اختصاصی | افزایش ۱.۵ تا ۲ برابری انجام جراحی‌های بینی در نیمه دوم سال ۹۹

44

1399/12/14

08:32


عضو انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی با اشاره به افزایش ۱.۵ تا دو برابری انجام جراحی‌های بینی در نیمه دوم سال ۹۹ گفت: رینوپلاستی و جراحی بینی در شرایط کرونا به صورت بین‌المللی در جهان افزایش یافته و ایران نیز از این قاعده مستثنی نبوده است.

اختصاصی |  افزایش ۱.۵ تا ۲ برابری انجام جراحی‌های بینی در نیمه دوم سال ۹۹

دکتر محمد حسین حسامی رستمی، عضو انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت نیوز درباره انجام جراحی‌های پلاستیک در شرایط کرونا اظهار داشت: رینوپلاستی و جراحی بینی در شرایط کرونا به صورت بین‌المللی در جهان افزایش یافته و ایران نیز از این قاعده مستثنی نبوده است.

 وی افزود: افزایش جراحی‌های رینوپلاستی در شرایط کرونا دلایل مختلفی داشته و به ویژه در ۶ ماهه دوم سال ۹۹ آمار جراحی رینوپلاستی و جراحی بینی بین ایرانیان ۱.۵ و حتی دو برابر مدت مشابه سال قبل شده است.

 این عضو انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی در مورد آمار عوارض و مرگ و میر ناشی از جراحی‌های بینی گفت: آمار دقیقی در این زمینه وجود ندارد ولی پزشکی قانونی کشور گزارشات لازم را در این زمینه دارد.

 وی خاطرنشان کرد: افرادی که به صورت غیرقانونی دست به انجام جراحی های زیبایی می زنند، قطعاً این موضوع عوارض زیادی را برای بیماران به همراه خواهد داشت بنابراین افراد باید هوشیار باشند و به هیچ عنوان فریب تبلیغات به خصوص در فضای مجازی را نخورند.

 دکتر رستمی تأکید کرد: انجام جراحی‌های رینوپلاستی باید توسط افراد باتجربه و دارای تحصیلات آکادمیک انجام گیرد که مردم می‌توانند جهت استعلام از پزشکان موردنظر به سازمان نظام پزشکی، وزارت بهداشت یا انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی مراجعه کنند.

وی نسبت به انجام جراحی‌های رینوپلاستی توسط تکنسین‌ها و افرادی که حتی شماره نظام‌پزشکی ندارند، هشدار داد و گفت: متاسفانه از سوی افراد سودجو برخی از تبلیغات اغوا کننده در فضای مجازی انجام می‌گیرد و گاهی مردم فریب این تبلیغات را می‌خورند که این مسئله سبب می‌شود که سلامت آنها و جانشان با خطر همراه شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو