طرز تهیه لازانیا مرغ

طرز تهیه رولت لازانیا با مرغ بدون فر رولی با مرغ در توستر مرغ و بادمجان و سبزیجات

لازانیا از آن دسته غذاهای محبوب در میان ایرانیان و بسیار از کشورهای جهان میباشد. جالب است بدانید خاستگاه این غذای خوشمزه به کشور ایتالیا برمی گردد. کشوری که همواره با غذاهای خوشمزه اش از پیتزا و پاستای لذیذ گرفته تا دسر محبوب بروسکتا، همواره مردم جهان را شگفت زده نموده است. امروز ما قصد داریم تا شما را با دستوری متفاوت از این غذای لذیذ، آشنا کنیم. لازانیای مرغ با ترکیبات فوق العاده خوشمزه آن انتخابی بی نظیر برای یک شام گرم و دلچسب خواهد بود. خبر خوش این که شما برای تهیه آن نیازی به سس بشامل ندارید و برای تهیه لایه میانی ورق لازانیا، با دستوری متفاوت آشنا خواهید شد. پس پیشنهاد میکنیم اگر هنوز ایده ای برای تهیه ناهار یا شام امروزتان ندارید وقت را از دست ندهید و برای تهیه این لازانیا مرغ لذیذ و ویژه همراه ما باشید.

مواد لازم برای ۴ تا ۶ نفر
سینه مرغ پخته خرد شده۳ عدد
پیاز خلالی۲ عدد بزرگ
ورق لازانیا۲ بسته
پنیر پیتزا۷۰۰ گرم
پنیر ورقه ای لازانیا یا گودا۲ بسته
ذرت و هویج رنده شده (اختیاری)به مقدار دلخواه
نخود فرنگی (اختیاری)به مقدار دلخواه
سس فرانسویبه مقدار کافی
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

طرز تهیه لازانیا مرغ

مرحله اول

برای تهیه لازانیای خوشمزه و مخصوص با گوشت مرغ ابتدا میبایست، تابه ای را روی گاز قرار داده، کف آن را با روغن چرب نمایید. پیاز را پس از اینکه به صورت خلالی درآوردید، به تابه افزوده و هم بزنید تا نرم شده و به رنگ طلایی درآید.

مرحله دوم

در این مرحله نمک، فلفل سیاه و زردچوبه را روی پیازها ریخته و خوب تفت دهید. دقت داشته باشید که تفت دادن ادویه ها باعث چندبرابر شدن عطر آن میشود. به دلخواه از قبل هویجی را به خوبی شسته و در ظرفی رنده نمایید.

مرحله سوم

سپس آن را به همراه ذرت، دلمه و سبزیجاتی که در دسترستان هست به تابه افزوده و خوب هم بزنید. مرغ هایی که از قبل در قابلمه پخته شده و به صورت نگینی درآمده را به تابه افزوده و آن را به خوبی تفت دهید تا عطر و طعم ادویه ها و سبزیجات به خورد آن برود.

مرحله چهارم

قابلمه ای را روی گاز قرار داده و چند پیمانه آب به آن افزوده تا به جوش آید. پس از اینکه آب به جوش آمد، مقداری نمک و روغن به قابلمه افزوده و سپس ورقه های لازانیا را در آن به مدت ۶ دقیقه بجوشانید. پس از مدت زمان تعیین شده، ورقه ها را آبکش نمایید.

مرحله پنجم

کف بشقاب لازانیا را کمی چرب نموده و روی آن مقداری سس فرانسوی بزنید. سپس بخشی از ورقه های لازانیا را در ظرف قرار داده و روی آن را با پنیر ورقه ای مخصوص بپوشانید. مواد مرغ را روی پنیر قرار داده و روی آن مقداری پنیر پیتزا بریزید.

مرحله ششم

این مراحل را در چند لایه تکرار کرده و در نهایت روی تمام مواد را با پنیر پیتزا بپوشانید. برای کشدار شدن پنیر، مقداری آب را روی مواد اسپری کنید. سپس بشقاب لازانیا را در فر از قبل گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد به مدت ۳۰ دقیقه قرار دهید.

مرحله هفتم

پس از مدت زمان تعیین شده، آن را به مدت پنج دقیقه برای طلایی شدن پنیر ها گریل کرده و سپس آن را به همراه خانواده میل نمایید. دقت داشته باشید که در این نوع دستور تهیه لازانیا، پنیر ورقه ای جایگزین سس بشامل شده است.

مطالب پیشنهادی