اختصاصی | ویروس کرونا و جدیدترین تحولات در ماسک ‌های صورت

39

1399/12/14

08:32


آیا درمورد استفاده از ماسک صورت در هنگام شیوع بیماری همه را می‌دانید ؟ اینکه چه کاری باید انجام دهید؟ در اینجا نگاهی داریم به آخرین دانش در مورد ماسک دوبل ، بهترین و بدترین انواع ماسک و موارد دیگر.

اختصاصی | ویروس کرونا و جدیدترین تحولات در ماسک ‌های صورت

به گزارش سرویس ترجمه بهداشت نیوز، در زمان بیماری همه گیری کووید ۱۹ ، آمریکایی ها با سوالاتی در مورد زمان ، نحوه و ماسک صورت روبرو شده اند.
در حالی که دونالد ترامپ در برابر استفاده از ماسک عقب نشینی کرد ، جو بایدن قهرمان استفاده از ماسک است. ساعاتی پس از مراسم تحلیف ریاست جمهوری ، در ۲۰ ژانویه ، وی دستورالعملی را صادر کرد که باید  ماسک ها را در فدرال استفاده می کردند ، و به دنبال آن دستورالعمل دیگری در ۲۱ ژانویه ، استفاده از ماسک در فرودگاه ها و بسیاری از هواپیماها ، قطارها ، کشتی ها و اتوبوس ها را مجاز دانست.
بنابراین به آمریکایی ها به طور فزاینده ای  ماسک فروخته می شد. در یک نظرسنجی که در ماه دسامبر توسط KFF منتشر شد ، ۷۳ درصد از پاسخ دهندگان گفتند که هر بار که از خانه خارج می شوند ، ماسک زده اند ، در حالی که ۵۲ درصد در ماه مه این کار را انجام داده‌اند. خلاصه گزارشی که توسط انجمن بازنشستگان آمریکا (AARP) در ۱۷ فوریه منتشر شد ، نشان داد که ۳۵ ایالت دارای مجوزهایی هستند که مردم را ملزم به پوشاندن صورت با ماسک در ملا عام می کنند.
همانطور که سیاست ها ، رویه ها و نگرش ها تغییر می کند و محققان یافته های جدیدی در مورد علم استفاده از ماسک ارائه می دهند ، ممکن است هنوز در مورد چگونگی ایمن ماندن س وال داشته باشید. در اینجا برخی از اصول اساسی پوشش چهره با ماسک وجود دارد.
 
اگر احساس مریضی ندارم چرا باید ماسک بزنم؟
سردرگمی در مورد ماسکها به زمستان سال گذشته برمی گردد ، زمانی که مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) اظهار داشتند که اکثر آمریکایی ها فقط در صورت مشاهده علائم کووید فقط نیاز به ماسک زدن در معرض انظار عمومی دارند.
اما تا بهار ، CDC روی جدی خود را به همخ نشان داد. آژانس اکنون به همه افراد ۲ساله به بالا توصیه می کند که در محیط های عمومی و هنگام حضور در خانه هایی که در خانه آنها زندگی نمی کنند ، از ماسک استفاده کنند.
توصیه می شود در صورت داشتن تب ، سرفه ، یا سایر علائم کووید۱۹ ماسک استفاده کنید ، به عنوان راهی برای جلوگیری از آلوده سازی دیگران به بیماران است.
اما با گسترش ویروس کرونا ، مشخص شد که فردی می تواند هیچ علائمی نداشته باشد اما  همچنان دیگران را به خطر بیندازد. مطالعه ای که در اکتبر سال ۲۰۲۰ در JAMMI ، مجله رسمی انجمن میکروبیولوژی پزشکی و بیماری های عفونی کانادا منتشر شد ، ۱۳ مطالعه را با حضور ۲۱۷۰۸ نفر بررسی کرد و تأیید کرد که افراد هنوز می توانند ویروس داشته باشند در حالیکه  هیچ نشانه ای از بیماری ندارند. پنج تحقیق در این متاآنالیز "شواهدی مستقیم از انتقال عفونت  توسط افراد بدون علامت" را ارائه داده است.
پزشک مراقبت های ریوی و مراقبت های ویژه می گوید: "این ویروس مسری است و وقتی علائمی از خود بروز ندهید شرایط ترسناک تر می‌شود.
این درک که افراد بدون علامت می توانند سیاست استفاده از ماسک کووید۱۹ را تغییر دهند زیرا ممکن است به این بیماری مبتلا باشید ، آن را نمی دانید و اگر دهان و بینی خود را نپوشانید ، دیگران را راحت تر آلوده می کنید.
 
اگر ماسک بزنم آیا از ویروس کرونا محافظت می شوم؟
در ماه نوامبر ، CDC راهنمایی‌های خود را به روز کرد تا روشن کند که استفاده از ماسک نه تنها از آلودگی دیگران محافظت می کند ، بلکه از فردی که ماسک دارد نیز محافظت می کند.همانطور که دفاع از سلامتی خود نیز مهم است ، رابرت گلاتر ، پزشک ، پزشک در بخش فوریت های پزشکی، تأکید می کند که هدف اصلی از پوشاندن ممکن است حفاظت از افرادی باشد که بیشترین آسیب پذیری را دارند - به ویژه افراد مسن که ممکن است بیماری های مزمن پزشکی مانند بیماری قلبی ، دیابت ، چاقی یا بیماری مزمن کلیه داشته باشند.
وی می گوید: "در نتیجه ، اگر همه ماسک زده باشند ، همه ما در اصل از یکدیگر محافظت می کنیم."
 
چگونه می دانیم ماسک کار می کند؟
اگرچه ممکن است ماسک ها محافظتی کامل برای فرد استفاده کننده نباشند ، اما تحقیقات نشان می دهد که خطر عفونت به شدت کاهش می یابد زیرا افراد بیشتری  صورت خود را می‌پوشانند ، شستن مکرر دست را انجام می دهند و از قوانین فاصله‌گذاری اجتماعی استفاده می کنند. در حقیقت ، دانشمندان انستیتوی فیزیک آمریکا داده هایی را در نوامبر سال ۲۰۲۰ ارائه دادند که نشان می دهد اگر حداقل ۷۰ درصد از جمعیت به طور مداوم در ملا  عام ماسک بزنند ، می توان شیوع ویروس کرونا را متوقف کرد.کانزاس یک مطالعه موردی را در زمینه موثر بودن پوشش صورت ارائه می دهد. گزارشی که در تاریخ ۲۷ نوامبر در گزارش هفتگی منتشر شد ، به بررسی آنچه پس از صدور دستور اجرایی فرماندار کانزاس در زمینه پوشیدن ماسک در فضاهای عمومی ، پرداخت اما به شهرستانها اجازه داد این کار را انجام ندهند. محققان مشاهده کردند که میزان بروز کووید ۱۹ در ۲۴ شهرستان که حکم استفاده از ماسک را اجرا می کنند کاهش یافته اما در ۸۱ شهرستان که آنها را رد می کنند ، همچنان افزایش می یابد.
مطالعه منتشر شده در تاریخ ۵ فوریه در MMWR نشان داد که ایالات که مأموریت استفاده ماسک در سراسر کشور را اجرا کرده اند ، کاهش در رشد هفتگی بستری مرتبط با کووید را تا ۵.۵ درصد برای بزرگسالان ۱۸ تا ۶۴ ساله گزارش کرده اند.
کریستین انگلوند ، دکتر ، متخصص بیماری های عفونی در کلینیک کلیولند ، می گوید ، "ما در یک نقطه حساس در این همه گیری قرار داریم ، جایی که هر یک از ما توانایی انتخاب زندگی با استفاده از ماسک را داریم. ما به عنوان کارکنان مراقبت های بهداشتی از همه التماس می کنیم که وظیفه خود را انجام دهند ، ماسک بزنند ، یک زندگی را نجات دهند. "
 
چگونه می توانم بیشترین محافظت را از ماسک داشته باشم؟ آیا باید ماسک دوتایی بزنم؟
برخی از افراد به گونه ای ماسک نمی پوشند که حداکثر ایمنی را فراهم کند. دکتر گلاتر می گوید: "ماسک ها باید بینی و دهان شما را بپوشانند ، اما من اغلب افرادی را می بینم که ماسکی استفاده می کنند که فقط دهان آنها را می پوشاند.این کار اساساً کل هدف پوشیدن یک ماسک را زیر سوال می‌برد.CDC می گوید که ماسک های صورت باید کاملاً راحت اما در کنار صورت و زیر چانه قرار بگیرند و باید پشت حلقه های گوش محکم شوند.
در ۱۰ فوریه ، CDC راهنمای استفاده از ماسک خود را به روز کرد تا منعکس کننده تحقیقات جدید منتشر شده در ۱۰ فوریه در MMWR باشد ، این مطالب نشان می دهد که زدن ماسک به صورت به طور قابل توجهی محافظت را افزایش می دهد. از آنجا که شکاف ها باعث می شود قطرات تنفسی نشت کند ، توصیه جدید می گوید  کش ماسک سه لایه را از جایی که به لبه ماسک نزدیک است گره بزنید. CDC همچنین پیشنهاد می کند از ماسک های صورتی که با سیم بینی (که از نشت هوا از قسمت بالای ماسک جلوگیری می کند) و ماسک هایی با اتصالات یا بریس استفاده کنید که می تواند پوشش را بیشتر در برابر صورت محکم کند.
 
بر اساس گزارش ۱۰ فوریه ، آزمایش های آزمایشگاهی نشان داده است که استفاده درست از ماسک، می تواند بیش از ۹۵ درصد از قرار گرفتن در معرض قطرات عفونی جلوگیری کند ، و ماسک مضاعف (پوشیدن ماسک پارچه ای روی ماسک جراحی یکبار مصرف) می تواند سطح بیشتری برای حفاظت ایجاد کند.
ویلیام شفنر ، پزشک متخصص بیماری های عفونی و استاد پزشکی پیشگیری و سیاست بهداشت  می گوید: "ماسک های دوتایی به وضوح یک لایه محافظت دیگر ایجاد می کنند ، من افرادی را که می خواهند دو ماسک بزنند میبینم سعی می کنند بسیاری از مردم را تشویق کنند که استفاده از یک ماسک هم مهم است. "
بر اساس گزارشی از NPR در ۲۷ ژانویه ، کمبود این ماسک ها در روزهای ابتدایی همه گیری باوجود تولید ماسک N95s هنوز کمبود دارند.
در اینجا انواع دیگری از ماسک های مورد استفاده عموم وجود دارد:
 
ماسک های صورت معروف به ماسک جراحی
 این ماسک های صورت یکبار مصرف و غیر پزشکی می توانند راه قطرات تنفسی را که ممکن است ویروس کرونا را منتقل کنند مسدود کنند. 
 
ماسکهای KN95 
ماسکهای یکبار مصرف KN95 با استانداردهای تعیین شده در چین ساخته می شوند و در صورت استفاده صحیح ، می توانند ۹۵ درصد از ذرات ، حتی ذرات بسیار کوچک را فیلتر کنند. سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) لیستی از KN95 های مجاز وارد شده از چین را ارائه می دهد. متأسفانه به نظر می رسد تقلبی هایی که سطح بالایی از حفاظت ندارند ، بازار را فرا گرفته است. در فوریه ۲۰۲۱ ، CDC نتایج ارزیابی بین المللی را منتشر کرد که نشان می دهد برخی از ماسکها به عنوان KN95s فقط ۳۵ درصد از ذرات را فیلتر می کنند.
 
ماسک KF94
به نظر می رسد  ماسکهای KF94 یکبار مصرف محبوبیت بیشتری پیدا کردند . "KF" مخفف "فیلتر کره ای" است ، در حالی که "۹۴" به معنای فیلتر کردن ریز ذرات توسط ماسک ها ۹۴ درصد است . گرچه KF94 ها از استانداردهای دولت کره برخوردار هستند ، اما هنوز از طرف FDA به آنها مجوز استفاده اضطراری داده نشده است.
 
ماسک صورت پارچه ای هر ماسکی که از پارچه پنبه ، پلی استر یا ابریشم کاملاً بافته شده باشد می تواند از انتقال ویروس جلوگیری کند. اگرچه باید ماسک پارچه ای را بشویید (یک بار در روز یا هر روز ) ، اما این یک انتخاب آگاهانه محافظت از محیط زیست هم هست. مطالعه ای که در اکتبر سال ۲۰۲۰ در  منتشر شد که تعداد ماسک های یکبار مصرف محیطی را بررسی کرد ، این مطالعه مزایای انواع پارچه را تایید می کند.
 
استفاده از شیلد صورت هم در این دوران کاربرد زیادی دارد.
 
آیا بعد از تزریق واکسن کووید هنوز هم لازم است ماسک بزنم؟
 
در این مرحله ، CDC می گوید بله زیرا محققان هنوز در حال بررسی این موضوع هستند که آیا افرادی که واکسن دریافت کرده‌اند می توانند ویروس را به افراد دیگر منتقل کنند یا خیر: "در حال حاضر اطلاعات کافی در دسترس نیست تا بگوید که CDC به ماسک زدن را توصیه نمی‌کند یا از تماس نزدیک با دیگران برای جلوگیری از شیوع خودداری می کند. " همانطور که گزارش در ۳ فوریه از بی بی سی اشاره شده است ، واکسن ها ممکن است شخص را در برابر بیماری محافظت کند ، اما ویروس ممکن است در بینی یا گلو مخفی شود و سپس هنگام سرفه ، عطسه ، خندیدن یا صحبت کردن فرد شیوع یابد.
آیا هر بار که به بیرون از خانه می روم باید ماسک بزنم؟
 
این به جمعیت متراکم فضای بیرونی بستگی دارد. در پارک ها ، پیاده روهای شلوغ و سایر اماکن عمومی ، حفظ یک مسافت امن اجتماعی ممکن است دشوار باشد ، بنابراین استفاده از ماسک توصیه می شود.
 گالیاتساتوس می‌گوید :من در اینترنت خوانده ام که ماسک‌های صورت می توانند در نفس کشیدن تداخل ایجاد کنند و حتی ممکن است خطرناک باشند
او می گوید بسیاری از بیماران ریوی از ماسک صورت ساخته شده با پارچه قابل تنفس استفاده می کنند و هیچ کدام از آنها مشکلی نداشته اند. وی در مورد این جمعیت پرخطر می گوید: "آنها می خواهند اطمینان حاصل کنند که همه تلاش خود را برای عدم ابتلا به کووید انجام می دهند."
گلاتر تأیید می کند  استفاده از ماسک می تواند باعث ایجاد هیپرکاپنیا (افزایش سطح دی اکسید کربن در خون) از طریق تنفس مجدد دی اکسید کربن شود.
توجه: CDC هشدار می دهد که ماسک ها برای کودکان زیر ۲ سال مناسب نیستند. گلاتر می گوید: به طور خلاصه ، بچه ها می توانند از پوشیدن ماسک خفه شوند.
برای هر کس دیگری ماسک صورت یک امر ضروری است.
گالیاتساتوس می گوید: "هر کسی که به مناطق عمومی می رود باید ماسک صورت بزند اگر می خواهیم جلوی شیوع این ویروس را بگیریم." "من فکر می کنم آنها می توانند به ما کمک کنند تا یک روش جذب هوشمندانه و عملی را به زندگی عمومی بازگردانیم."
 
استفاده از ماسک باعث آزار پوست من می شود. چه می توانم بکنم؟
 
کری کوواریک  ، استادیار پوست سخنگوی آکادمی پوست آمریکا ، می گوید که پوشش صورت عرق ، باکتری ، گرد و غبار و خاک بیشتری را در پوست به دام می اندازد که باعث تحریک پوست می شود.
وی می گوید: "بزاق و رطوبت حاصل از نفس شما نیز تحریک کننده است.اصطکاک ماسک باعث خشک شدن صورت شما نیز می شود."
مجله InStyle هشدار می دهد که ماسک برای برخی افراد "maskne" ایجاد می کنند ، اصطلاحی برای آکنه که می تواند در زیر پوشش ایجاد شود.
دکتر کواریک این نکات را برای محافظت از پوست شما ارائه می دهد:
با یک صابون ملایم و بدون عطر پوست را  بشویید. او می گوید: شستشوی منظم به پاکسازی پوست از موادی که منافذ پوست را مسدود می کند کمک می کند. کوواریک خاطرنشان می کند که صابون های خوشبو ممکن است باعث تحریک بیشتر پوست شوند.از یک مرطوب کننده ملایم استفاده کنید. عرق شور در واقع پوست را خشک می کند. کوواریک مرطوب کننده های دارای دی متیکون را توصیه می کند زیرا این مواد مانعی ایجاد می کنند که می تواند در برابر اصطکاک ناشی از پوشش صورت محافظت کند.
استفاده از آرایش و سایر محصولات را به حداقل برسانید. کواریک می گوید: "برخی از خانمها صورت کامل آرایش خود را زیر ماسک خود قرار می دهند و این ماسک آرایش را به پوست آنها فشار می دهد و منافذ پوست را مسدود می کند."
یک ماسک راحت پیدا کنید. کوواریک بیماران را ترغیب می کند ماسکهایی را در اندازه های مختلف امتحان کنند و ماسکی مناسب پیدا کنند ، زیرا پوششهای نامناسب اصطکاک بیشتری ایجاد می کنند. وی اضافه می کند که ماسک های نامناسب می توانند باعث شکاف لبها شود و حلقه های محکم روی برخی ماسک ها می توانند پوست اطراف گوش را لکه دار کنند. کواریک به بیماران توصیه می کند هر ۴ ساعت ۱۵ دقیقه استراحت کنند. او می گوید: "مهم است که اجازه دهید پوست شما نفس بکشد و هوا خارج شود."
پارچه ای بپوشید که پوستتان تحریک نشود. کوواریک پیشنهاد می کند که ماسک های پنبه ای تحریک کمتری نسبت به انواع دیگر ساخته شده با پارچه خشن دارند.
 
ترجمه از گلنوش محب علی 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو