاسی «پیتر پارکر» در فیلم «مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه»(Spiderman: Homecoming) است که ممکن است یکی از مفاهیم پنهان برای ورود او به دنیای سینمایی مارول باشد.

 

  • در پایان قسمت اول اشاره‌ای به سازمان S.W.O.R.D می‌شود

در پایان قسمت اول یک کاراکتر پنهان را می‌بینیم که در حال نوشتن نکاتی در یک دفترچه است که روی آن علامت سازمان S.W.O.R.D قرار دارد. S.W.O.R.D مخفف اداره‌ی اقدام و نظارت بر جهان احساس است.

 

  • علامت سازمان S.W.O.R.D به دفعات در سریال نمایش داده می‌شود

نکات جذاب و مفاهیم پنهان در سریال وانداویژن(WandaVision)

در قسمت دوم سریال «واندا» با یک هلیکوتر اسباب‌بازی در حیاط پشتی خانه‌اش روبرو می‌شود. بعد از شخصی که در تیتراژ نام او «زنبوردار» ذکر شده است، لباسی با همین علامت در پشت را پوشیده است. «جرالدین» که همان «مونیکا رمبو» یا «کاپیتان مارول» است نیز گردنبندی با همین علامت به گردن دارد.

می‌دانیم که آن هلیکوپتر یک پهپاد تغییر شکل یافته است که به وست‌ویو فرستاده شده است و آن زنبوردار نیز یکی از کارمندان سازمان S.W.O.R.D است که در جهانی دیگر به شکل زنبوردار درآمده است.

 

  • شروع قسمت دو سریال به شکلی دقیق برگرفته است عکسی در کمیک‌بوک «ویژن» است

نکات جذاب و مفاهیم پنهان در سریال وانداویژن(WandaVision)

تخت‌های جدا از هم اشاره‌ای به سریال «دیک ون دایک» است و همچنین اشاره‌ایست به زندگی «ویژن» با همسر دومش «ویرجینیا» که در کمیک‌بوک «ویژن» آورده شده است.

 

  • پیژامه‌ی راه راه ویژن از روی کمیک‌بوک «ویژن» برداشته شده است

نکات جذاب و مفاهیم پنهان در سریال وانداویژن(WandaVision)

در کمیک‌بوک «ویژن» نیز پیژامه‌ی او راه راه سبز رنگ است.

 

  • در آغاز قسمت دوم ویژن حیات خانه را برای امنیت بررسی می‌کند و به واندا می‌گوید تنها چیزی که دیده است، بوته‌های رز دوست‌داشتنی او بود

نکات جذاب و مفاهیم پنهان در سریال وانداویژن(WandaVision)

در کمیک‌بوک «ویژن و اسکارلت جادوگر»، خانه‌ی این زوج در ایالت نیوجرسی پر از بوته‌های رز قرمز رنگ است.

 

  • سکانس آغازین انیمیشنی قسمت دوم سریال، ارجاعات دقیقی از جمله به «گریم ریپر» دارد

وقتی «ویژن» چرخی در خانه‌ی دو طبقه‌اش می‌زند، ماسک و استخوان‌های «گریم ریپر» را می‌بیند که در داخل خانه‌ی آنها دفن شده است. این ارجاعی هوشمندانه به کمیک‌بوک «ویژن» است که در آن «ویرجینیا»، «گریم ریپر» را می‌کشد و او را در حیاط خانه بدون اطلاع ویژن دفن می‌کند.

 

  • اگر نگاهی به پوسترهای نصب شده در فروشگاه بیاندازید، با سه نکته‌ی پنهان مواجه می‌شوید که اولین آنها اشاره به رابطه‌ی ویژن و مرد شگفت‌انگیز دارد

نکات جذاب و مفاهیم پنهان در سریال وانداویژن(WandaVision)

احتمالاً پوستر جو‌های دو سر شگفت‌انگیز اشاره به رابطه‌ی برادری «ویژن» و «مرد شگفت‌انگیز» یا همان «سایمون ویلیامز» دارد. در کمیک‌بوک‌ نیز اشاره می‌شود که «گریم ریپر» برادر «مرد شگفت‌انگیز» و پس از مرگ «سایمون»، «گریم» به جستجوی «ویژن» و خانواده‌اش می‌رود تا به آنها ثابت کند که خانواده‌ی واقعی او نیستند. زیرا او تصور می‌کند که «ویژن» یک کپی از برادر واقعی اوست.

 

  • دومین پوستر در فروشگاه ارجاعی به بوا ایرشایر است

در کمیک بوک «ویژن و اسکارلت جادوگر»، «واندا» و برادرش «پیترو» از دست پدرشان مخفی شده‌اند. مادرشان آنها را به یک قابله به نام «بوا» سپرده است تا از آنان مراقبت کند.

 

  • و آخرین پوستر فروشگاه با عنوان «گربه‌ی کوچک خاله آ» نیز ارجاعی به «آگاتا هارکنس» است

قبل از این فهمیده بودیم که به احتمال زیاد «اگنس» همان «آگاتا هارکنس» است و این اشاره نیز ما را مطمئن می‌کند که او را در سریال «وانداویژن»(WandaVision) خواهیم دید.

 

  • عناوینی که ویژن و واندا برای نمایش استعدادیابی انتخاب کرده‌اند اشاره به دوستان ابرقهرمان آنها یعنی گلمور و ایلوژن دارد

برای اجرای نمایش استعدادیابی برای همسایگان، «واندا» و «ویژن» از اسامی «گلمور» و «ایلوژن» استفاده می‌کنند. در کمیک‌بوک این دو اسم، نام دوستان آنهاست که در نیوجرسی زندگی می‌کنند.

 

  • مردی در رادیو می‌پرسد:"واندا؟ چه کسی این کار را با تو می‌کند؟"

قطعاً می‌دانیم که این صدای «رندال پارک» بازیگر نقش «جیمی وو» مأمور سابق گروه شیلد در دنباله‌ی سینمایی «مرد مورچه‌ای»(Ant-Man) است. «پارک» را در تریلرهای سریال دیده‌ایم بنابراین می‌دانیم که در آن ایفای نقش خواهد کرد.

 

  • تبلیغات تلویزیونی که در قسمت دوم پخش می‌شود، ساعتی با برند Strucker است.

نکات جذاب و مفاهیم پنهان در سریال وانداویژن(WandaVision)

جمله‌ی تبلیغاتی ساعت این است:"برای شما زمان می‌سازد". علامت اختاپوس روی آن باید شما را به فکر ببرد. این ارجاعی به شخصیت منفی فیلم «انتقام‌جویان: عصر اولتران»(Avengers: Age of Ultron) یعنی «بارون فون استراکر» رهبر سازمان تروریستی H.Y.D.R.A است.

 

  • واندا در سکانسی ویژن را با لقب «مصنوعی» صدا می‌زند

در کمیک‌بوک‌ گاهی اوقات «واندا» لقب‌هایی برای «ویژن» انتخاب می‌کند که یکی از آنها "مصنوعی" است.

 

  • نگاهی به قوطی‌های رنگ بیاندازید

برند «سیمسر» روی قوطی‌های رنگ اشاره به «جرمی سیمسر» نویسنده‌ی کمیک‌بوک‌های مارول دارد.

 

  • تبلیغ صابون هیدرا ارجاعی هوشمندانه به مأموران شیلد است

نکات جذاب و مفاهیم پنهان در سریال وانداویژن(WandaVision)

تبلیغ صابون هیدرا می‌تواند ارجاعی جالب به سریال قبلی مارول یعنی «مأموران شیلد»(Agents of S.H.I.E.L.D) باشد. در آن سریال «مأمور کولسن» گفته بود سازمان H.Y.D.R.A به وسیله‌ی صابون شیمیایی او را شستشوی مغزی داده‌اند. خوشبختانه «واندا» جایی گیر نیافتاده است که مجبور به استفاده از این صابون شود.

 

  • اسم فرزندان واندا و ویژن، بیلی و تامی است. دقیقاً همان نام‌هایی که در کمیک‌بوک وجود داشت

نکات جذاب و مفاهیم پنهان در سریال وانداویژن(WandaVision)

«واندا» و «ویژن» این نام‌ها را به طور دلخواه انتخاب کرده‌اند اما معانی گسترده‌تری درباره‌ی این نام‌ها در کمیک‌بوک وجود دارد. «بیلی» که خلاصه شده‌ی «ویلیامز» است، اشاره به برادر «ویژن» یعنی «سایمون ویلیامز» دارد. «تامی» نیز اشاره به «فینیاس توماس هورتون« دارد که مشعل انسان را ساخته است.

در کمیک‌بوک، فرزندان «واندا» به دست «دکتر استرنج» به دنیا می‌آیند اما در سریال «وانداویژن»(WandaVision) این اتفاق به دست یک دکتر معمولی رخ می‌دهد.

 

  • ماریا رمبو با لقب فوتون نیز شناخته می‌شود

http://bia2safa.net/goto/file/image/2322548

«ماریا» دوست صمیمی «کاپیتان مارول» بود که در دنیای سینمایی مارول پس از اتفاقات فیلم که در دهه‌ی 90 میلادی روی می‌دهد، سازمان S.W.O.R.D را تأسیس کرد. بسیاری از طرفداران کمیک‌بوک‌ها با دیدن این لقب برای «ماریا»، لبخند به لبشان نشسته‌ است.

 

  • دختر ماریا یعنی مونیکا، نام فوتون را به عنوان نام ابرقهرمانی خود برگزید

«مونیکا» که در کمیک‌بوک پس از برخورد با انرژی کهشکانی تبدیل به یک ابرقهرمان می‌شود، نام «فوتون» را برای خود انتخاب می‌کند. نام او قبلاً «کاپیتان مارول» بود.

 

  • تصویربرداری اشعه ایکس از مونیکا چیزی را نشان نمی‌دهد که می‌توان علامتی برای تبدیل شدن او به فوتون باشد

نکات جذاب و مفاهیم پنهان در سریال وانداویژن(WandaVision)

به «مونیکا» گفته می‌شود که احتمالاً مشکل از دستگاه عکس‌برداری است اما ما مطمئن هستیم که او به دلیل قرار گرفتن در معرض توانایی‌های ابرقهرمانی «واندا»، در حال تبدیل شدن به کاراکتر ابرقهرمانی خود است.

 

  • جیمی وو از طریق حرکت مچ خودش را معرفی می‌کند که این حرکت او ارجاعی است به فیلم مرد مورچه‌ای و زنبورک

نکات جذاب و مفاهیم پنهان در سریال وانداویژن(WandaVision)

در فیلم «مرد مورچه‌ای و زنبورک»(Ant-Man and the Wasp)، «اسکات لنگ»(پل راد) در حصر خانگی است و مأمور محافظت از او «جیمی وو» است. «اسکات» برای سرگرم کردن دختر خود تلاش می‌کند تا از طریق اینترنت چند حرکت جادویی را یاد بگیرد. او این حرکت‌ها را به «جیمی وو» نیز آموزش می‌دهد اما او در اجرای آنها ناتوان است. اما در سریال «وانداویژن»(WandaVision) بالأخره پس از چندین سال می‌بینیم که «جیمی وو» یکی از آن حرکت‌ها را یادگرفته است و از این طریق خود را معرفی می‌کند.

 

  • جیمی وو از جریان جمجمه‌ها مطلع است

بیگانگان تغییر شکل دهنده برای اولین بار در «کاپیتان مارول»(Capitan Marvel) به تصویر کشیده شدند. در فیلم «مرد عنکبوتی: دور از خانه»(Spiderman: Far From Home) یکی از آنها ادعا کرده بود که «نیک فیوری» است. جالب است که بدانید اف‌بی‌آی از وجود آنان مطلع است و همچنین می‌تواند ارجاعی برای سریال «هجوم مخفیانه«(Secret Invasion) باشد که در دسامبر 2020 خبر ساخت آن توسط کمپانی دیزنی اعلام شد.

 

  • دارسی ساعت مچی میکی ماوس در دستش دارد

نکات جذاب و مفاهیم پنهان در سریال وانداویژن(WandaVision)

این می‌تواند اشاره‌ای به کمپانی پخش‌کننده‌ی سریال یعنی دیزنی باشد که صاحب استودیوی مارول نیز هست.

 

  • در سریال گفته می‌شود که نام والدین واندا و پیترو، اولگ و آیرینا است

در سریال گفته می‌شود که «اولگ» و «آیرینا» والدین «واندا» و «پیترو» بوده‌اند که وقتی آنها ده سالشان بوده است، در حمله‌ی هوایی کشته شده‌اند. در کمیک‌بوک پدر «واندا» و «پیترو»  فردی به نام «مگنتو» است که رازی را از آنها پنهان نگه داشته است. باید دید آیا مارول می‌تواند روی دست کمپانی فاکس بلند شود و نام والدین «واندا» و «پیترو» را تغییر دهد؟

 

  • واندا و پسرها سگی در محله را پیدا می‌کنند و نام اسپارکی را برای او انتخاب می‌کنند

نکات جذاب و مفاهیم پنهان در سریال وانداویژن(WandaVision)

«اسپارکی» در کمیک‌بوک سگی است که در حیاط پشتی خانه پیدا می‌شود و می‌میرد اما «ویژن» او را دوباره زنده می‌کند. در قسمت پنجم سریال «وانداویژن»(WandaVision)، «اسپارکی» بعد از خوردن چند برگ از گیاه آزالیا که «اگنس» به «واندا» هدیه داده است، می‌میرد ولی کسی او را زنده نمی‌کند.

 

  • بالأخره در پایان «وانداویژن» لقب واقعی را می‌بینیم

در کمیک‌بوک‌ها نام واقعی «واندا»، «اسکارلت جادوگر» است که تا سال 2019 ماورل و دیزنی نمی‌توانستند از این نام استفاده کنند زیرا این نام تحت مالکیت کمپانی فاکس قرار داشت. اما در سال 2019 که دیزنی موفق شد کمپانی فاکس را خریداری کند، دیگر می‌تواند به راحتی از همه‌ی اسامی کمیک‌بوک‌های مارول استفاده کند.

 

  • احتمالا پیترو آن شخصی نیست که تصور می‌کنیم

نکات جذاب و مفاهیم پنهان در سریال وانداویژن(WandaVision)

بازگشت «ایوان پیترز» بسیاری از طرفداران را شگفت‌زده کرد. هنگامی که او برای اولین بار در تصویر ظاهر می‌شود، ممکن تصور کنیم که «پیترو» است اما از آنجایی که در کمیک‌بوک گفته شده است دور «پیترو» هاله‌ای قرمز رنگ وجود دارد، به شک می‌افتیم. برخی دیگر از طرفداران حدسیاتی دارند و می‌گویند که او می‌تواند «مفیستو» باشد.

 

  • مونیکا به چهار شگفت‌انگیز ارجاع می‌دهد

نکات جذاب و مفاهیم پنهان در سریال وانداویژن(WandaVision)

«مونیکا« به «دارسی» می‌گوید که یک مهندس هوافضای خبره سراغ دارد که ممکن است به وست‌ویو بیاید. او به «رید ریچاردز» در فیلم «چهار شگفت‌انگیز»(Fantastic Four) و نقش «آقای شگفت‌انگیز» ارجاع می‌دهد. مارول برنامه دارد تا اثری جدید درباره‌ی «آقای شگفت‌انگیز» بسازد.

 

  • پهپادی که برای کشتن واندا فرستاده شده بود توسط شرکت استارک ساخته شده است

با نگاهی دقیق به پهپاد می‌توانیم لوگوی شرکت استارک را روی آن ببینیم اما سؤال اصلی اینجاست که سازمان S.W.O.R.D چگونه توانسته است به تکنولوژی شرکت «تونی استارک» دست یابد؟

 

  • تبلیغ دستمال کاغذی لاگوس اشاره به اتفاقی دارد که توسط واندا رقم خورد

نکات جذاب و مفاهیم پنهان در سریال وانداویژن(WandaVision)

«لاگوس» نام مکانی است که در فیلم «کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی»(Captain America: Civil War)، «واندا» تلاش کرد تا بمبی را از میان جمعیت خارج کند. با اینکه او توانست جان چند نفر را نجات دهد اما انفجار در نزدیکی یک ساختمان رخ داد که منجر به کشته شدن چند نفر شد. شعار تبلیغاتی دستمال کاغذی «لاگوس» این است:"برای وقتی که گند زدید اما قصدش را نداشتید".

 

  • ویژن با نام کاملش یعنی «The Vision» مورد خطاب واقع می‌شود

نکات جذاب و مفاهیم پنهان در سریال وانداویژن(WandaVision)

در کمیک‌بوک‌ها «ویژن» اغلب با نام کاملش یعنی «The Vision» خطاب می‌شود. در سریال یک لحظه این اتفاق می‌افتد و حتماً طرفداران را حسابی به خنده انداخته است.

 

  • بسیاری از کاراکترهای سریال، لباس ابرقهرمانی‌شان در کمیک‌بوک‌ها را در قسمت جشن هالووین می‌پوشند

«واندا»، «ویژن» و «کوئیک‌سیلور» همگی لباس‌های کمیک‌بوکی خود را بر تن می‌کنند. «اگنس» نیز لباس یک جادوگر را می‌پوشد و هنوز مشخص نیست که آیا مارول در حال دست انداختن طرفداران است که باور کنند او همان «آگاتا هارکنس» است یا نه.

 

  • اگر آنچه گذشت‌های هر قسمت از سریال را رد کردید، باید برگردید و آنها را گوش کنید

اگر به دقت به صدای «واندا» در ابتدای هر قسمت که می‌گوید:"آنچه در وانداویژن دیدید" گوش بدهید متوجه می‌شود که هر قسمت نسبت به قسمت قبلی صدای او کم اشتیاق‌تر و شاید کمی ناراحت می‌شود. برخی گمان می‌کنند که این ممکن است نشان‌دهنده‌ی نارضایتی «واندا» از وضعیت زندگی خانوادگی‌اش باشد.

 

  • جمله‌ای که پیترو در جشن هالووین به بیلی و تامی می‌گوید ارجاعی به کمیک‌بوک است

در قسمت ششم سریال «پیترو» به خواهرزاده‌هایش می‌گوید:"جهنم را رها کنید، شیطان تولید مثل می‌کند". این جمله ارجاعی به جمله‌ی «مفیستو» در کمیک‌بوک است که به خلق دوقلوهای «واندا» کمک می‌کند. بنابراین برخی از طرفداران حدس زده‌اند که «پیترو» می‌تواند در واقع همان «مفیستو» باشد.

 

  • پیترو نحوه‌ی کشته شدنش در «عصر اولتران»(Age of Ultron) را یادآوری می‌کند

نکات جذاب و مفاهیم پنهان در سریال وانداویژن(WandaVision)

«واندا» کشته شدن «پیترو» را می‌بیند. او در قسمت اول نیز کشته شدن «ویژن» را دیده بود.

 

  • شگفت‌انگیزان و تله‌ی والدین، دو محصول دیزنی در سینماهای وست‌ویو اکران شده‌اند

«پیترو» و «واندا» در حال قدم زدن از جلوی سینمایی در وست‌ویو عبور می‌کنند که دو محصول دیزنی پخش‌کننده‌ی سریال «وانداویژن»(WandaVision) یعنی «شگفت‌انگیزان»(The Incredibles)‌ و «تله‌ی والدین»(The Parent’s Trap) در حال اکران هستند.

 

  • اشاره‌ی پیترو به «شانگری-لا» مربوط به مکانی در ارتباط با ویژن است

در کمیک‌بوک، «ویژن» معبدی را در کوهستان‌های تبت می‌سازد و بسیاری به دنبال یافتن مکان آن هستند تا هرچه را که می‌خواهند به دست بیاورند.

 

  • در قسمت هشتم لوگوی مارول به رنگ بنفش درمی‌آید که نشان‌دهنده‌ی حضور آگاتا است

نکات جذاب و مفاهیم پنهان در سریال وانداویژن(WandaVision)

«آگاتا» که همان «اگنس» است به اندازه‌ی آنچه که در کمیک‌بوک درباره‌ی او وجود دارد، سالخورده نیست و این می‌تواند به دلیل انرژی زندگی باشد که او از سایر جادوگرها گرفته است.

 

  • آگاتا گذشته‌ی واندا را فاش می‌کند

در سریال نشان داده می‌شود که «واندا» و «پیترو» در یک سلول صنعتی ساخته شده توسط «استارک»، در آپارتمانشان گرفتار بودند و او برای اولین بار از جادویش در آنجا استفاده کرده است که کاملاً با چگونگی استفاده‌ی او از جادویش در کمیک‌بوک تطابق دارد.

 

  • برای اولین بار در تاریخ دنیای سینمایی مارول از نام اسکارلت جادوگر استفاده می‌شود

«آگاتا» به «واندا» می‌گوید که نام واقعی او «اسکارلت جادوگر» است. این یک اسم اکتسابی نیست بلکه حکایت از قدرت جادویی نادر و خودجوش او دارد.

 

  • با ویژن سفید رنگ آشنا شوید

در سکانسی از قسمت هشتم نشان داده می‌شود که مأموران S.W.O.R.D توانسته‌اند تا "بزرگترین سلاح احساس جهان" را بسازند. آنها از پهپاد ساقط شده توسط «واندا» استفاده کرده و «ویژن» را ریبوت می‌کنند و او را کاملاً به «ویژن» در کمیک‌بوک «جستجوی ویژن» نوشته‌ی «جان بیرن» برمی‌گردانند. در کمیک‌بوک‌، «ویژن» بعد از ریبوت شدن، رنگش را از دست داده، قطعاتش از هم جدا می‌شوند و تبدیل به یک "مصنوعی" بی‌احساس می‌شود که زندگی انسانی را درک نمی‌کند.


منابع: insider- popsugar

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو