طرز کاشت سبزه نخود شیک و باکلاس برای عید نوروز

طرز کاشت سبزه نخود شیک و باکلاس برای عید نوروز


منبع: دلگرم

97

1399/12/14

10:15


طرز کاشت سبزه نخود شیک و باکلاس برای عید نوروز

طرز کاشت سبزه نخود

سبزه عید یکی از زیباترین جلوه های هفت سین است که در انواع مختلفی کاشته میشود . یکی از این زیبایی ها شامل کاشت سبزه نخود میشود که بسیار زیبا و خیره کننده است . سبزه نخود را میتوان 15 روز قبل از عید کاشت و از زیبایی آن استفاده کامل کرد .

سفره هفت سین یکی از آداب و رسوم غنی کشور ما محسوب می شود و چنان در بین مردم رواج پیدا کرده که اغلب افراد گمان می کنند که بدون یک سفره هفت سین ساده سال نو نخواهد شد. به دور از باورهای خرافی بایستی گفت که نیاکان ما در عید نوروز با انداختن سفره هفت سین و قرار دادن سبز بر روی آن و دادن هدیه به اطرافیان خود در واقع وسعت روشنایی،خیر و برکت را از خداوند برای خود و خانواده شان آرزو می کردند و زندگی سبز و شاداب و پر از خیر را از او طلب می کردند.

طرز کاشت سبزه نخود

سبزه نخود آبگوشتی

برای انجام این روش بایستی در ابتدا مقداری بذر را بردارید و داخل ظرفی بریزید و سپس به خوبی بشویید.

حالا مقداری آب بر روی آن ها ریخته و به مدت ۲۴ ساعت اجازه دهید تا خیس بخورد و توجه داشته باشید که بایستی هر ۶ ساعت یک مرتبه آب آن را عوض نمایید.

پس از گذشت این مدت زمان بذر ها را داخل آبکش بریزید و کامل آن را بشویید. حالا یک پارچه را نم دار کنید و نخود ها را به مدت ۳ روز داخل آن قرار دهید.

پس از گذشت این مدت زمان هنگامی که پارچه را باز کردید و متوجه شدید که جوانه ها جون دار هستند بایستی آن را به ظرفی که قصد کاشت سبزه را دارید انتقال دهید.

طرز کاشت سبزه نخود

برای پرورش سبزه نخود در خاک ژله ای بایستی آن ها را داخل آب بریزید تا به طور کامل پف کند و سپس بذرهایی را که جوانه داده اند را روی خاک ژله ای بریزید و بر روی نایلونی قرار دهید و البته لازم است تا نایلون را سوراخ کنید تا جوانه ها سبز شوند. اکنون ظرف حاوی بذر را به محیطی پرنور قرار دهید و در طول مدت سبز شدن نخود ها هر گاه احساس کردید که آب خاک ژله ای بسیار کم شده لازم است تا آن را آبیاری نمایید و سپس ظرف را برعکس کنید تا آب های اضافی خارج گردد.

توجه داشته باشید که یکی از ویژگی های استفاده از خاک ژله ای برای کاشت سبزه نخود این است که اگر یک یا دو روز خانه نبودید و سبزه ها را آبیاری نکردید برای سبزه مشکلی پیش نخواهد آمد زیرا از آب خاک های ژله ای تغذیه خود را انجام خواهد داد.

طرز کاشت سبزه نخود

پس از گذشت روز سیزدهم می توانید سبزه نخودتان را به داخل گلدان و یا باغچه منتقل نمایید تا نخودها نیز رشد کنند و از خوردن آن ها لذت ببرید. همچنین برای آشنایی با نحوه کاشت سبزه ماش، کاشت سبزه با خاکشیر و سبزه گندم میتوانید از سایت همیشه همراه خود دلگرم استفاده نمایید.

زمان کاشت سبزه نخود

کاشت سبزه نخود طی مراحل گفته شده آسان و راحت میباشد. مدت جوانه زدن سبزه نخود ۴-۳ روز میباشد و زمان مناسب برای کاشت و سبز شدن سبزه نخود 13 تا 15 روز میباشد .


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو