طرز تهیه بیسکوییت رز و پسته

طرز تهیه بیسکوییت رز و پسته برای پذیرایی و مجالس مهمانی

بیسکوییت از دیر باز یک از تنقلاتی بوده است که در کنار چای یا قهوه و یا تنها استفاده می شود. درون این بیسکوییت از پسته و جو دو سر استفاده شده که خاصیت و ویتامین های زیادی دارد. همچنین تهیه این بیسکوییت نیاز به دستگاه خاصی ندارد و با ساده ترین وسایل تهیه می شود. این بیسکوییت ها را در ظرف در دار می توان به مدت یک ماه در یخچال یا فریزر نگهداری کرد.

مواد لازم بیسکویت رز و پسته
آرد قنادی۱ پیمانه
جوی دو سر پرک۱ پیمانه
پسته½ پیمانه
آب گازدار½ قاشق چایخوری
کره½ پیمانه
شکر½ پیمانه
گلاب۱ قاشق چایخوری

دستور پخت بیسکوییت پسته و رز

مرحله اول

برای تهیه بیسکویت مجلسی خوشمزه پسته و رز اول کار فر را با دمای ۱۸۰ درجه می گذاریم تا گرم شود. در ادامه آرد و جوی دو سر و پسته را درون غذا ساز می ریزیم. سپس آب گاز دار هم اضافه می کنیم و چند پالس می زنیم.

مرحله دوم

توجه داشته باشید که نباید پسته ها خیلی ریز شود. کره را روی بخار کتری آب می کنیم. در یک کاسه، کره و شکر و گلاب به آن اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم. سپس ترکیب خشک را اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

سینی فر را برداشته و کف آن را با کاغذ روغنی می پوشانیم. سپس کمی از خمیری که بدست آمده است، برداشته و به شکل گلوله در می آوریم. سپس با فشار دادن آن را پهن می کنیم. و داخل سینی قرار می دهیم.

مرحله چهارم

روی شیرینی ها را پسته و برگ گل رز می پاشیم و کمی با دست فشار می دهیم تا داخل بیسکوییت ها برود. بیسکوییت ها را در فر به مدت ۱۰ تا ۱۲ دقیقه در همان دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم تا پخته شود.

مرحله پنجم

هر وقت زیر بیسکوییت ها طلایی شد، آن را از فر خارج می کنیم و اجازه می دهیم تا از حرارت بیفتد و خنک شود. سپس از روی کاغذ روغنی جدا کرده و در ظرف مناسب می چینیم. این بیسکویت خوشمزه برای پذیرایی از مهمانان بسیار مناسب است.

مطالب پیشنهادی