آموزش کاشت 2 نوع سبزه عید با تخم شربتی خاص و زیبا

آموزش کاشت 2 نوع سبزه عید با تخم شربتی خاص و زیبا


منبع: دلگرم

261

1399/12/14

10:45


آموزش کاشت 2 نوع سبزه عید با تخم شربتی خاص و زیبا

طرز کاشت سبزه تخم شربتی

سبزه تخم شربتی یکی از جذابترین روش های کاشت سبزه عید می باشد . سبزه تخم شربتی جزء معدود سبزه هاییست که برای هفت سین استفاده میشود. به دلیل استقبال بی نظیر شما از سبزه تخم شربتی تصمیم گرفتیم تا در بخش خانه داری دلگرم به روش کاشت سبزه تخم شربتی و دیگر سبزه ها بپردازیم .

دانه تخم شربتی دارای رنگ خاکستری، قهوه ای، سیاه و سفید می باشد و موقع کاشت بسیار آب مصرف می کنند. شکل ظرف برای تهیه سبزه تخم شربتی به سلیقه شما بستگی دارد.

طرز کاشت سبزه تخم شربتی

چگونه با تخم شربتی سبزه عید درست کنیم ؟

مواد لازم برای تهیه سبزه تخم شربتی

  1. 2 قاشق چای خوری تخم شربتی
  2. یک چهارم فنجان آب

طرز کاشت سبزه عید با تخم شربتی

تخم شربتی و آب را درون ظرفی بریزید و خوب هم بزنید و صبر کنید تا 24 ساعت بگذرد و آنها به حالت ژله ای دربیایند.

پس از گذشت زمان 24 ساعت می بینید که جوانه هایی بسیار کوچک رشد کرده است و حالا باید آنها را درون دستمال نخی مرطوب قرار دهید و در ظرفی درب دار و تیره رنگ بگذارید.

در را خوب ببندید و در جای تایک قرار دهید و مکان نسبتا گرم باشد و در طول این زمان مرتب دستمال را با اسپری نرم دار کنید. آب باید به میزان کافی باشد و از کم یا زیاد دادن آب هم پرهیز کنید.

پس از 3 روز جاونه را به ظرف مورد نظر منتقل کنید. انتخاب ظرف به سلیقه شما بستگی دارد و زیاد مهم نیست و ظرف را در جایی قرار دهید که نور خورشید به صورت مستقیم به آن بخورد.

پس از گذشت 7 روز سبزه تخم شربتی زیبای شما آماده شده است و البته باید به این نکته هم توجه داشته باشید که ظرف را 180 درجه بچرخانید تا هر دو سمت از آفتاب تغذیه کند.

طرز کاشت سبزه تخم شربتی

سبزه تخم شربتی ترکیبی با بذر شبدر، کنجد یا ارزن

مواد مورد نیاز کاشت سبزه با تخم شربتی و کنجد

  1. 1 قاشق غذاخوری شبدر یا کنجد یا ارزن
  2. 2 قاشق چای خوری تخم شربتی
  3. یک چهارم فنجان آب

طرز تهیه سبزه تخم شربتی و کنجد و ارزن

شبدر بذری زیبا و با دوام است و به تنهایی و بدون لعاب است پس باید آن را با تخم شربتی مخلوط کنید و در ابتدا باید بذرها را خوب بشویید تا تمیز شوند.

سپس آنها را به مدت 8 ساعت در آب بخیسانید تا جوانه بزنند. سپس بذرها را آبکشی کنید و در ظرفی در دار بریزید در ظرف را با یک پارچه توری ببندید تا هوا در ظرف گردش پیدا کند.

شیشه را در مکانی نسبتا تاریک بگارید تا بذرها زودتر جوانه بزندد و هر چند ساعت آن را بررسی کنید و اگر لازم بود آب بدهید.

بعد از گذشت 3 تا 4 روز بذرها شروع به جوانه زن می کنند و می توانید در این مرحله آنها را به ظرف مورد نظر و مکانی پر نور انتقال دهید.

روش دیگر این است که تخم شربتی خیس خورده را بر روی زمینه دلخواه بریزید و روی آن بذر شبدر بریزید. می توانید به جای بذر شبدر از کنجد و یا ارزن هم استفاده کنید.

آموزش تصویری کاشت سبزه تخم شربتی

زمان مناسب برای سبز کردن سبزه تخم شربتی

برای سبز کردن سبزه تخم شربتی برای سفره هفت سین زمانی بین 7 تا 9 روز طول خواهد کشید تا به یک سبزه پر و زیبا تبدیل شود و از آن بهره ببرید .

طرز کاشت سبزه تخم شربتی

بذرهای مناسب برای سبزه

بذر گندم برای سبزه گندم و بذر جو ارزانتر از سایر بذرها هستند. یادتان باشد که این گونه بذرها باید سالم وتازه باشند. اگر آنها را چند سال در خانه نگهداری کرده ‏اید دیگر قوه رشد خود را از دست داده و سبز نمی‏شوند.

در بخش خانه داری دلگرم میتوانید طرز کاشت سبزه عدس ، سبزه ماش ، سبزه سویا ، سبزه کنجد و دیگر سبزه ها را نیز آموزش ببینید .

امیدواریم روش های کاشت سبزه تخم شربتی برای شما مفید بوده باشد و نهایت استفاده را از آن ببرید. کاشت تخم شربتی و نگهداری از آن بسیار ساده بوده و رشد سریع آن باعث می شود مورد استقبال دوست داران گل و گیاه باشد. همچنین این گیاه دارای گل های زیبایی است. علاوه بر سبزه عید از این گیاه برای زینت بخشیدن به خانه نیز استفاده می شود.


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو