۱۲ تا از بهترین دیدنی های آسیا و گردشگری در پهناورترین قاره جهان

۱۲ تا از بهترین دیدنی های آسیا و گردشگری در پهناورترین قاره جهان


منبع: آرگا

182

1399/12/14

10:05


دیدنی های قاره آسیا می تواند از تنوع و جذابیت های زیادی برای علاقه مندان برخوردار باشد این قاره کشورهای پر جاذبه ای همچون چین، ژاپن، فیلیپین، اندونزی و … را در خود جای داده است هر یک از این کشورها دارای زیبایی های ویژه ای برای علاقه مندان خود می باشند که در این مقاله با جاذبه های مهم این قاره آشنا می شوید.

قاره آسیا یکی از بزرگ ترین قاره های جهان است این منطقه دارای تعداد زیادی از جاذبه های توریستی و گردشگری است که هر ساله گردشگران زیادی را از نقاط مختلف دنیا به خود جذب می کند بسیای از کشورهای واقع در این کشور امروزه به یکی از مهم ترین مناطق توریستی دنیا تبدیل شده اند. با توجه به اینکه کشورهای واقع در این قاره دارای تنوع فرهنگی ویژه خود هستند این منطقه می تواند مکان مناسبی برای گردشگران باشند و تجربه سفر به اینگونه از مناطق همواره جذاب می باشد. در مرتفع ترین بخش های این منطقه می توانید چشم اندازهای کوهستانی بسیار زیبایی را مشاهده کنید یکی از بلندترین ارتفاعات واقع در این قاره کوه اورست است که ۸۸۴۸ متر ارتفاع دارد همچنین یکی دیگر از زیبایی های واقع در این قاره دریای مرده است که می توانید از آن دیدن کنید از دیگر دیدنی های واقع در قاره آسیا می توان به ساختمان های بلند، خط های ساحلی و … اشاره کرد در ادامه این بخش نیز می توانید با زیبایی های بیشتری از این منطقه آشنا شوید.

شگفت انگیزترین دیدنی های آسیا:

این قاره در بیشتر بخش های خود دارای آب و هوای مناسب و معتدلی است جنگل های سرسبز و پوشیده از مراتع جنگلی از زیبایی های مهم این قاره هستند که در بخش های مختلفی از آن پراکنده شده اند. همچنین بخش های بیابانی این قاره نیز می تواند دارای زیبایی های زیادی باشد پوشش های گیاهی و جانوری در این مناطق نیز بسیار ویژه و شگفت انگیز می باشد.

 

۱- معبد لانه ببر، بوتان:

این صومعه یکی از مناطق شناخته شده در دره پاور و ارتفاعات صخره ای آن است که در کشور بوتان واقع شده است این صومعه یکی از مکان های مذهبی مهم است که با اعتقادات مردمان این منطقه گره خورده است در برخی از روایت ها عنوان شده است که گورو پادماساموا که بر روی ببری ماده سوار بوده است به این منطقه آمده است و از آن زمان بوده است که مذهب بودا در این منطقه پابرجا شده است. این صومعه مقدس بازدیدکنندگان بسیار زیادی دارد و با وجود مناظر بسیار زیبای خود می تواند مورد توجه خیلی از علاقه مندان باشد.

بنای تاریخی در آسیا

۲- خلیج هالونگ در ویتنام:

این خلیج به دلیل زیبایی های خو در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است این خلیج مجموعه ای از ۲۰۰۰ جزیره کوچک را در خود جای داده است و یکی از زیباترین مکان های دیدنی واقع در ویتنام است. از زیبایی های این جزیره می توان به سنگ های آهکی، گونه های گیاهی و جانوری، خانه های قایقی و … اشاره نمود که از زیبایی های ویژه ای برای علاقه مندان برخوردار هستند. نگاهی به دیدنی های ویتنام می تواند اطلاعات گردشگری مهمی را درباره این منطقه در اختیار شما قرار دهد.

جزایر آسیا

۳- مسجد تاج محل هند:

این مسجد یکی از دیدنی های آسیا است که در حاشیه رودخانه یامونا واقع شده است این مسجد توسط یکی از پادشاهان و برای همسر وی ساخته شده است نوع معماری این بنا خارق العاده و بدیع می باشد این بنا نیز به دلیل زیبایی های خود به عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

بنای تاریخی در آسیا

۴- بالی در اندونزی:

بالی منطقه ای تفریحی پر جاذبه در اندونزی است خیلی از گردشگران این منطقه را بهشت گمشده می دانند این منطقه دارای سواحل زیبا، جزایر دیدنی، غارهای تاریخی و … است همچنین این منطقه به دلیل جذابیت های فرهنگی خود مورد توجه قرار می گیرد این منطقه دارای آب و هوای بسیار مناسبی است که در زمان تعطیلات لذت بخش تر خواهد بود.

جاذبه های گردشگری آسیا

۵- جنگل بامبو در ژاپن:

این جنگل ها از دیگر زیبایی ها و دیدنی های آسیا می باشند که در کشور ژاپن  واقع شده اند این جنگل ها در منطقه کیوتوی قرار دارند و در آن درختانی مرتفع و پر پیچ و تاب را می بینید وزش باد در میان شاخه های این درخت باعث می شود زیبایی های بیشتری داشته باشد. راهنمای جامع سفر به ژاپن می تواند شما را با جاذبه های بیشتری از این کشور آشنا کند.

آشنایی با دیدنی های آسیا

۶- سیم ریپ کامبوج:

این استان زیبا دارای جذابیت های بسیار زیادی است در این استان شهری زبیبا با همین نام واقع شده است شهری که به دلیل وجود معابد تاریخی و موزه های خود شناخته شده است از دیگر جذابیت های این منطقه می توان به بازارهای سنتی و فروشگاه های گوناگون اشاره کرد صنایع دستی مردمان این منطقه نیز زیبایی های زیادی را به خود اختصاص می دهد.

بنای تاریخی آسیا

۷- تپه های رنگی چین:

این تپه های زیبایی منحصر به فردی را به خود اختصاص داده اند این تپه های رنگارنگ دارای شیب هستند و تشکیل شده از ماسه های رنگی به رنگ قرمز، سبز، نارنجی و … هستند رسوب مواد معدنی در این تپه ها موجب جذابیت بیشتر شده است این تپه نیز به عنوان میراث جهانی یونسکو شناخته شده است و در هنگام تابش آفتاب زیبایی زیادی دارد.

جاذبه های آسیا

۸- روستای رنگین کمان تایوان:

این روستا نیز یکی دیگر از دیدنی های آسیا است این روستا در شهر تایچونگ واقع شده است و دیوارهای آن پوشیده از نقاشی های خیابانی است طراوتی که در این دیوارها می بینید مورد توجه علاقه مندان زیادی قرار می گیرد.

دیدنی های آسیا

۹- کاتماندو در نپال:

این شهر پایتخت زیبای نپال است شهری گردشگری با آثار و بناهای تاریخی متعدد که به دلیل وجود معابد خود دارای جذابیت است جاذبه های شگفت انگیز این شهر شامل معابد تاریخی و شگفت انگیز می باشند این شهر دارای ارتفاعات و کوهستان های زیادی است همچنین مکان مناسبی برای پیاده روی کردن می باشد.

جنگل های آسیا

۱۰- جزیره کبو در فیلیپین:

از جذابیت های این جزیره می توان به تنوع جانوری آن اشاره کرد این جاذبه گردشگری در ویسایا واقع شده است سواحل این منطقه دارای ماسه های زیادی است شن زارهای سفید در اطراف این سواحل در کنار آبشارهای مرتفع و رنگی مورد توجه علاقه مندان زیادی است این منطقه دارای گونه هایی از نهنگ و کوسه نهنگ اسلوب  هستند که زیبایی های زیادی را به خود اختصاص داده است. در لینک نیز با معرفی مکان های دیدنی فیلیپین می توانید با جاذبه های بیشتری از آن آشنا شوید.

جزیره دیدنی آسیا

۱۱- لومبوک اندونزی:

لومبوک نیز دارای سواحل بسیار زیبایی است این شهر دارای آبشارهای مرتفعی است که با آتش فشان های متعدد خود مورد توجه قرار می گیرد سواحل این منطقه به رنگ سفید و دارای آب های نیلگون هستند دریاهای این منطقه نیز عمق زیادی دارند. این منطقه مکان مناسبی برای علاقه مندان به عکاسی می باشد ورزش های آبی و قایق رانی نیز دارای زیبایی های زیادی می باشند.

ارتفاعات آسیا

۱۲- شانگهای چین:

شانگهای یکی از شهرهای پر جاذبه و مدرن در چین است این شهر ویژه گردشگران لاکچری است که قصد دارند سفری مدرن و جذاب داشته باشند این شهر دارای رودخانه و خط های ساحلی نیز می باشد و زیبایی های طبیعی زیادی دارد.

شهرهای مدرن آسیا

آسیا یک قاره پر جاذبه با کشورهای متعدد است این قاره از تنوع فرهنگی زیادی برخوردار است و یکی از مهم ترین قطب های گردشگری دنیا است که نسبت به دیگر قاره ها از جذابیت های بیشتری برخورار می باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو